סגור
העיתון הדיגיטלי
22.05.25
כנס ניו יורק - פאנל מקס רימפל, ג'סי מידלטון, שירה אטינג, ג'וליה אברמוביץ', ג׳ון קפלן
(צילום: אלעד גרשגורן, צילום וידאו: תומריקו - לייב פוקוס)
ועידת ניו יורק

"ישראל הראתה חוסן שלא ראינו כמוהו בתעשייה"

כך אמר מקס רימפל, שותף בקרן ההון סיכון ג'נרל קטליסט בוועידת ניו יורק של כלכליסט ולאומי. ג'ון קפלן, מנכ"ל פיוניר: "ההזדמנות שה־AI מאפשר לעסקים היא כמו זריקת אדנרלין" 

"ישראל הראתה חוסן שלא ראינו בשום מקום אחר ואני בטוח שאותם אנשים שנלחמו במלחמה וכעת מקימים חברות סטארט־אפ יביאו את התוצאות הטובות ביותר שנראה", כך אמר מקס רימפל, שותף, קרן הון הסיכון ג'נרל קטליסט בפאנל בהנחיית סופי שולמן במסגרת ועידת Mind The Tech NY 2025 של כלכליסט ובנק לאומי.
בפאנל השתתפו שירה אטינג, שותפה, Vintage Investment Partners; ג'וליה אברמוביץ', ראש מחלקת שווקים וחברת דירקטוריון, KPMG; ג'ון קפלן, מנכ״ל פיוניר; וג'ס מידלטון, שותף, Flybridge.
ג'ון קפלן, נכנסת לתפקיד מנכ"ל פיוניר לפני שנה וכעת אתה מנסה לשדרג אותה. איך אפשר לשנות גנים של חברה ישראלית כך שתהיה חברה גלובלית?
"זו חוויה עצומה, וזו והעבודה הטובה ביותר לעבוד בה – להיות גשר בין עסקים קטנים לשאיפות העסקיות שלהם. אנחנו חברה של 20 שנה עם הכנסות של כמעט מיליארד דולר וכ־3,000 עובדים ולקוחות בכל העולם. הדבר החשוב ביותר שאנחנו צריכים לעשות הוא לדחוף את קבלת ההחלטות בארגון שלנו למטה. אנחנו חברה של יזמים עבור יזמים, והגל השני של צמיחה עבורנו הוא ליצור תרבות של יצירתיות. העסק גדל ב־42% והרווחיות גדלה וזו תוצאה של האנשים בארגון. אנחנו לא חברה ישראלית, אלא חברה עם שורשיים ישראלים. מה שחשוב לכל עסק גלובלי הוא לא לחשוב במסגרת גבולות כי אם אתה חושב בתוך הקופסה אתה שם לעצמך תקרה".
ג'וליה אברמוביץ', במסגרת תפקידך ב־KPMG את עוזרת לארגונים להיכנס לארצות הברית. מה את מציעה כיום לחברות ישראליות?
"אני מטפלת בשוק האמריקאי עבור KPMG ואני מסייעת לחברות להיכנס לרצות הברית. כאשר מנסים לשווק בין עסקים לעסקים B2B זה לרוב הניירות הלבנים המשעממים וכאשר מדובר ב־B2C כלומר ישירות לצרכנים זה השיווק הכייפי. אנחנו עובדים עם חברות בכל סדרי הגודל, החל מחברות קטנות שאנו מנסים לסייע להם בגיוס הון או הנפקה ועד לחברות בגודל משמעותי יותר. כשמנסים לבנות את הכניסה למדינה אחרת דרושים כמה אלמנטים: תמיכה, כיוון ואחריות. כל בנייה של עסק חייבת שתהיה לה מטרה ברורה. תמיכה זה לא רק מערכות טכנולוגיות אלא גם הכשרה ושיפור. האלמנט השלישי והחבוב מכולם הוא אחריות. שם תמיד יש נפילות. אחריות בעיני היא איך האנשים עומדים מאחורי התוצאות שלהם. אלה הם עמודי התווך לכניסה לשווקים אחרים".
