$
אינטרנט

בפייסבוק, בטוויטר ובמונית: הרשת נערכת לבחירות בארה"ב

פייסבוק עוזרת לגולשי ארה"ב לגלות במי בחרו חבריהם, טוויטר מרכזת ציוצי מקורות חדשותיים, מטות וגולשים בנושא, גוגל עוזרת למצביעים למצוא את דרכם לקלפי ו-UBER אף לוקחת אותם לשם בחינם

עומר כביר 14:2506.11.12

בשעות הקרובות יתחילו אזרחי ארה"ב לעשות את דרכם לקלפיות ולבחור את נשיאם הבא - ברק אובמה או מיט רומני. והפעם, יותר מתמיד, הם עתידים לעשות זאת בליווי, מעקב ותמיכה צמודים מצד אומת האינטרנט.

פייסבהרשתות החברתיות מציגות שירותי מידע שונים לבוחר ולגולשים שמתעניינים במהלך הבחירות ובתוצאותיו - דרך עמודים שמרכזים תוכן גולשים ותוכן מקצועי בנושא, פרויקטים מיוחדים ו-UBER אף מציעה לבוחרים שירותי הסעות לקלפי.

 

טוויטר: עמוד בחירות ייעודי

 

טוויטר, שכבר מזמן הפכה למקור המועדף לקבלת עידכוני חדשות מהירים (גם אם לא בהכרח מדויקים), פתחה עמוד מיוחד שמרכז ציוצים ותמונות מיום הבחירות. שם תוכלו למצוא עדכונים חיים מהשטח על ההצבעה בקלפיות, תמונות וסרטונים מעצרות ואירועים ועוד.

 

התוכן בעמוד נערך על ידי הנהלת טוויטר, ויובלטו בו ציוצים של מקורות חדשותיים כמו CNN ושל המועמדים ועוזריהם, לצד משתמשים בולטים ושחקנים מרכזיים אחרים.

 

עמוד הבחירות של טוויטר עמוד הבחירות של טוויטר

 

פייסבוק: מי מצביע - והיכן

 

פייסבוק מכוונת להפוך את הבחירות לחוויה חברתית במיוחד, ובין השאר תציג מפת זמן-אמת שתאפשר למשתמשים לראות איפה וכמה חברי פייסבוק מצביעים.

 

עמוד הבחירות בפייסבוק עמוד הבחירות בפייסבוק

 

הכלי יכול לשמש גם את מטות הבחירות של שני המתמודדים, במסגרת המעקב אחר שיעורי הצבעה. בנוסף, פייסבוק תשתמש בכלי מיוחד על מנת לנטר ולהציג את הלך הרוח של המשתמשים בנושאים שונים שרלוונטיים לבחירות. כל המידע יוצג לאורך היום בעמוד זה.

 

גוגל: איך מגיעים לקלפי?

 

גוגל המשיכה את נוהגה זה כמה מערכות בחירות, ויצרה שירות מקוון שמאפשר למשתמשים למצוא את הקלפי בה הם אמורים להצביע, לפי כתובת המגורים שלהם.

 

כמו כן, ניתן לצפות במידע על המועמדים והנושאים השונים שעומדים להצבעה (במקביל לבחירות לנשיאות מתקיימות גם בחירות לקונגרס, למועצות מחוקקים מקומיות ועוד. דברים נוספים שניתן למצוא בכלי הבחירות של גוגל: ריכוז ידיעות בנושא מגוגל ניוז, שידור חי מיוטיוב, ותוצאות זמן אמת.

 

מרכז הבחירות של יוטיוב מרכז הבחירות של יוטיוב

 

יוטיוב: צלמו את עצמכם מצביעים

 

יוטיוב עצמה מעודדת משתמשים לצלם את עצמם מצביעים ולעלות את התוצאה לאתר. “אנו רוצים לשמוע מכם", נכתב בפוסט בבלוג הרשמי של יוטיוב. “בין אם אתם מצביעים מנוסים או מצביעים בפעם הראשונה, השתתפות בהליך הבחירות היא חוויה עצמתית וכזו שרבים יתעדו". הסרטונים המוצלחים ביותר יוצגו במרכז הבחירות של יוטיוב.

 

UBER: מי צריך טרמפ לקלפי?

 

שירות הזמנת המוניות הפופלרי Uber הצטרף למאמצים להגדיל את שיעור ההצבעה, ויציע נסיעה בחינם אל הקלפיות וחזרה מהן, עד סכום של 20.12 דולר (למשתמשים חדשים בלבד, ורק בכיוון אחד).

 

קוראי "כלכליסט" בארה"ב מוזמנים להוריד את האפליקציה (iOS או אנדרואיד) ולהזמין נסיעה באמצעות הקוד VOTEUBER. שימו לב להגבלות של המבצע, ובמיוחד לערים ולשעות שבהן הוא תקף.

 

במי יבחרו אזרחי ארה"ב? במי יבחרו אזרחי ארה"ב? צילום מסך: youtube

 

מי ינצח בזירה החברתית? מי ששילם יותר

 

החלק ששיחקה הרשת בבחירות האלו היה המשמעותי בהיסטוריה, והדבר בלט במיוחד בהשקעה של המועמדים בפרסום באינטרנט. המועמד הרפובליקני מיט רומני הוציא סכום מכובד של 26.3 מיליון דולר, אבל הנשיא ברק אובמה, שידוע באהבתו לטכנולוגיה, עקף אותו בקלילות והשקיע בפרסום ברשת יותר מ-52 מיליון דולר.

 

כלי תקשורת בארה"ב השוו את הסכום הזה לאתרים איקוניים במדינה; אובמה השקיע בקמפיין הרשת שלו יותר מסכום עלות בניית אנדרטת וושינגטון - 28.4 מיליון דולר ואנדרטת לינקולן שעלתה 40.5 מיליון. שני מספרים אלו מתגמדים לעומת העלות הכוללת של שני הקמפיינים הנשיאותיים - 2 מיליארד דולר.

 

ההשקעה בפרסום ברשת כנראה השתלמה לאובמה. לפי נתונים של מכון המחקר PEW, הנשיא המכהן כבר הביס את יריבו הרפובליקני בזירה החברתית. מנתוני המכון עולה שמבין הציוצים בטוויטר על רומני שהתפרסמו בשמונת השבועות שהסתיימו ב-21 באוקטובר, 58% היו שליליים. אובמה, מנגד, ספג שיעור ציוצים שליליים של 45% בלבד. המצב בפייסבוק דומה: 62% מהציוצים על רומני ו-53% מהציוצים על אובמה היו שליליים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x