$
חדשות טכנולוגיה

תביעה: מיקרוסופט ידעה על כישלון ה-Surface ולא דיווחה למשקיעים

בעלי המניות פונים נגד מיקרוסופט: בתביעה ייצוגית שהוגשה בארה"ב נטען כי החברה ידעה שעליה להוזיל את הטאבלטים שלה - מהלך שעלה לה 900 מיליון דולר - זמן רב לפני שהודיעה על כך לציבור

נמרוד צוק 12:3714.08.13

מיקרוסופט ממשיכה לאכול מרורים בשל כישלון עסקי הטאבלטים שלה: לאחר חודשים של מכירות מאכזבות והפסדי עתק, הענקית האמריקאית נאלצת להתמודד עתה גם עם תביעה ייצוגית שהוגשה אתמול על ידי אחד המשקיעים שלה, בשם כלל בעלי המניות.

לטענתו, החברה הונתה את המשקיעים כשלא חשפה בפניהם את הביצועים העסקיים המאכזבים של טאבלט הסרפס RT בשלב מוקדם מספיק.

 

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ובידו טאבלט הסרפס מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ובידו טאבלט הסרפס צילום: בלומברג

 

את התביעה הגיש גייל פיאלקוב ממסצ'וסטס נגד מיקרוסופט, מנכ"ל החברה סטיב באלמר ומספר בכירים נוספים בה. היא מתייחסת להוזלת מכשיר הסרפס RT ב-30% (מ-499 ל-349 דולר) שביצעה החברה בתחילת יולי.

 

הוזלה זו גרמה לאובדן הכנסות משוער של 900 מיליון דולר (בהתחשב במלאי המכשירים הקיים) אותו רשמה מיקרוסופט כהפסד בדו"ח הרבעוני האחרון. המהלך גרם לירידה של 11% במניית החברה, שמחקה כ-30 מיליארד דולר מערך המניות שלה.

 

לטענת פיאלקוב, מיקרוסופט ידעה זמן רב לפני לכן כי מכירות הסרפס RT לא עומדות ביעדים וכי היא תספוג הפסדים בשל כך, אבל נמנעה מלחשוף את הנתונים בפני המשקיעים במהלך הרבעון הראשון של 2013. מיקרוסופט טרם הגיבה לתביעה.

 

לפני שבוע הוזילה מיקרוסופט גם את מחיר הסרפס פרו, אחיו היקר והחזק של ה-RT,  ב-100 דולר. בתוך כך, דיווחה מיקרוסופט בדו"ח השנתי שלה לרשות ניירות הערך בארה"ב על תוצאות פיננסיות בעייתיות: הכנסות של 852 מיליון דולר בלבד מאז שיצאו מחשביה לשוק לצד הוצאות פרסום של מאות מיליוני דולרים, שלא נשאו פרי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x