חדשות טכנולוגיה

טוויטר רכשה את MoPub ב-350 מיליון דולר

החברה מציעה שירותי פרסום במובייל ובאתרים. טוויטר תשתמש בה כדי להציע שטחי פרסום בזמן אמת ולהפעיל בורסת פרסומות בדומה לאלו של פייסבוק וגוגל. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של הרשת החברתית עד כה

הראל עילם 12:0910.09.13
טוויטר רכשה את חברת הפרסום הדיגיטלי האמריקאית מופאב (MoPub) תמורת 350 מיליון דולר במניות - כך עולה מהודעה רשמית בבלוגים של שתי החברות, ומידע נוסף שהגיע לידי סוכנות בלומברג. זו הרכישה הגדולה ביותר של טוויטר מאז הקמתה.
הרכישה תאפשר לטוויטר להרחיב את מגוון השירותים שהיא מציעה למפרסמים - מקור ההכנסות העיקרי שלה. בין השאר, רכישה בזמן אמת של שטחי פרסום באתר טוויטר ויכולות פרסום סלולריות חדשות. בידינג בזמן אמת היא יכולת חשובה שכבר קיימת ברשתות פרסום מתחרות, כגון אלו של גוגל ופייסבוק.

 

קווין ויאל, סמנכ"ל ההכנסות בטוויטר, אמר: "פרסום סלולרי גדל במהירות. לדעתנו הוא רק נמצא בשלבים הראשונים, וביחד מופאב נותנת לנו הזמנות לדחוף קדימה את השוק".

 

משקיעה בפרסום. טוויטר משקיעה בפרסום. טוויטר צילום מסך: twitter

 

מופאב נחשבת לחברה רווחית, עם הכנסות שנתיות של מאה מיליון דולר. היא גייסה עד כה כ-18.5 מיליון דולר בלבד - הרוב מקרן ההון סיכון אקסל. 70 עובדי החברה יצורפו למשרדי טוויטר. מנכ"ל מופאב, ג'ים פיין, ימונה להיות סמנכ"ל בורסת הפרסום בטוויטר.

 

טוויטר שואפת להכנסות של מיליארד דולר לשנה

 

בחמש השנים האחרונות רכשה טוויטר קרוב ל-30 חברות, ביניהן שירות הווידאו Vine, אפליקציית המוזיקה We Are Hunted, תוכנה להצפנת מסרים בשם Whisper Systems ועוד. עם זאת, ברוב המקרים מדובר ברכישות המוערכות במספר מיליוני דולרים בודדים.

 

טוויטר פועלת להגדלת רווחיה מפרסום. בין השאר, היא ביצעה מספר רכישות שנועדו להפוך אותה לאפקטיבית יותר כיעד פרסום בעיני רשתות טלוויזיה - כגון הוספת שירות סטרימינג וידאו. היא מקווה להגיע, עד סוף השנה, לסך הכנסות שנתי בגובה מיליארד דולר.

 

הגעה ליעד זה צפויה לסייע לה בעת הנפקתה, אשר לפי הערכות, מתוכננת מזה מספר שנים. בפעם האחרונה שהחברה גייסה כספים, בוצע הגיוס לפי שווי שוק של תשעה מיליארד דולר. זאת, למרות שכבר ב-2010 היו אנליסטים שהעריכו את שווי טוויטר ביותר מ-10 מיליארד דולר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x