סגור
ועידת לונדון 2025 - פאנל כריס נורת', מיכאל רייטבלט
(צילום: שלו שלום, צילום וידאו: LONDON FILMED)
ועידת לונדון

סוכני AI הולכים לחולל מהפכה בעולם המסחר, אך כיצד מתמודדים עם הרמאויות?

כריס נורת' מקרן L Catterton, ומיכאל רייטבלט מנכ"ל ואחד ממייסדי פורטר - שיש לה פלטפורמה מובילה למניעת הונאות אונליין, השתתפו בוועידת Mind the Tech London 2025 של כלכליסט ובנק לאומי; "סוכני ה-AI המצליחים ביותר ברמאויות הם דווקא מתחום משלוחי המזון המהיר"

הדבר הבא בעולם המסחר האלקטרוני, כמו במקומות רבים בתעשיה הטכנולוגית, הם סוכני ה-AI שהולכים לשנות את העולם. על כך מסכימים כריס נורת' מקרן L Catterton, ומיכאל רייטבלט מנכ"ל ואחד ממייסדי פורטר, שהשתתפו בוועידת Mind the Tech London 2025 של כלכליסט ובנק לאומי.
סופי שולמן כתבת כלכליסט: אנחנו כאן כדי לדבר על רעידת האדמה שבינה מלאכותית יוצרת בעולם המסחר. כריס, אתה הוגדרת על ידי הגארדיאן כאחד האנשים החזקים ביותר בעולם הריטייל, וכיום אתה שותף מנהל בקרן L Catterton. מיכאל, אתה המייסד של חברת היוניקורן פורטר, שיש לה פלטפורמה מובילה למניעת הונאות אונליין. אני מבינה שהשקעתם בפורטר. מה הוביל אתכם להשקעה הזו, ומה אתם רואים בעיני רוחכם מבחינת עתיד החברה?
כריס נורת': אנחנו המשקיע הצרכני הגדול ביותר, ופיתחנו תזה להשקעה בחברות תוכנה. אנחנו מחפשים את החברות הטובות ביותר שמשרתות את תעשיית האי-קומרס, שיש להן מנהיגות והובלה בשוק. פורטר היא דוגמה מצוינת לכך. אין הרבה חברות שבונות מערכת כה חזקה של אמון. כשאתה בעולם של אנשים שמרמים זהויות מכל העולם, אתה מחפש חברה שיש לה ניסיון ארוך טווח.
סופי שולמן: מיכאל, אתה מכיר היטב את עולם הרמאים. איך אתם מתמודדים עם סוכני AI ועם איומי ההונאה החדשים שהם מציבים?
מיכאל רייטבלט: יש כמות משמעותית של תקיפות הונאה שמבוצעות על ידי סוכני AI. רכשנו לאחרונה חברה שיודעת לעצור סוכנים מהסוג הזה. כיום יש שיח רב על סוכני AI ואני מאמין מאוד בחשיבות שלהם. בפרק זמן של שלושה חודשים ראינו עלייה של 89% בתקיפות על ידי סוכני AI, אבל עם אחוזי הצלחה נמוכים מאוד. ברגע שהרוכש הוא אנונימי, הם נכשלים. ראינו אפילו הדמיה של סוכן כזה שביצעה OpenAI, שעברה דרכנו.
סופי שולמן: מי הם הסוכנים האלה ומה הם עושים בפועל?
מיכאל רייטבלט: הם יכולים לקנות כרטיסי טיסה או להזמין מקומות במסעדה, אבל רוב הפעילות שלהם היא לגלות איזו טיסה כדאי לקנות. הסוכנים המצליחים ביותר הם בתחום המסחר, וזה מפתיע מאוד - דווקא בתחום משלוחי המזון המהיר. שם נרשמה הצלחה פי 4 מכל הסוכנים האחרים.
כריס נורת': אנחנו נמצאים רק בתחילתו של העולם הזה. רק 3% מהמסחר עובר כיום דרך כל הרבדים של הבינה המלאכותית. זו תקופה מאוד לא יציבה ולא ברורה.
סופי שולמן: חמש שנים קדימה – איך סוכני AI ישנו את עולם המסחר האלקטרוני?
כריס נורת': אנחנו נמצאים בשלב של שיבוש והזדמנות משמעותיים. כל השחקנים בעולם האי-קומרס רואים בכך הזדמנות למותגים גדולים, ולכן יש חשיבות רבה לכניסתם לעולם המסחר. לאמזון יש את המוצרים שלה, ויש לנו יכולת למצוא את המוצר הנכון באמצעות הסוכנים שלנו. ערכנו בדיקה של תוצאות חיפוש מחוץ לאמזון, כי היא לא מאפשרת חיפוש חיצוני. האיום הגדול ביותר כיום על התעשייה הוא המונטיזציה והאופטימיזציה שלה. אם לחברה מובילה יש ערך מוסף, זהו המבדיל המשמעותי.
מיכאל רייטבלט: המוצר הטוב ביותר תמיד ינצח, וכך יהיה גם בעולם ה-LLM. אבל השינויים יהיו מהירים מאוד, בניגוד למה שקרה בשנות ה-90. בסוף יוני כל הסוכנים היו ב-Perplexity, והיום כולם כבר עברו ל-OpenAI. אני מניח שבקרוב הם יעברו לחברה אחרת – הכל תלוי במי שרץ הכי מהר קדימה.
סופי שולמן: כריס, כמשקיע, האם אתם מעדיפים להשקיע בתשתיות למסחר או במותגים?
כריס נורת': אנחנו החברה המשקיעה הגדולה ביותר במותגים המתקדמים והחשובים ביותר. אני נרגש מאוד מהדרך שבה סוכני ה-AI נכנסים לעולם המסחר שלנו, ואני רואה שם פוטנציאל עצום להתפתחות. אבל לשם כך תידרש הזדמנות משמעותית.
סופי שולמן: מיכאל, איך פורטר מתכוונת לאמץ את הטכנולוגיה הזו?
מיכאל רייטבלט: התשתית שלנו היא אוטומטית לחלוטין, והיא מוכנה יותר מתמיד לתעשייה החדשה הזו. רוב ההונאות מגיעות לעולם ה-AI, אבל רמת ההצלחה שלהן זעומה מאוד. לדוגמה, אישורים בנקאיים מזויפים על בסיס AI לא מצליחים כמעט בכלל. רק מי שעבד עם שני מיליארד בני אדם ידע להתמודד עם כניסתם של סוכני ה-ASI.