סגור
ועידת היוניקורנס - עירא בלסקי
(סיני דודפור )

פורום היוניקורנס
"החלום של ילדים בארה"ב כיום הוא להיות יוטיובר, יותר ממוזיקאי וספורטאי"

עירא בלסקי, מייסד ומנכ"ל משותף ב-Artlist, חברה לפיתוח והנגשה של תכנים עבור יוצרי וידאו, אמר בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק. כי "כדי שפלטפורמות יצמחו - גם היוצרים צריכים לצמוח. צריכים להרוויח וצריכים להשתנות. אצלנו בחברה יש לנו חזון - לייצר ללא גבול"

מי יהיה היוטיובר הבא וכיצד יודעים האם יוטיובר יהיה מצליח?, האם לכל יוצר יש זכות קיום ובאילו יוצרים להשקיע? האם הכוכב הבא יגיע דווקא מטיקטוק וכיצד יהיה ניתן לזהות אותו? המשימה אינה פשוטה, אמר עירא בלסקי, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת Artlist, בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק.
"אנו מייצרים תוכן כיום למיליארדי אנשים - ואנו עדים למצב של תזוזה משירותים יקרים לשירותים זולים, ויש גם שינויי פלטפורמות. לדוגמה, פעם תוכן הופץ דרך HBO ודרך רשות טלוויזיה גדולות ומוכרות והיום תוכן מופץ בטיקטוק או ביוטיוב. הכוכבים הבאים עשויים להיות דווקא אלה שיתגלו בטיקטוק", אמר בלסקי.
Artlist היא חברה לפיתוח והנגשה של תכנים עבור יוצרי וידאו, שהחלה את דרכה בבניית קטלוג של מוזיקה עבור תעשיית הסרטים המקצועית. כיום Artlist בונה ומתחזקת קטלוג מבוסס מנוי של נכסים דיגיטליים, כולל מאגר של קטעי מוזיקה וסאונד אפקטס לשימוש בפרויקטי וידאו, ללא צורך לדאוג לענייני זכויות יוצרים או סוגיות משפטיות אחרות.
1 צפייה בגלריה
פורום היוניקורנס פורום היוניקורנס עירא בלסקי מייסד ומנכל משותף Artlist
פורום היוניקורנס פורום היוניקורנס עירא בלסקי מייסד ומנכל משותף Artlist
עירא בלסקי מייסד ומנכל משותף ב-Artlist
(צילום: אוראל כהן)
לדברי בלסקי, "כך נוצר שוק חדש של יוצרים. המקצועיים, אלה שבאמצע ואלה שאנו מכנים 'השואפים' - כלומר מי שלוקחים יצירת תוכן באופן רציני למרות שהם בטיקטוק ובדומיה, הם ביזנס גדול - יש עלייה של מעל 40% בכסף שמשולם להם ומדובר במיליארדי דולרים. פייסבוק ופלטפורמות אחרות לוקחים סיכון גדול על היוצרים האלה וכך נוצר מצב בו יש לנו חלום אמריקאי חדש - כך לדוגמה נאס"א האמריקאית שואלת ילדים מה הם רוצים לעשות כשיגדלו והחלום של ילדים כיום הוא להיות יוטיובר, יותר ממוזיקאי ויותר מספורטאי מקצועי.
"לכל הדבר הזה נכנס משהו שהתעשיה מכנה 'אלף מעריצים אמיתיים'. כלומר, יש פיק של יוצרים שמרוויחים הרבה והם כוכבים ומאחוריהם יש אנשים שיש להם אלף מנויים אבל לאלף האנשים האלה מאוד אכפת מה יש להם לומר. הפלטפורמות עוקבות אחרי זה, טיקטוק למשל מאפשרת ליצור קשר עם היוצרים. יש מי שמאפשר לשלוח להם תרומה כספית ואלף המנויים האלה, הנאמנים, חשובים כי אם לדוגמה מדובר במי שמומחה לבישול ביוטיוב אז יש מי שיקנה את הסכין שאותו יוטיובר משתמש בו".
עוד ציין בלסקי: "השורה התחתונה היא שכדי שפלטפורמות יצמחו - גם היוצרים צריכים לצמוח. צריכים להרוויח וצריכים להשתנות. אצלנו בחברה יש לנו חזון - לייצר ללא גבול, התחלנו במתן רישיונות מוזיקה, אנו נכנסים לשוק התוכנה, התחלנו מאוד מקצועי אבל היום אנו מפנים ליוטיווברים. קמנו בשנת 2016 בקיבוץ אפיקים ליד הכנרת וכיום יש לנו 270 עובדים, למרות שגם התרחבנו למרכז. הובלנו מהפכת מנוי כי יצרנו רישיון שמאפשר לכל אחד גישה, הענקנו הורדות לא הגבלה עם דגש על איכות ולא על כמות. כיום יש לנו מעל 17 מיליון משתמשים בעולם ויש לנו מעל900,000 נכסים - מוזיקה, סרטונים ועוד ואנו נכנסים לתחום יצירת הווידאו ברמת כלי העריכה. אנו גאים להיות גוף שמשלם עשרות מיליוני דולרים ליוצרים ברחבי העולם ואנו גם מפצים אותם על פועלם".