סגור
כנס TECHTLV - דפנה ניסנבאום
(סיני דודפור )

TECH TLV
"פלסטיק לא הולך לשום מקום, פיתחנו אריזות ביולוגיות שמתכלות"

דפנה ניסנבאום מייסדת משותפת ומנכ"לית TIPA סיפרה בכנס TECH TLV של כלכליסט, כי האריזה שפיתחו מוטמנת ותוך כחצי שנה היא הופכת לקומפוסט שיכול לשמש לדישון. בחברה מכנים את זה כלכלה מחזורית

"חברת TIPA הוקמה לפני כ-10 שנים במטרה להחליף את אריזות הפסטיק הקיימות באריזות ביולוגיות ומתכלות", כך אמרה היום (ג') דפנה ניסנבאום, מייסדת משותפת ומנכ''לית החברה, בכנס TECH TLV של כלכליסט.
חברות מזון נמצאות היום במצב שהן לא יכולות להמשיך להשתמש באריזות בלי שיהיה להן אפשרות לוודא היכן הן מסיימות את החיים שלהן. זאת אומרת שחברה שאורזת את המוצר שלה צריכה להיות מסוגלת כיום גם לדעת היכן הוא יסיים את מחזור החיים שלו. מדובר בבעיה שאריזת פלסטיק לא מגיעה למחזור כפי שהיינו מצפים.
1 צפייה בגלריה
דפנה ניסנבאום מייסדת משותפת ומנכלית TIPA
דפנה ניסנבאום מייסדת משותפת ומנכלית TIPA
דפנה ניסנבאום, מייסדת משותפת ומנכ"לית TIPA
(אוראל כהן)
"פלסטיק לא הולך לשום מקום", אומרת ניסנבאום. עוד היא מציינת שכבר ב-2017 סין הודיעה שהיא לא מוכנה יותר לטפל באריזות הפלסטיק של שאר מדינות העולם. האריזות המשומשות היו נשלחות למדינה ומשם היו משמשות כחומר גלם או להטמנה. אבל רק כ-9% בלבד מפלסטיק בעולם ממוחזר, 12% ממנו נשרף והרוב (79%) הולך להטמנה. ניסנבאום אומרת שמדובר במצב לא בריא לאיכות הסביבה שלנו. "חלקיקי פלסטיק מגיעים לכל מקום", היא מציינת.
המוצר העיקרי של TIPA מציע אריזות גמישות, שנראות כמו שקיות של חטיפים או מוצרי מזון אחרים. הרעיון של האריזה שפיתחה החברה מגיע מהטבע. זו היתה ההשראה של החברה. הרעיון הוא לספק אריזה שמחקה את הפלסטיק אבל שניתן להטמין אותה תוך שהיא מתכלה. המוצר של החברה טוב כמו פלסטיק רגיל. האריזה של TIPA מוטמנת ותוך כחצי שנה היא הופכת לקומפוסט שיכול לשמש לדישון של אדמה. בחברה מכנים את זה כלכלה מחזורית.
זהו סוג של מחזור טבעי שלו יתרונות נוספים בדמות שימוש בחקלאות למשל. המוצרים של TIPA משמשים לאריזה של אבקות, מוצרים טריים, ירקות, פירות ודגנים. החברה פעילה באירופה, ארה"ב ואוסטרליה. התעשייה הזו הולכת וגדלה בזכות המודעות הגוברת והולכת של הציבור למחזור ואיכות הסביבה. ברור שהמצב שבו אנו נמצאים כיום בעייתי, אבל אריזה מתכלה עשויה להיות פתרון מוצלח לכל מיני סוגים של מוצרים.