שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

הענקית האמריקאית GoDaddy שוקלת להקים מרכז פיתוח בארץ

לאחר שרכשה תמורת 30-50 מיליון דולר את Mad Mimi שעוסקת בדיוור לעסקים והוקמה על ידי גארי לוויט מירושלים, גו דדי בוחנת הקמת מרכז בישראל

אסף גלעד 06:5324.08.14

ענקית אחסון האתרים האמריקאית GoDaddy (גו דדי), שהכנסותיה ב־2013 עמדו על 1.13 מיליארד דולר, רכשה בחמישי את חברת הסטארט־אפ Mad Mimi (מד מימי), שפעילותה בישראל ובארה"ב. ל"כלכליסט" נודע כי החברה שוקלת להקים מרכז פיתוח בישראל.

 

 


סכום העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים, ככל הנראה 30–50 מיליון דולר. ברוב המניות מחזיק המנכ"ל והמייסד גארי לוויט, שיהיה המרוויח הגדול בעסקה.

 

מד מימי, ספקית מערכות דיוור לעסקים קטנים, הוקמה בידי לוויט, יליד דרום אפריקה שעלה לישראל לפני חמש שנים. לוויט מחלק את חייו בין ירושלים, דרום אפריקה וברוקלין, משם פועלת החברה באופן רשמי.

 

בר רפאלי בפרסומת ל־GoDaddy בסופרבול. הכנסות של 1.13 מיליארד דולר ב־2013 בר רפאלי בפרסומת ל־GoDaddy בסופרבול. הכנסות של 1.13 מיליארד דולר ב־2013 צילום מסך: youtube

 

בישראל יש עובדים נוספים של החברה, ובהם ארז צוקרמן, מנהל המכירות שלה בעולם (בחברה התפקיד מכונה Globalizer), ויעל אחיאב, מנהלת לקוחות במד מימי. גו דדי שקלה בשנים האחרונות להקים פעילות בארץ, ורכישת מד מימי עשויה להיות עבורה הזדמנות לכך. לפני כשנה ביקר בישראל דיוויד פופוביץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגו דדי, עם רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד פייסבוק.

 

מד מימי היא ספקית מערכת דיוור לעסקים קטנים, שמסייעת להם לעצב בעצמם ניוזלטרים ומיילים שיווקיים, לנהל רשימות דיוור ולהפיץ אותם ללקוחותיהם באמצעות מעקב אחר הצורה שבה התקבלו: המערכת מאפשרת לשלוח עד 3.5 מיליון דיוורים בחודש.

 

לוויט סיפר בכלי התקשורת כי גייס מאבי אשתו 7,000 דולר בלבד לצורך הקמת החברה כדי לסייע לעצמו בקידום אישי: כמוזיקאי ואמן ג'אז הפעיל בניו יורק הוא ביקש לבנות לעצמו ולעמיתיו ממשק יחסי ציבור אלגנטי ברשת. המוצר שבנה התרסק, אך לוויט המשיך לעבוד עליו ושינה את ייעודו לשירות דיוור אלקטרוני שיווקי לעסקים קטנים.

 

על פי אתר CrunchBase, החברה של לוויט גייסה בסך הכל 110 אלף דולר. היא נרכשה כשהיא משרתת 250 אלף לקוחות בעולם, ובהם פייסבוק, דיסני, AOL, קלוגס ואייר קנדה, וכשהיא רווחית. לפי נתוניה, היא שולחת 50 מיליון דיוורים שיווקיים ביום לבסיס לקוחות של 12 מיליון איש.

 

"לא היה לנו מערך שיווק, לא היו מסיבות השקה מפוארות, לא היה מימון. שום קרן צמרת לא היתה מעורבת בחברה שלנו", אמר לוויט לאתר TechCrunch במהלך סוף השבוע. "בעיקר אני עבדתי לבד מבית קפה, עד שלפתע היו לנו שני עובדים ואז שלושה ואז ארבעה. ואז, בבת אחת, הפכנו לחברה שמונה 36 עובדים".

 

בשלב זה לא צפויים שינויים במותג, והצוות של לוויט ממשיך לעבוד כרגיל. 

 

בבלוג שלו, ביקש גארי לוויט להתנער מתופעות שבהן הואשמה גו דדי בעבר בתקופת המנכ"ל הקודם שלה, בוב פרסונס. לוויט התנער מהפרסומות הסקסיסיטיות של גו דדי וכן מציד הפילים של פרסונס, וטען כי זה האחרון אינו משמש כמנכ"ל יותר, וכי ההנהלה החדשה של גו דדי מנהלת מדיניות הפוכה. "אני ואחי, דין לוויט, צמחונים שגדלו בחווה בדרום אפריקה. חיינו בין פילים וחיות מדהימות אחרות, אנחנו מכבדים מטבעינו את חיות הבר ופועלים רבות לשימור, בעיקר באפריקה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x