כנס AI
ה-AI חולש על כל תחומי היצירה: אגתה כריסטי תשמח ללמד אתכם כיצד לכתוב ספר
אסטרטג התוכן ומומחה הבינה המלאכותית עמרי מרכוס הציג בכנס AI של כלכליסט בשיתוף Vultr דוגמאות לאלגוריתמים שכבר יוצרים חדשות, תוכניות ריאליטי ושידורי ספורט - ואף מחיים דמויות שנפטרו
האם בינה מלאכותית יכולה להצחיק? עמרי מרכוס, אסטרטג תוכן, מנהל קריאיטיב ואיש פיתוח המתמחה בבינה מלאכותית טוען שהיא יכולה לרגש, להצחיק, להמציא בגידות ועוד.
בכנס AI של כלכליסט בשיתוף Vultr, הציג מרכוס דוגמאות ממגוון תחומים - בהם חדשות, בידור, ריאליטי ואפילו ספורט - בהם תכנים נוצרים באמצעות בינה מלאכותית.
לדבריו, היוצרים המסורתיים יידרשו בעתיד להפוך ל"אוצרים", שמיומנותם תימדד ביכולת האינטראקציה עם התוכנות.
"אני איש טלוויזיה, אני אוהב טלוויזיה, אני על סטים של טלוויזיה", אמר מרכוס. "לפני כמה חודשים הגשמתי חלום - הייתי יום שלם על הסט של סאטרדיי נייט לייב, תוכנית הבידור המפורסמת. שוחחתי עם מנהלים, כותבים, אנשי צוות, ושאלתי את אחד הכותבים כמה בינה מלאכותית יש בתוכנית. הוא הפנה אותי לכותב כרטיסים על נייר שתפקידו הוא לומר לאנשים מתי לצחוק ולמחוא כפיים.
"אני כמובן מבין את זה, אבל למעלה יש מנהלים, גם הם קראו את הדוחות של תקציבי ההפקה. כיום אם אתה מנהל אתה תמדוד כמה מהר בינה מלאכותית הוטמעה אצלך. הכותבים ההם, התסריטאים ההם, הם יקבלו עבודה אחרת, במקום יוצרים הם יהיו אוצרים. הם ייבחנו בכמה הם טובים באינטראקציה עם מחשב. כמו שגרפיקאי נמדד איך הוא עובד עם פוטושופ ולא איך הוא מסתדר עם סכין יפנית".
מרכוס הפליא לצייר עולם בידור שבו שולטת הבינה המלאכותית ולא בהכרח הכותבים. הוא התייחס לקטגוריות שונות של תכנים ולחלק של AI בהם.
"למשל בקטגוריית החדשות, בכוויית יש כעת מבזקנית שהיא כולה בינה מלאכותית, היא לא יוצאת לחופש. הטקסטים שלה נכתבים והיא נראית אמיתית לחלוטין. יש רשת אמריקאית, מספר 97 בשלט, זו רשת קטנה שמגישה משפטים פדראליים. העיניין הוא שאסור לצלם אותם, מותר רק לצייר או לקריין. ברשת הזאת המציאו הכל מחדש, הם יצרו את המשפטים שאסור לסקר תוך פחות משעה רק בהתבסס על התצהירים".
הבינה המלאכותית אינה מוגבלת רק לחדשות. לפי מרכוס: "מעבר לכך יש תוכניות ריאליטי. יש למשל תוכנית בנטפליקס שמתרחשת באמריקה הלטינית, ובה לוקחים חמישה זוגות ומחלקים אותם לשתי וילות, ושם הם כמובן מפלרטטים וכיוצא בזה, ובן הזוג צריך לזהות מה נעשה בטכנולוגיית דיפ פייק ומה אמיתי.
"זו טלוויזיה שלא ניתן להוריד ממנה את העיניים. יש גם תוכנית בדנמרק שנקראת AI לאב יו, זו תוכנית שבה בני הזוג של אנשים גוססים פועלים ליצירת אווטאר בינה מלאכותית בדמות יקיריהם הגוססים באמצעות הזנת תכנים כמו מכתבים, סרטונים ומידע. זה מטורף אבל זה אמיתי. מדהים כיצד בינה מלאכותית אפילו מאפשרת לנו לנצח את המוות".
מרכוס הוסיף והתייחס גם לתחום שידורי הספורט. "פעם היה שדרן כדורסל מיתולוגי בשם ג'ים פייגן, הוא נפטר בשנת 2017 - קולו חי היום באמצעות בינה מלאכותית בשידורי NBA ומשפחתו מקבלת תמלוגים".
עוד אמר מרכוס "כולם מכירים את סופרת המתח אגתה כריסטי, שנפטרה לפני 49 שנה. ברשת BBC לקחו את כל הראיונות שלה ויצרו קורס שמלמד אנשים כיצד לכתוב סיפורי מתח, עם פניה של אגאתה כריסטי. לקורס הזה יש כמות אדירה של הורדות. בשורה התחתונה - אנו בשינוי הגדול ביותר אי פעם בעולם הבידור, זה יותר גדול מכניסת הצבע לטלוויזיה ומהפופקורן".
























