סגור
ועידת היוניקורנס - חן עמית
(סיני דודפור )

פורום היוניקורנס
"אם נקרב אנשי פריפריה להייטק, נצמצם פערים חברתיים"

חן עמית, מנכ"ל ומייסד משותף בחברת הפינטק הישראלית Tipalti, אמר בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק, כי החברה פונה למגזרים שפחות מיוצגים בהייטק - חרדים, נשים וערבים. "אני מאמין בקידום וקירוב של הפריפריה כי זה יעזור לנו בהמשך הדרך", הדגיש

"אני מאמין בקידום וקירוב של הפריפריה כי זה יעזור לנו בהמשך הדרך", כך אמר חן עמית, מנכ"ל ומייסד משותף בחברת Tipalti, בשיחה עם מאיר אורבך בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק.
"Tipalti עושה אוטומציה למחלקת הכספים בארגונים בינוניים. זו אוטומציה להכל, חוץ מהנהלת החשבונות", סיפר עמית. "שווי Tipalti הוא 8 מיליארד דולר, ואני חושב שהדבר המרכזי הוא שמשקיעים הבינו זאת כבר בשנה שעברה ומבינים את גודל ההזדמנות. השוק בתולי, יש כמיליון לקוחות ואולי 4% מהשוק הזה מקבלים שירות, יש לנו מיקום יוצא דופן מבחינה תחרותית, מבחינת שימור לקוחות, המסר שלנו הוא שאין חלופות ואותנו לא נוטשים. השוק ענק, פנוי לחלוטין והעמדה התחרותית יוצאת דופן. ב-18 החודשים הקרובים נשקיע במוצר כמו שהשקענו בכל חיי החברה לאחור".
רק לפני מספר ימים חשף כלכליסט כי Tipalti גייסה 270 מיליון דולר בסבב שכולו נכנס לקופת החברה, לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר - פי 4 מהגיוס האחרון של החברה, שהיה בספטמבר 2020. גיוס זה מביא את סך ההון שגייסה החברה מהקמתה ליותר מ- 550 מיליון דולר. כיום, Tipalti מעבירה תשלומים בהיקף שנתי של יותר מ-30 מיליארד דולר, שממשיך לצמוח בהתמדה ב-120% משנה לשנה. לאחר הגיוס האחרון היא חברת הפינטק השנייה בגודלה בישראל בשוק הפרטי (אחרי ראפיד) ובמקום ה-15 מבין חברות הפינטק הפרטיות בעולם.
1 צפייה בגלריה
פורום היוניקורנס חן עמית מנכל ומייסד משותף Tipalti בשיחה עם מאיר אורבך
פורום היוניקורנס חן עמית מנכל ומייסד משותף Tipalti בשיחה עם מאיר אורבך
משמאל: חן עמית מנכ"ל ומייסד משותף ב-Tipalti בשיחה עם מאיר אורבך
(צילום: אוראל כהן)
"אנו החברה הפרטית הגדולה ביותר שרשומה בישראל, יש חברות ישראליות באופיין אך אנו הכי גדולים", אומר עמית. "ועם זאת אני חש 'תחושת אנטי', לא סביב הגיוס אלא באופן כללי. יש בשנה האחרונה תחושה שאוהבים לתקוע סיכות בהייטק הישראלי. ההייטק הישראלי הוא מקום נהדר אבל חלק מהביקורות לגיטימיות. האם נוצרות בעיות? כן, יש פערים חברתיים וזו תקלה, להייטק וליזמים יש כאן אחריות והממשלה גם צריכה לסייע. בגדול, יזמים באים עם רצון לעשות טוב וזה בא לידי ביטוי גם במי שאנו מגייסים".
"אני חושב שיש דרכים לייצר שינוי, יש פערים חברתיים, ויש גם מחסור בעובדים בהייטק. אם נדע לעשות השקעות שיקרבו אנשי פריפריה להייטק, להסב אנשים למקצועות הייטק, זה יהיה רווח, כך נצמצם כך פערים חברתיים".
"לא אגיד שהחורף מגיע ולא אגיד שאנו לפני שיא. העננים הראשונים הם האינפלציה בארה"ב וההערכות שאנו רואים לחברות הן ניכרות, הן נובעות מהזדמנויות אמיתיות בשווקים אמיתיים שיוצרים ערך וחברות ימשיכו להמריא. יש המון חברות בהייטק הישראלי שמביאות ערך משמעותי, יכולות להיות דומיננטיות בשווקים שלהן. כאשר פייסבוק הנפיקה אמרו שהערכת השווי מטורפת, אמרו זאת גם על גוגל, כיום זו היסטוריה, יש קפיצות מדרגה - יש הכנסות משעותיות, יש צמיחה משמעותית וזה לא ייעצר".
"יש מאבק על טאלנטים. כולם מחפשים עובדים, אנו עם 730 עובדים כיום והכפלנו את כוח האדם. זה דורש מחברה כמונו להיות מעולים בהכל, בגיוס, בשיווק, זה שריר שחייב להיות חזק ומצוין ואנו מצליחים לגייס בישראל. פתחנו גם מרכז פיתוח בלודון כי יש שם טאלנט, פתחנו מרכזים בטקסס, בוונקובר ובטורונטו. צריך גישה למרכזי הטאלנט האלה אבל גם ישראל חשובה. אנו פונים למגזרים שפחות מיוצגים בהייטק - חרדים, נשים וערבים, אנו בוחנים לעבוד עם מפתחים מהרשות הפלסטינת. אני מאמין בקידום וקירוב של הפריפריה כי זה יעזור לנו בהמשך הדרך".