ג'ס מידלטון, אתה עובד עם חברות צעירות. מתי חברות כאלה יכולות לחשוב על כניסה לשוק האמריקאי?
"לדעתי, קודם כל צריך לחשוב רק על ניו יורק. אני נמצא 16 שנה בקרן הון סיכון שמשקיעה בחברות צעירות ואנחנו מגבים רעיון או 2-3 עובדים. הטאלנט ההנדסי והמוצרי הוא הטוב ביותר בין אם מהצבא או לימודים. הדבר היחיד שרואים הוא ששיווק ישירות לעסקים, כלומר B2B, הוא קל יותר וטוב יותר אם אתה נמצא כאן. זה לא עיתוי הכניסה אלא זה בדיוק בזמן שאתה מוכן לדבר עם לקוחות פנים אל פנים ולא דרך זום. זום אינה הדרך הנכונה. אני אומר להם: אתם צריכים להיות כאן כל הזמן. אם זה קשה לכם אז כבר מהשלב הראשון תדאגו לנוכחות כאן".
מקס רימפל, מה אתה מחפש בחברות ישראליות?
רימפל: "אנחנו מאוד משקיעים בישראל ובגלל שכולם מתמקדים ב-AI יש לנו תקופה מאוד עמוסה. עם זאת, שום דבר לא השתנה וצריך את היכולת לפרוץ דרך. לא ראינו מדינות רבות עם חוסן כזה כמו שיש בישראל. אנשים כאן נלחמו במלחמות וכמה חודשים אחרי זה הקימו חברות. זו תהיה התקופה היפה ביותר לדעתי עבור חברות ישראליות ותראו את הרכישה המדהימה שנעשתה רק עכשיו של WIZ על ידי גוגל".
שירה אטינג, וינטג' משקיעה בקרנות. מהו הסנטימנט שאת חשה כיום?
אטינג: "יש לנו מגוון של קרנות ולא רק להשקעה בקרנות אחרות אלא גם סקנדרי והשקעה בשלבים מאוחרים. יש לנו המון דאטה ואנחנו מציגים אותו וכל הזמן נשאלים על ישראל ויותר היום. ישראל ואירופה מחוברות מאוד לארצות הברית. לדעתי, ההשפעה של המלחמה וההפיכה המשטרית לא היתה כל כך משמעותית. ראינו ירידה בשווי של חברות בישראל ברמה דומה לארצות הברית ואירופה, וזה חשוב. יש שוק לחברות AI אבל הוא שוק מאוד לא פשוט. ולחברות שאינן AI המצב הפוך ולהן אין שוק גדול. אנחנו רואים ביקוש רב לכסף שיושקע בחברות וקרנות ישראליות, בעיקר לסייבר ו־AI וחברות שיודעות לייצר הכנסות משמעותיות".
ג'ון קפלן, אתם חברת פינטק ולא AI. איך תאמצו את העידן החדש?
"אנחנו בזמנים מאוד מיוחדים לחברה שמטפלת במיליארדים של כסף ואני חש את הצמיחה העצומה שתהיה בשנה הבאה. יש לנו צוותים שמאתרים עבורנו טכנולוגיות חדשות ואנחנו מחפשים הזדמנויות רכישה בתחום. ההזדמנות שה־AI מאפשר לעסקים היא כמו זריקת אדרנלין. יש לנו לא מעט אנשים שמבקשים להיות האחראים על AI בחברה שלנו".
ג'ס מידלטון, אנחנו רואים היום שכל חברה מוסיפה AI לשם שלה. איך אתה יודע מי אמיתית?
"לדעתי הרוב לא אמיתיים. יש שני סוגי חברות כיום כאלה שמפתחות ממש AI ויש שמייצרות באמצעות AI דברים שלא חשבנו עליהם. השאלה היא מיקוד. מה אתה יכול לשפר והאם אתה מטפל בבעיה בוערת וחשובה".
רימפל: "אנחנו רואים כמות עצומה של חברות שמוקמות והשאלה היא האם אתה ייחודי ומייצר פתרונות לנושאים שלא נגענו בהם. לדעתי עדיין לא ראינו את הדברים המעניינים מאוד שצריכים לקרות".