סגור
גמר תחרות סטארט אפ פלוס מתן ליברמן

+StartUp
"הכוח של החברה זה שימור עובדים עם איזון בית-עבודה"

את הדברים אמר מתן ליברמן, מייסד משותף וסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי ב-Semperis, שגייסה לאחרונה 200 מיליון דולר, בהרצאת TED באירוע הגמר של תחרות StartUp+. לדבריו: "עובד צריך לעבוד תשע שעות ביום כמו שצריך. לא צריך 12 שעות ביום וזה מה שיגרום לעובד לעזוב תמורת עוד כסף"

"אני אחד ממייסדי החברה ומנהל הסניף הישראלי של חברה בתחום אבטחת המידע. אנו מעניקים שירות לארגונים בכל העולם ולאחרונה חצינו את רף 300 העובדים וגייסנו 230 מיליון דולר", כך ציין מתן ליברמן, מייסד משותף וסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי ב-Semperis, סטארט-אפ סייבר ישראלי-אמריקאי שגייס לאחרונה 200 מיליון דולר, באירוע גמר תחרות הסטארט-אפים של כלכליסט, +StartUp, בשיתוף פועלים הייטק.
לדברי ליברמן, "אני אדבר ליזמים כי הם עוברים את אותו מסע שאני עובר. אני רוצה להתחיל בסיפור, כשהקמנו את החברה אילן קסלר היה אחד המנטורים שלנו. אילן בזמנו מכר כבר שתי חברות. אילן נכנס לחוץ למפגש שלנו ואני בתור ילד חוצפן שאלתי אותו מדוע הוא לחוץ. הוא סיפר לי על תקופה ביוון העתיקה בה אלכסנדר מוקדון רצה להשתלט על עוד ועוד איזורים והתייעץ עם פילוסוף שעזר לו ותמורה רק ביקש שיזוז מהשמש אותה הוא מסתיר לו. אם בחרתם ביזמות אתם כנראה מהסוג השני שרק רוצה לכבוש עוד יעד ועוד יעד. מי שבוחר ביזמות מבין שזה מרתון לא ספרינט. אנחנו צריכים עמידות, כוח ולדעת שזה לטווח הארוך".
ליברמן אמר כי: "לא בטוח שיש מיתון, אך קשה יותר לגייס כסף. השאלה היא כיצד בונים חברה בעידן הזה בו הכסף לא זורם ברחובות. הנקודה הראשונה היא שימור העובדים, עד לפני שנה הצלחנו להיות עם אפס התפטרויות. כיצד עשינו זאת? זה לא בגלל המשכורת או הפינוק אלא בגלל הכבוד והאיזון של חיי העבודה והבית. כוחה של חברה הוא שימור העובד והעובד יודע זאת. עובד צריך לעבוד תשע שעות ביום ולעשות זאת כמו שצריך. לא צריך 12 שעות ביום וזה מה שיגרום לעובד לעזוב תמורת עוד כסף".
עוד הדגיש ליברמן: "עוד נקודה חשובה היא שימור הלקוח. אנו נמצאים במאה אחוז חידוש לקוחות כי אנו בנקודה זו כי אנו מעריכים את הלקוחות שהאמינו בנו בהתחלה. עובדה זו חשובה מאוד ולקוחות לא עזבו אותנו בגלל שאנו מביאים ללקוח ערך וכבוד. ונקודה שלישית היא לקחת מטרה גדולה יותר ולחבר לתעשייה שלנו. עלינו לתרום לתעשייה ולקהילה, עלינו לדחוף עובדים להתנדב. לאחרונה פעלנו למען רשת בתי חולים בתקיפת סייבר ואנו משפיעים על העולם ונותנים חזרה וזה נותן לעובדינו ערך וגאווה. יש עוד נקודה בין "חייבים" ובין "נייס טו האב" כלומר אם יש מוצר שהוא נחמד ולא מביא ערך אמיתי, זה הדבר הראשון שלא יקנו. אבל אם המוצר נותן ללקוח ערך, יצטרכו אותו. ולכן יש לוודא שמה שמביאים ללקוחות, מה שנותנים, מספק ערך והוא הכרחי לארגון".
"יש להקיף את עצמכם ביועצים הנכונים. אשני יושב עם יזמים מתחילים אני מבין שלכולם יש בעיות, גם לנו. אך היועצים שמקיפים אתכם, אלה שמספרים שהכל נפלא אינם מדייקים , לכולם יש בעיות ולכן יש לבחור יועצים נכונים שבאמת מספקים קשרים ומידע שיש לקבל".
לדבריו: "סטארט אפ הוא רכבת הרים, יש למעלה ויש למטה. כל דבר שלילי שקורה בחברה מייצר עצב. חשוב לחגוג את הרגעים שאתם למעלה. ואם אתם כאן כדי לחגוג את האקזיט, זו טעות. צריך לדעת מתי לטפוח על השכם בהצלחה וגם לדעת לקבל בפרופורציה את רגעי הכישלון. ומעבר לכך אני חושב שיש להסתכל על התעשייה. כדי לבנות חברה בצורה נכונה, לא רק כאשר משקיעים שופכים מיליונימ דולארים. כי אם משקיעים זורקים כס גדול ואז בונים משרדים מדהימים, זו לא הדרך לבניית חברה יציבה. אנו בנינו את החברה בלי לקפוץ מעל הפופיק ולכן עובדינו מרוצים. חשוב לבנות חברה בדרך בריאה בתוך התעשייה".