סגור

הדבר הגדול הבא
והזוכים הם: מכבישים חכמים שמספקים מידע חיוני לנהג ועד סוללה בטיחותית לרכב

חמשת הזוכים בדירוג הסטארט־אפים הישראליים המבטיחים של The Next Big Thing – Smart City and Mobility

כדי להחליט מיהם הסטארטאפים המבטיחים בתחום ה־Smart City וה־Mobility פנינו לשורת משקיעים בולטים בשוק הישראלי וביקשנו מהם לסמן את חמש החברות הצעירות והחדשניות ביותר, בעלות הפוטנציאל העסקי והעומק הניהולי הגדולים ביותר. לאחר שקלול הנתונים, ”כלכליסט“ גיבש את רשימת חמש החברות המבטיחות:

Valerann
מייסדים: דניאל יעקוביץ', גבריאל יעקובסון, מיכאל ורדי ושחר בחירי
גייסו 8.7 מיליון דולר מקרנות ומשקיעים כולל Pitch@Palace ;RIO ;Telefonica ;2B Angels ;Cell Capital ו־Dan Mobilitech
החברה מפתחת פתרונות שנועדו להפוך דרכים לחכמות על מנת לוודא שהן בטוחות, יעילות ותומכות בכלי רכב חכמים. החברה שואפת לספק שירותי מידע שיאפשרו אופטימיזציה של ניהול התנועה בכבישים, לתמוך בכלי רכב חכמים ולספק תובנות למשתמשים בכביש.
המערכת של Valerann היא פלטפורמת ניהול תנועה מבוססת AI, שמספקת מידע בזמן אמת וברזולוציה גבוה לגבי כל מה שקורה בכבישים. על ידי שילוב של טכנולוגיית חיישנים אלחוטיים בתוך הכבישים. המערכת מספקת תובנות ותחזיות באופן רציף והופכת את הכבישים לתשתיות המספקות דאטה וצופות פני עתיד.

Ottopia
מייסדים: עמית רוזנצוויג
גייסה 12 מיליון דולר ממשקיעים וקרנות כולל ;Next Gear Fund ;MizMaa Ventures ;Maven Ventures Venture (Sumitomo) ;Hyundai CRADLE
חברת Ottopia היא חברת תוכנה שמטרתה לאפשר את הפעילות של כלי רכב אוטונומיים. התוכנה של החברה מאפשרת סיוע מרחוק שבעזרתו יכולים בני אדם לפתור מצבים שכלי רכב אוטונומיים לבדם אינם מסוגלים לפתור. החברה מציעה פתרונות מתקדמים להפעלת כלי רכב אוטונומיים באופן בטוח ומוגן. הפתרון של החברה נועד לאפשר לכלי רכב אוטונומיים לנהל מקרי קיצון; למקסם את היעילות על ידי הפחתת עלויות עבור משאיות הפועלות במרכזים לוגיסטיים ונמלים; ולשפר את הבטיחות בסביבות מסוכנות כגון מכרות ואתרי בנייה.

Urbanleap
מייסדים: אריק ברונשטיין, ארז דרוק
גייסו 3.3 מיליון דולר מקרנות ומשקיעים כולל StageOne ;Lool Ventures; ומשקיעים פרטיים
חברת UrbanLeap משמשת כ"שוק" מקוון שמאפשר לרשויות מקומיות לנהל בצורה טובה יותר פרויקטים של פיתוח עירוני. החברה מציעה פלטפורמת SaaS שמאפשרת לרשויות מקומיות לגלות, להעריך ולנטר פרויקטים ויוזמות של התחדשות עירונית.

Click-ins
מייסדים: יוג'ין גרינברג וד"ר דימיטרי גייזרסקי
גייסה: 5.9 מיליון דולר מעשרה משקיעים כולל: UMI ;Mobilion Fund; ו־Shlomo Sixt
החברה פיתחה פתרון אוטומטי מבוסס AI לבחינת נזק שנגרם לכלי רכבץ הפיתוח הייחודי מאפשר לחברות הביטוח ולחברות אוטומוטיב לגלות, לנתח ולעבד ולהעריך באוופן אוטומטי נזקים חיצוניים אשר נגרמו לכלי הרכב בדיוק גבוה ביותר מבלי שיהיה צורך בציוד מיוחד או כוח אדם מיומן.
החברה משתמשת בדאטה סינתטי שמופק על ידה ונמצא בבעלותה ואינה משתמשת בדאטה של לקוחות על מנת ללמד את מערכת ה־AI שלה.
הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לה לזהות ולנתח באופן מדויק נזק חיצוני לכל סוגי כלי הרכב שנפגעו.

Addionics
מייסדים: מושיאל ביטון, ולדימיר יופית ופריד טריק
בוגרי התוכנית של אינטל איגנייט; גייסו 8.5 מיליון דולר EIT Climate; דרייב TLV
הסטארט־אפ מפתח בטריות ייחודיות נטענות לכלי רכב באמצעות עיצוב מחדש של ארכיטקטורת הסוללות. החברה פיתחה שיטה ייחודית לייצור מתכת בשיטת תלת מימד ובעזרתה היא משפרת ביצועים, אורך נסיעה, בטיחות, עלויות ואת זמן ההטענה של הסוללות.
לטענתה של חברת Addionics הקניין הרוחני העיקרי של החברה הוא בפיתוח מבני תלת מימד חכמים בצירוף אלגוריתם מבוסס AI שנועד לחזות ולקבוע את המבנה הטוב ביותר עבור כל שימוש נתון.

החברות שהשתתפו בדירוג
Bessemer Venture Partners
Vertex Ventures
GM Ventures
JVP
Pitango
Grove Ventures
StageOne Ventures
Hyundai CRADLE
KPMG סומך חייקין
Magenta Venture Partners
RBVC
Elron Ventures
Intel Ignite