סגור
כנס גיימינג - עידו יבלונקה
(סיני דוד)

ועידת הגיימינג
מייסד קופלי: "המטאוורס כבר כאן וצומח - ובלי AR/VR"

כך אמר עידו יבלונקה, מייסד משותף ומנכ"ל Kooply, במסגרת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה, והוסיף כי "זה מה שהוביל את Kooply לבניית המוצר שלהם. זה יוצר פלטפורמה חדשה של משחקים"

"לפי מקינזי עד 2030 המטאוורס יכול להיות שווה 5 טריליון דולר. 5% מהתל"ג העולמי. עם זאת, נראה שהשוק פחות מסכים. כיצד ניתן ליישב זאת?" על שאלה זו ניסה עידו יבלונקה, מייסד משותף ומנכ"ל Kooply לענות, במסגרת ועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
לדברי יבלונקה תחת המטאוורס יש מושגים בסיסיים שדורשים לעשות בהם סדר. "נתחיל מהאינטרנט. יש כיום 5.3 מיליארד משתמשים אקטיביים. במילים אחרות, שני שליש מהאנושות מתחברים לפחות אחת בחודש לאינטרנט והוא ממשיך לגדול. כמו כן 4.8 מיליארד איש משתמשים ברשתות החברתיות, תחום שצומח מהר יותר מהצמיחה של האינטרנט".
לדברי יבלונקה, "המובייל הפך לפלטפורמת ברירת המחדל של השימוש ברשת. 4.1 מיליארד משתמשים נעזרים במובייל לחיבור לאינטרנט". במקביל התפתח גם שוק המובייל גיימרס הכולל 3 מיליארד אנשים. "40% מהאנושות משחקים במשחק במובייל לפחות פעם בחודש. לשם השוואה, מהקונסולה נינטנדו סוויצ', שהיא הנמכרות בעולם, נמכרו כמאה מיליון יחידות בלבד". בכך, לטענת יבלונקה, המובייל "הצליח להפוך את המשחק למיינסטרים". עוד הוסיף כי "גם פלטפורמות משחק, כגון רודבלוקס ומיינקראפט צומחות. כיום יש 400 מיליון שחקנים בפלטפורמות - 5% מכלל האנושות"
עם זאת, לדבריו, בשוק המציאות המדומה והווירטואלית התמונה מעט שונה. "המטאברס מורכב ממספר טרנדים שאינם בהכרח קשורים. בתחום המציאות הווירטואלית, VR, נמכרו עד היום כ-30 מיליון יחידות ברחבי העולם, על אף שהתחום קיים ברמה המסחרית כבר עשור. ב-VR יש רק כ-2-4 מיליון משתמשים המתחברים לפחות אחת לחודש, פחות מחצי אחוז מהאנושות. גם שיעורי הצמיחה ב-VR לא מספרים סיפור של פלטפורמה שהולכת להיות דומיננטית". בתחום ה-AR (augmented Reality), יש אפילו פחות משתמשים. "עד היום נמכרו פחות ממיליון יחידות AR ברחבי העולם. בסך הכל, יש כ-100 אלף משתמשים חודשיים בלבד". יבלונקה מציין את הדוגמה של מוצר ה-AR גוגל גלאס – "גוגל קיוו למכור עשרות מיליוני יחידות ולבסוף המוצר בוטל. מעניין לחשוב איך הפלטפורמה כפופה לאופנות". גם נתוני הצמיחה של השוק כולל אלפי משתמשים חדשים בחודש בלבד.
"ייתכן ויגיע יום ובו השימוש במציאות מדומה יתפוצץ ויגיע למיינסטרים, אבל צריך לשאול את עצמנו למה זה לא קרה; התשובה השכיחה היא שהטכנולוגיה צריכה להשתפר, למשל יותר רזולוציה. אני אישית לא משוכנע בכך".