מי יקנה את yelp ב-3.7 מיליארד דולר?
אתר ביקורות הצרכנים הפופולרי נמצא בצמיחה מהירה יחסית, אך מתקשה להוון את פעילותו ומחפש רוכש, בסיוע בנק ההשקעות גולדמן-זאקס. לפי הערכות, מעוניינות בחברה ענקיות כגוגל, אמזון, פרייסליין, רקוטן ויאהו
10:2111.05.15
אתר ביקורות הצרכנים yelp מחפש קונה כשהוא מסתייע בשירותי בנק ההשקעות גולדמן-זאקס, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בולמברג. שוויה של החברה, הפועלת מסן פרנסיסקו, עומד כיום על 3.7 מיליארד דולר.
בין המתעניינים בקניית החברה, על פי הדיווחים שלא אושרו רשמית על ידי אף אחד מהצדדים, אפשר למצוא את יאהו, אמזון, אתר התיירות פרייסליין וחברת האינטרנט היפנית רקוטן. על פי הערכת אתר VentureBeat, גם גוגל עשויה להיות קונה פוטנציאלית.
קראו עוד בכלכליסט:
- Yelp קונה את Eat24 ב-134 מיליון דולר
- אתר שיתוף הביקורות yelp הפך לאויב מר של בעלי העסקים
- נעילה ירוקה בוול סטריט; סודה סטרים זינקה ב-16%, YELP ב-23%
אפליקציית ילפ
מאז יצאה Yelp להנפקה במרץ 2012, צמח ערכה של החברה יותר מפי ארבעה, מ-900 מיליון דולר ביום ההנפקה לשוויה הנוכחי, אבל בשנה האחרונה המניה שלה מצויה במגמת דעיכה מתמשכת, והיא ירדה משיא של 97.25 דולר במרץ 2014 לערך הנוכחי של 49.9 דולר.
ל-Yelp, שהוקמה ב-2004 על ידי היזמים ג'רמי סטופלמן, ראסל סימונס וג'ף דונאקר, יש כיום כ-142 מיליון משתמשים פעילים בחודש, 8% יותר ממספרם לפני שנה, והיא הצליחה להפוך לאחד השירותים המובילים, ובמדינות וערים מסוימות הפופולרי ביותר, לדירוג בתי עסק כגון מסעדות, ברים, חנויות ומוסכים. עם זאת, על פי חלק מהאנליסטים ובעלי המהחברה מתקשה להמשיך להתרחב בקצב מהיר מספיק, כאשר הקושי להפוך לרווחית הוא אחד הגורמים העומדים מאחורי נסיונות המכירה.
על פי הדו"ח הרבעוני האחרון שלה, שפורסם לפני שבועיים ומתייחס לרבעון הראשון של 2015, הכנסותיה הסתכמו ב-118.5 מיליון דולר, 55% יותר מברבעון הראשון של 2014. החברה עדיין מפסידה, 1.3 מיליון ברבעון זה לעומת 2.6 מיליון לפני שנה, כאשר מספר הביקורות הכולל באתר גדל ב-36% ומספר משתמשי המובייל שלה גדל ב-29%, במקביל לירידה של 3% במספר המשתמשים שנכנסים לאתר מהמחשב האישי.