סגור
ועידת ניו יורק - סאמר ג'סר
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
מנהל האסטרטגיה של מילווקי באקס מסביר: כך לקחנו את אליפות ה-NBA

סאמר ג'אסר מספר כיצד שינויים קטנים סיייעו לה לחזור מפיגור 2:0 בסדרת הגמר ולזכות באליפות. "אנחנו מחפשים לפתור את הבעיה החשובה ביותר, שהפתרון שנמצא לה ישפיע במידה הרבה ביותר"

סאמר ג'אסר הוא אחד הישראלים הבכירים ביותר בליגת הכדורסל הטובה בעולם. בתפקידו כמנהל מחלקת האסטרטגיה והאנליטיקה של אלופת ה-NBA מילווקי באקס, היה לו חלק משמעותי באליפות הראשונה מזה עשורים לקבוצה הקטנה ממילווקי.


בוועידת Mind The Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי, הוא מסביר שכדי שדברים יעבדו בארגון חייבים לחפש את הדברים שעובדים ואת אלה שלא עובדים ולהתמודד רק עם שינויים שניתן לעשות במהרה ויש להם את יכולת ההשפעה הגדולה ביותר.
"היום אני רוצה לספר לכם מה קבוצות עושות כשהן רוצות לשפר ביצועים והדבר המשמעותי עבורנו הוא המוטו של "דברים קטנים חשובים מאוד". את העלייה למשחק על אליפות המזרח ניצחנו רק בזכות ס"מ ספורים שבהם קווין דוראנט מהברוקלין נטס דרך על הקו. שיחקנו בפלייאוף נגד ארבע קבוצות שונות ובכל משחק אחוזי ההצלחה שלנו היו קטנים ותלויים בדברים הקטנים".
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 סאמר ג'אסר מנהל מחלקת האסטרטגיה והאנליטיקה של אלופת ה NBA- מילווקי באקס
 ועידת ניו יורק 2021 סאמר ג'אסר מנהל מחלקת האסטרטגיה והאנליטיקה של אלופת ה NBA- מילווקי באקס
סאמר ג'אסר. ותודה לקווין דוראנט שדרך על הקו
(צילום: אוראל כהן)
"אני עוסק באנליטיקה ותפקידה הוא לפתור בעיות. אנחנו במילווקי מחפשים לפתור את הבעיה החשובה ביותר שהפתרון שנמצא לה ייתן את ההשפעה הכי גדולה. כולם כאן בוועידה עוסקים בפתרון של תהליכים ואנחנו משתמשים בדאטה שיש לנו כדי לפתור את הבעיות שנוצרות. אנחנו מחפשים את הדברים שעובדים ואת אלה שלא עובדים ולעתים אחת הטעויות היא להשקיע מאמץ רב מדי בפתרון דברים שאינם עובדים, אבל ההשפעה שלהם על השורה התחתונה אינם גדולים במיוחד.
בשנה שעברה, לראשונה מאז 1974, עלינו לגמר ה-NBA מול הפניקס סאנס ובשני המשחקים הראשונים שהיו בפניקס הפסדנו, למרות שהיו לנו שחקנים שנתנו מספרים מצוינים. הסטטיסטיקה לא היתה לטובתנו. רק 7% מכל הקבוצות ששיחקו בגמר הצליחו לחזור מ-2:0. למעשה רק ארבע קבוצות הצליחו בכל ההיסטוריה להיות הקבוצה המנצחת בסוף שבעת המשחקים, ושאלנו את עצמנו מה לעשות כדי לנצח והתחלנו לבדוק מה עבד לנו בעונה הרגילה ובפלייאוף עד כה. ראינו שהצלחנו מאוד בכדורים החוזרים בהתקפה, אבל ראינו שאנחנו נותנים להם יותר מדי זמן להתקפות ארוכות מאוד.
"בגמר יש לך רק 44 שעות לעשות שינויים בין משחקים. חיפשנו מה אנחנו יכולים לעשות בו שינוי, שנעביר אותו למאמנים שיעבירו לשחקנים. עשינו שינויים קטנים בהגנה מולם, וניצחנו בשני המשחקים הנוספים ורצינו לראות האם הם באמת עשו שינוי וראינו שמאוד, שאחוז הריבאונד שלנו בהתקפה עלה משמעותית והביא לנו עוד הרבה זריקות טובות.