סגור
כנס גוגל איקומרס פאנל - אלונה צור, דניאלה צור
(סיני דוד)

כנס איקומרס
"אי אפשר להפוך למותג מצליח בלי שיווק ממומן"

כך אמרה דניאלה צור, המחזיקה יחד עם אחותה אלונה את אתר האופנה סיסטארז, בשיחה על אתגרים והחלומות לצאת לחו"ל שנערכה במסגרת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט. טרמינל איקס של פוקס רכשה 51% מהמותג בחודש שעבר

האחיות דניאלה ואלונה צור, בעלות אתר האופנה סיסטארז מכרו בחודש שעבר 51% ממנו לטרמינל איקס של פוקס. בשיחה עם נטע-לי בינשטוק עורכת מדור פוש בכלכליסט הן מספרות על האתגרים והחלומות לצאת לחו"ל. השיחה נערכה במסגרת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט.
האחת עורכת דין, השניה רואת חשבון, לשתיכן אין שום נגיעה באופנה. מה הוביל אתכן לעשות את השינוי הזה?
אלונה: "הגענו מעולמות תוכן שונים מאופנה והחלטנו לפתוח בלוג אופנה משותף. שיתפנו בלוקים שלנו, והחל ביקוש גדול אז פתחנו את המותג. אנחנו מייצרות בארץ וזה הולך וגדל לעוד קטגוריות. התחלנו מאופנת נשים ואנחנו הולכים מתפתחים".
אתן לא מעצבות אופנה. מה המודל העסקי שלכן?
דניאלה: "כל החשיבה של העסק הייתה סטארט אפיסטית. עבדנו עם מודלים שלמדנו בתואר השני וזיהינו שלנשים צעירות אין איפה לקנות. היו או חנויות זולות או מעצבים ישראלים שהמחירים שלהם מאוד יקרים. ראינו שיש ביקוש גדול למוצרים איכותיים, טרנדים אבל במחיר נגיש. כמו כל סטארט אפ, אחרי שזיהינו את הצורך, החלטנו להתעסק עם זה ולייצר בכמות גדולה כדי שנוכל להוריד מחיר כמה שאפשר, אבל שיהיה נגיש ולא מאוד זול. היצור בישראל מאוד יקר. עולה לנו הון אבל יש לנו שליטה על כל שרשרת היצור. אנחנו יכולות תוך שבוע לייצר ריפיטים ושנגמר מוצר תוך שבוע הוא חוזר לאתר".
אלונה: "הלקוחות רגילות שכל שבוע יש דברים חדשים. אנחנו יכולות לשלוט בכל רגע במה אנחנו מכניסות למתפרה. בגלל שאנחנו מייצרות בארץ ודואגות לזה מאוד מהר- אנחנו הלקוח הכי גדול של המתפרה שלנו".
דניאלה: "אנחנו מייצרות באלפים, אבל אני לא צריכה להתחייב לדגם כלשהו. יש לנו מעצבי אופנה ואנחנו מאמינות שכל אדם תורם מיכולתו".
אלונה: "מהרגע שפתחנו את סיסטארז ידענו שהמוצר צריך להיות מדויק באמצעות מעצבי האופנה".
הצמיחה שלכן היתה מבוססת רשתות חברתיות והרבה אינסטגרם. כמה חשוב למותג מתחיל להיות ברשתות חברתיות?
אלונה: "הרבה פעמים חברות אומרות לנו הצלחתן כי הייתן כבר בלוגריות. היו לנו כמה עשרות אלפי עוקבים ולא חשבתי שמשהו לא ילך. אבל זה פשוט לא עובד ככה. זה כמובן כלי חשוב, אבל לא רק שזה לא הדבר היחיד שאתה צריך, אלא אתה לא יכול רק עם זה".
דניאלה: "את כל הכסף שלנו הוצאנו תמיד על שיווק ממומן בגוגל. אי אפשר להצליח בלי זה".
שימוש במשפיעניות רשת זה משהו שהולך וגדל?
דניאלה: "בטח. זה שנים בחו"ל ועכשיו הפיק גם בארץ. התמזל מזלנו שהיינו שם מהתחלה. זה עוד ערוץ שיווק אבל אין מה להשוות לשיווק ממומן. ההמלצה הכי גדולה שלי למי שפותח עסק זה להשקיע בשיווק ממומן".
היסוד שלכן הוא בגדי נשים אבל יש גם ילדים..
אלונה: "שהבאנו שאנחנו חולמות בגדול, ידענו שצריך להיכנס גם לעוד שווקים ועוד מדינות. אנחנו מפתחות קטגוריות של ילדים וגברים וגם הום, והצעד הבא יהיה לצאת לחו"ל אבל צריך לעשות את זה נכון" .
אתן יודעות שאפשר להיכשל כמו עדיקה שיצאה לארה"ב וכשלה. איך עושים את זה נכון?
דניאלה: "לאט וצריך להתכונן לזה אסטרטגית נכון. לבחור את הקהל שלנו בחו"ל, לבחור משפיענים שנכונים לנו, לעשות שיווק נכון ולטרגט את הקהל. עכב אכילס זה הלוגיסטיקה. היינו המומות שבסוף אנחנו מנהלות מחסנים וצוות לוגיסטי. צריך להבין את המשמעות".
התחלתן זמן קצר לפני מגפת הקורונה והעולם התהפך...
אלונה: "בעסקים צריך טיפת מזל, ולנו הקורונה הייתה הטיפה הזו. היינו שם וזה זרק אותנו למגרש של הגדולים. גם הבגדים שלנו מאד ספורט אלגנט ואנחנו לא מגונדרות וזה מה שאנשים חיפשו בקורונה"
אתן אחיות. איך זה בא לידי ביטוי במשפחה, מריבות, קולקציות שנולדות בארוחות משפחתיות?
אלונה: "יש בינינו הפרש של שש שנים ותמיד היינו חברות. שתינו בלי אגו ולא מתעצבנות יותר מדי וזה מסתכם בלשבת עם בני הזוג ולהגיד יש לנו רעיון. דניאלה יכולה להגיד כאמא שזה קשה מאד לשלב הורות עם קריירה".
דניאלה : "אני לא דוברת פמיניסטית בשום צורה. אני יותר מתחברת לדיבור סביב הקושי שבדבר ולא שבקלות רבה אפשר לחבר בין אמהות לקריירה. אלונה מאפשרת לי הרבה מאד לצאת לילדים. לא משכילים במקומות עבודה להבין שאנשים יכולים לצאת לבית ולהמשיך בעבודה והכל בסדר".
מה ההורים אמרו שעזבתם את המקצוע?
אלונה: "הגשמנו להורים את החלום הפולני והם מפרגנים לנו".
דניאלה: "הבאתי לאבא שלי ולסבא שלי את התעודות ממוסגרות".