סגור
כנס גוגל איקומרס עינת נמש
(סיני דוד)

כנס איקומרס
"מכירות האונליין בשוק הישראלי צמחו ב-85% בתקופת הקורונה"

כך אמרה עינת נמש, מנהלת הפעילות העסקית של גוגל ישראל בפתיחת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט והוסיפה כי: "השלב הבא הוא לעבור מחיפוש טקסטואלי לוויזואלי. כלומר, לצלם נעל ולמצוא איפה לקנות אותה"

"מכירות האונליין העולמיות צמחו ב-50% בתקופת הקורונה, אבל בשוק הישראלי הדרמה גדולה. קונים הרבה יותר באונליין, והשוק צמח ב-85% במכירות המקוונות" – כך אמרה עינת נמש, מנהלת הפעילות העסקית של גוגל ישראל, בפתיחת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט.
"התחלנו מנקודת פתיחה נמוכה יותר, כמות אתרים נמוכה יותר", הוסיפה נמש. "אבל הקורונה האיצה את זה כלפי מעלה. התחזית עכשיו אמנם מדברת על האטה, אבל זו עדיין צמיחה. יש צמיחה יפה וגדולה בכל קטגוריות הקנייה. בחלוקה בין העדפות של קונים ישראלים לאתרים מקומיים או בינלאומיים, עד הקורונה האתרים הישראלים והעולמיים היו ראש בראש, הביקוש היה זהה. מאז הקורונה, 60% מהחיפושים הם לאתרים ישראלים, אבל בפועל 40% בלבד קונים בישראל. אנחנו מחפשים מקומי אבל קונים בינלאומי. נשאלת השאלה למה אנחנו מאוד רוצים לקנות מאתרים ישראליים, אבל בפועל קונים מאתרים גלובליים?".
לדברי נמש יש לכך שני הסברים מרכזיים, ושניהם קשורים לזמן. "הראשון הוא זמן הטעינה של האתר", הסבירה. "אנחנו אטיים מדי. הזמן שלוקח לאתר ישראלי, מרגע שנטען ועד שאפשר לבצע פעולה הוא 6.1 שניות לעונת 3.7 שניות באתר בינלאומי. התשתיות שלנו לא מספיק טובות והאתרים בישראל בנחיתות מול אלה הבינלאומיים. שיפור של עשירית השנייה במהירות יביא לגידול של 8.4% ביחס ההמרה. זמן שווה כסף, הנתונים מדברים בעד עצמם. שווה לשפר את מהירות האתר כדי שנוכל להביא יותר צמיחה".
"ההסבר השני הוא זמן המשלוח. אנחנו רוצים שהמוצר שהזמנו יגיע כמה שיותר מהר. אם לפני שנתיים, בכנס הזה ממש, הסברתי שישראלים הכי מחפשים משלוח חינם, עכשיו הם מחפשים משלוח מהיום למחר, כמה שיותר מהר רוצים את זה פה. זה יתרון לאתרים ישראליים, אז תנצלו את זה. אתם חייבים לגרום לדברים להגיע כמה שיותר מהר, ואנשים מוכנים לשלם על זה. היינו בטוחים שמשלוחים בחינם מושכים הזמנות, אבל 65% מוכנים לשלם פרמיה כדי שהמוצר יגיע יותר מהר הביתה".
נמש סיפרה גם על שינויים בהתנהגות צרכנית בתקופת הקורונה: "הכותרת הגדולה היא שאנחנו חרדים לזמן שלנו בבית, ועושים את כל הדברים בתוכו. אנחנו עדיין מזמינים ציוד משרדי הביתה במספרים גדולים, עושים ספורט בבית, מבשלים, מנקים ומעצבים. זה לא נעלם הדבר שעושים הכל בבית. אבל מה שהתרגלנו בשבילו לצאת מהבית נכנס הביתה, כמו שיעורים פרטיים אונליין, קורסים דיגיטליים, טיפול פסיכולוגי אונליין".
לסיום, הציגה נמש כמה פיתוחים טכנולוגיים של גוגל שנועדו להעביר משתמשים מחיפוש לרכישה. "ראשית אנחנו מדברים שופינגית", אמרה. אם פעם חיפשנו אייר ג'ורדן וגוגל שלף אתרים שאפשר לקנות, גוגל עכשיו ישלוף קישורים ישירים למוצר שמציגים מחיר כבר בתוצאות החיפוש. במקביל עוברים מחיפוש טקסטואלי לוויזואלי. אפשר לצלם נעל ולמצוא איפה לקנות אותה. כל מנועי החיפוש הולכים לכיוון הזה.
"השלב הבא הוא שילוב. אני הולכת לחתונה ורואה שמלה בצבע בז', אבל רוצה לקנות אותה בצבע ירוק. אז אני מצלמת את השמלה וכותבת שרוצה אותה בירוק, וגוגל יציג לי את השמלה בירוק ואיפה אפשר לקנות אותה. או אם אני רואה דפוס על חולצה ורוצה את הדפוס הזה על גרב, אני מצלמת את החולצה וכותבת שרוצה את אותו דפוס על גרב. העולם הולך לשם. פיתוח נוסף הוא אפשרות לראות מוצרים מתוצאות חיפוש ב-AR. למשל, איך ספה תשתלב בסלון".