$
מכשירים ומדריכים

סוני בונה על מימון הגולשים כדי להתרומם מחדש

החברה היפנית השיקה אתר גיוס המונים חדש שיסייע להפוך חלק ממצאות של העובדים שלה למוצרים מסחריים. באתר ניתן למצוא ערכה של חיישנים זעירים, שעון חכם עם מסך גמיש ושלט אוניברסלי עם מסך מגע

נמרוד צוק 15:3801.07.15
סוני מצאה פתרון מעניין לעידוד חדשנות ויזמות בקרב עובדיה: החברה הקימה אתר גיוס המונים חדש בשם First Flight שנועד לגיוס כספים עבור פרויקטים טכנולוגיים פרטיים של העובדים. משתמשים יוכלו לתמוך בפרויקטים, וגם להזמין מראש מוצרים שכבר מומנו ונמצאים בפיתוח, או לרכוש אותם לאחר השקתם - הכל מאותו האתר.

 

האתר פונה בשלב זה למשתמשים ביפן בלבד: המחירים הם כולם בין והתכנים ביפנית.  First Flight אינו אמור להתחרות בשחקנים המרכזיים בתחום כגון אינדיגוגו או קיקסטרטר, אם לשפוט לפי מספר הפרויקטים המצומצם באתר (שלושה נכון לעכשיו) והיקפי המימון הלא גדולים. המטרה, על פי החברה, היא ליצור דיאלוג ישיר יותר בין החברה ועובדיה לבין הלקוחות סביב מוצרים חדשים פוטנציאליים.

 

אתר First Flight אתר First Flight

 

שלושת הפרויקטים כוללים 2 מוצרים שניתן להזמין מראש - FES Watch, שעון יד הכולל מסך דיו דיגיטלי גמיש שניתן להחליף את העיצוב שלו לפי רצון המשתמש, וכבר הוצג בעבר, ו-MESH, בקר זעיר המיועד למייקרים ויזמים ומזכיר את פרויקטי רספברי פיי. השעון יעלה כ-235 דולר להזמנה מראש, ואילו הבקר יעלה כ-48 דולר. בנוסף לשני מוצרים אלו, יש גם קמפיין גיוס המונים פתוח ל-HUIS, שלט אוניברסלי הכולל מסך מגע. HUIS  גייס נכון לרגע זה 57% מיעד הגיוס שלו, העומד על 46 אלף דולר (5 מיליון ין).

 

בדומה לקיקסטרטר, גם כאן ניתן לבחור את גובה התרומה, כאשר סכומי השקעה שונים מקנים למשקיע תשורות שונות. בנוסף לדף המידע הראשי, יש עמוד נוסף שמוקדש לצוות המפתח את המוצר ומתחזק את הדף, עם בלוג שמעדכן על התקדמות הקמפיין והפרויקט תחת לשונית "אפיזודות".

 

השקת אתר גיוס המונים הוא צעד לא שגרתי עבור חברה כמו סוני שנמצאת במצב כלכלי לא פשוט, לאחר כשלונותיה בתחומי הסמארטפונים, הטלוויזיות והמצלמות. אבל כעת נראה שמצבה של סוני מתשפר אט אט -  לפני כחודשיים היא עדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח שלה לשנה הפיסקלית הנוכחית ל-2.52 מיליארד דולר פי ארבעה מהתחזית הקודמת. זה יהיה הרווח התפעולי הגבוה ביותר של סוני מאז 2008, אחרי שנים ארוכות שבהם היא מזגזגת בין הפסד לרווח.

 

עם זאת, על מנת להגיע לנקודה הזו, החברה נאלצה לנקוט בצעדי התייעלות נרחבים. היא מכרה חלקים מעסקיה, כמו קו מחשבי VAIO, סגרה אחרים, מכרה חלק ממשרדיה ופיטרה אלפי עובדים. לאחרונה זכתה האסטרטגיה של המנכ"ל קזואו היראי לביקורת נוקבת מצד אחד מבכיריה לשעבר, טמוטסאו איבה, שטען שהיראי הורס את רוח החדשנות של סוני. אתר כמו First Flight יכול להראות נסיון מצד היראי להגיב לביקורת זו. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x