סגור
כנס הצמיחה 2025 - כוכב ניר
(צילום: דנה קופל, צילום ושידור: Streame)
כנס הצמיחה

"מתוך 200 משרות פתוחות בהייבוב, לא ויתרנו על אף אחת בגלל AI"

את הדברים אמרה כוכב ניר, מנהלת גיוס גלובלי בהייבוב, בכנס הצמיחה של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות. היא הוסיפה: "חשוב מאוד ללמוד, חשוב להתקדם, בטח הדור הבא שיבוא אחרינו, AI פשוט יהיה חלק מאיתנו"

"מתוך 200 משרות שמפורסמות בהייבוב אין אף משרה שחשבנו לוותר עליה כי AI יחליף אותה. מה שכן כנראה, עובדים עם יכולות והבנה של ה-AI יחליפו עובדים שפחות שולטים בכלים האלה", כך אמרה כוכב ניר, מנהלת גיוס גלובלי בהייבוב, בכנס הצמיחה של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות.
לדברי ניר, הייבוב החלה ליישם את חזון ה-AI בהובלת המנכ"ל לפני כשנתיים. המהלך כולל שינוי מחשבתי ותרבותי של העובדים, הכנסת כלים רבים והדרכות אינטנסיביות. המטרה, לדבריה, לאפשר לעובדים לגדול ולצמוח ולהכיר את הכלים החדשים. בצוות הגיוס הגלובלי של החברה נעשה שימוש בלמעלה מ-20 פיצ'רים וכלים של AI לייעול עבודת הגיוס ומשאבי האנוש, קיצור תהליכים ושיפור חוויית המועמד, הסבירה.
הייבוב מקווה שחברות הייטק נוספות בעולם יצעדו בעקבותיה. המסר המרכזי הוא החשיבות של למידה והתקדמות, שכן AI יהפוך לחלק אינטגרלי מעולם העבודה, ובפרט עבור הדור הבא. "אנחנו עוברים מהפכה כחברת היי-טק עם הרבה מאוד לקוחות בארץ מאוד ומעל 5,000 בעולם אני מאוד מקווה שחברות הייטק בעולם שלנו יגיעו אחרינו. חשוב מאוד ללמוד, חשוב להתקדם, בטח הדור הבא שיבוא אחרינו, AI פשוט יהיה חלק מאיתנו", אמרה ניר.
בשיחה במסגרת כנס הצמיחה של ישראל, ביקש מאור שלום סוויסה מכלכליסט לבדוק את הקשר בין מנהיגות חברתית להצלחה עסקית. לדברי ניר, "ערכים בריאים יוצרים ארגון בריא". היא ציינה כי הדבר בא לידי ביטוי, למשל, ביחסי העזיבה (Attrition) הנמוכים בחברה – פחות מ-10% מהעובדים עוזבים, נתון משמעותי לנוכח התחרות על מהנדסים בישראל.
החיבור לערכים התחדד לדבריה במיוחד אחרי אירועי 7 באוקטובר. החברה נרתמה ופתחה, יחד עם חברת פייבר, את חמ"ל ההייטק לסיוע לקהילה. בנוסף הייבוב מאפשרת לעובדיה יומיים חופש בשנה המיועדים להתנדבות. הסיוע כולל תמיכה בעסקי מילואימניקים ועסקים בפריפריה, ואף פרויקט גיוס של בוגרי מדעי המחשב שהם מילואימניקים, מתוכם נקלטו חמישה לעבודה קבועה בחברה. "על בסיס ערכים של שיתוף פעולה וחיבור לקהילה, אנחנו מנסים גם לפעול כמה שניתן באקו סיסטם הישראלי", אומרת ניר.
השיחה נגעה גם בשאלה האם ערבות הדדית כפי שהיא נתפסת בישראל קיימת גם בחברות בינלאומיות אחרות. ניר מציינת שהייבוב, כחברה גלובלית, מיישמת מדיניות דומה של התנדבות וחיבור לקהילה גם באתרים אחרים בעולם, אך מודה שבישראל הנושא אולי מפותח יותר בשל המצב והסולידריות המקומית. היא מוסיפה שדירוגים כמו Great Place to Work, שהייבוב היא חלק מהם בבריטניה ותכננת להצטרף אליהם בארה"ב ובישראל, בוחנים בין היתר ארגונים בריאים עם ערכים התורמים לקהילה.
לשאלה כיצד תורמת פעילות חברתית להצלחה העסקית? השיבה ניר: "גם כעובדת, מה שגורם לנו לרצות לקום כל בוקר ולהגיע לעבודה. הכל ביחד זה גאווה", אמרה ניר והסבירה כי כחברת "פיפל פרסט", גאוות העובדים חיונית. גאווה זו לא רק משפרת את התחושה האישית והמוטיבציה, אלא גם תורמת ישירות לשורה התחתונה.
בשוק תחרותי, מיתוג מעסיק חזק מסייע במניעת עזיבה של טאלנטים ובשימורם. עובדים המחוברים לערכי הארגון ולדרכו נוטים פחות לעזוב וימליצו לחבריהם לבוא לעבוד בחברה. בהייבוב, למשל, אחוז ה-Referral (חבר מביא חבר) עומד על 40%. מעבר לכך, גם הלקוחות שמים לב לפעילות החברתית. לדברי ניר, לקוחות ישמחו לצרוך מוצר או להיות בקשר עם חברה בעלת תדמית חיובית. השגת איזון חיובי זה דורשת עבודה קשה של משאבי אנוש, שקיפות ותמיכה של ההנהלה והמנכ"ל. התוצאה היא גם קלות רבה יותר בגיוס עובדים, בישראל ובעולם.