סגור
שבוע החדשנות 2023 - שי ורדי

שבוע החדשנות
"אנו מפעילים כבר סופר ללא קופות"

את הדברים אמר שי ורדי, סמנכ"ל מערכות מידע בשופרסל, בשבוע החדשנות של כלכליסט. "לצד העגלה החכמה, חנויות ללא קופות ישפרו היעילות", הוסיף ורדי

עגלת קניות חכמה, סופרמרקט ללא קופות ומרכז לוגיסטי רובוטי לקניות אונליין. אלה הם כמה מהחידושים שהציג שי ורדי, סמנכ"ל מערכות מידע בקבוצת שופרסל, בשבוע החדשנות של "כלכליסט".
שופרסל מחזיקה באתר הקניות המקוונות הגדול בישראל. יש לה גם חנויות פיזיות ומותג פרטי של מוצרים פיננסיים עם כרטיס אשראי, תווים, ארנק דיגיטלי (פייבוקס) וגם פעילות של ביטוחים. בנוסף היא מחזיקה ברשת הפארמה Be עם כמעט 100 חנויות ברחבי הארץ ופעילות נדל"ן של נכסים מסחריים.
"שני ערכים של קבוצת שופרסל הם חדשנות ושימת הלקוח במרכז. הטכנולוגיה מספקת חוויית לקוח רב־ערוצית שמחברת בין העולמות הפיזיים – החנויות שלנו והעולמות הדיגיטליים המקוונים. כמה דוגמאות לחדשנות טכנולוגית בעולם הקמעונאות, ואנחנו כבר מובילים בעולם הזה הן, ראשית, העגלה החכמה של שופרסל”.
לדבריו, "זה בעצם מוצר של עגלה חכמה עם יכולות ניתוח וידיאו עם בינה מלאכותית. זה החל ממסופונים שמבוססים על ענן והמשיך עם עגלה חכמה שמטרתה לשפר את חוויית הקנייה של הלקוחות אבל גם את היעילות התפעולית שלנו תוך הפחתת הוצאות". ורדי הציג סרטון שבו הלקוח מניח מוצרים בעגלת הקניות שסורקת את המוצרים, ובסופו של דבר מניח את מכשיר התשלום כדי לסיים את הקנייה.
מוצר נוסף שהציג מגיע מחברות Trigo ומאפשר חנות אוטומטית לחלוטין. "יש כבר חנות כזו שעובדת בתל אביב. חנות שיש בה אפשרות לקניות ללא קופה בחוויית קניות מדהימה עם הפחתה של עלויות ושיפור היעילות. הכניסה לחנות היא באמצעות הזדהות QR. הלקוח בוחר את המוצרים ושם אותם בסל. מצלמות ומשקלים על המדפים מאפשרים לשופרסל 'לראות' את הלקוח, וכאשר הוא מסיים את הקניות, הוא מפעיל קוד QR והתשלום נעשה אוטומטית כאשר נשלחת אל הלקוח חשבונית דיגיטלית".
מוצר נוסף שהציג ורדי היה של חברת אדג׳יפיי שבונה מערכות לאימון וזיהוי פריטים באמצעות בינה מלאכותית. המוצר מסוגל לזהות פריטים דרך השקית ולהפיק מדבקה עם ברקוד ולהקל את תהליך שקילת המוצרים.
"אנחנו משקיעים גם הרבה מאוד בשופרסל אונליין ביכולות שלנו להקים מרכזי שילוח רובוטיים אוטומטיים למשלוחי אונליין. הקמנו שני מרכזים כאלה מהמתקדמים ביותר בעולם. אחד מהם עובד בקדימה ופעיל כבר למעלה משנה והשני ממש בימים אלה מתחיל לעבוד במודיעין. זה יהיה מרכז למזון רובוטי אוטומטי הגדול בעולם מסוג", אמר.
"יש לנו גם אקוסיסטם דיגיטלי מלא ורחב עם ניהול מסע לקוח הוליסטי, חוצה עסקים וערוצים, שם אנחנו רואים חוויית רכישה פרסונלית עם קופונים וכמובן עם יכולת שלנו לתת לחברי מועדון שופרסל סופרים את כל מה שהם צריכים בתוך האקוסיסטם הדיגיטלי. יש לנו אתר ואפליקציה שופרסל אונליין. יש לנו את הארנק הדיגיטלי ועוד הרבה נכסים דיגיטליים אחרים שמאשרים לנו אקו סיסטם דיגיטלי מלא שאליו נוסף בימים האחרונים עוד אתר שנקרא שופרסל מרקטפלייס. זהו אתר שמאפשר להרבה מאוד בתי עסק קטנים, בינוניים וגדולים לשווק ולמכור פריטים ומוצרים בתוך זירת מסחר דיגיטלית", אמר.