$
חדשות טכנולוגיה

LeEco הסינית משקיעה 3 מיליארד דולר בהקמת מפעל לרכבים אוטונומיים

החברה הסינית הכריזה שתתחרה ישירות בטסלה של אלון מאסק עם מפעל בצפון מחוז ג'ג'יאנג שישתרע על פני 17.5 אלף דונם, יעסיק אלפי עובדים וייצר 400 אלף מכוניות בשנה

הראל עילם 15:4611.08.16

חברת הטכנולוגיה הסינית LeEco מאיצה את התוכניות שלה להתחרות בטסלה, ותייצר בעצמה את הרכבים החשמליים העתידיים שלה. החברה הודיעה שהיא תשקיע 3 מיליארד דולר בהקמת מפעל ענק בצפון מחוז ג'ג'יאנג.

 

בדומה למספר חברות טכנולוגיה סיניות, ביניהן שיאומי, LeEco החלה את דרכה כיצרנית קטנה בתחום האלקטרוניקה – במקרה של LeEco, היא גם פעילה במיוחד בתחום הווידיאו המקוון - אבל פרצה בשנים האחרונות לתודעה הבינלאומיות לאחר שנכנסה לשוק הסמארטפונים. בנוסף, LeEco מייצרת כיום גם אופניים חשמליים, ממירים, טלוויזיות, רמקולים וקסדות מציאות מדומה.

 

Jia Yueting. מנכ"ל LeEco Jia Yueting. מנכ"ל LeEco צילום: twitter

 

LeEco מתרחבת בשנים האחרונות מחוץ לסין - בחודש יוני היא נכנסה בצורה מלאה יותר לארצות הברית לאחר שרכשה מידי יאהו שטחי נדל"ן נרחבים בלב קליפורניה. בנוסף, במאי האחרון, החברה הכריזה שהיא תכנס לתחום הרכבים החשמליים ותתחרה באופן ישיר בחברת הענק של אלון מאסק – לאחר שכבר החלה לשתף פעולה עם פאראדיי, יצרנית רכבים חשמליים אמריקאית. הרכבים של LeEco אמורים לכלול יכולות נהיגה אוטונומיות, חיבור אינטרנט לוויני ועיצוב ספורטיבי שיאפשר למכונית להגיע למהירות מקסימלית של 209 קמ"ש. שם הקוד הנוכחי של המכונית הראשונה מבית LeEco הוא The LeSee.

 

עד כה, החברה טענה כי היא רק תשווק ותעצב את הרכבים וכי היא תעשה מיקור חוץ ליצור עצמו ליצרניות סיניות אחרות ואף ניהלה מגעים מתקדמים עם מספר יצרניות. כעת מסתמן כי ל-LeEco יש שאיפות גדולות יותר. המפעל החדש של החברה יפרס על פני 17.5 אלף דונם, יעסיק אלפי עובדים וצפוי לייצר 400 אלף מכוניות כל שנה. הקמת המפעל תתחיל כבר בשנה הבאה והוא צפוי להתחיל לפעול ב-2018. החברה גם אמרה כי בעתיד היא תשדרג את המפעל ותכפיל את יכולת היצור שלה, אם כי היא לא נקבה בתאריכים או תקציבים.

 

עם זאת, לפי דיווח ב"פורצ'ן" ובמספר עיתונים מקומיים, נראה כי החברה לא קיבלה עדיין את האישורים הרגולטורים הנדרשים להקמת המפעל מהרשויות המקומיות, המחוזיות או הפדרליות, ולא ברור כמה זמן ידרש לחברה על מנת לקבל אישורים כאלה. המפעל אמור להיות חלק ממתחם גדול הרבה יותר ש-LeEco מקווה להקים בג'ג'יאנג, שיכלול בין השאר גם פארק שעשועים ואזור הדגמה לטכנולוגיות חדשות. החברה הזמינה את פאראדיי להציג את המכוניות והפיתוחים שלה בפארק. שדרוג המפעל העתידי יאפשר ל-LeEco להתחיל ולצמצם את הפער מול טסלה, שצפויה להגיע ליעד היצור שלה, חצי מיליון מכוניות בשנה, ב-2018.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x