טק עצמאות
"כל סטודיו אצלנו פועל כמו סטארט-אפ עם DNA משלו"
דלית בר גרברסקי, מנהלת תחום תובנות ושיתוף ידע רוחביות בפלייטיקה (Playtika), אמרה באירוע עצמאות טק של כלכליסט כי "המטרה שלנו היא לייצר ידע ארגוני שלוקח את פלייטיקה צעד אחד קדימה". לדבריה, "בשוק שאליו נכנסים מאות משחקים בשנה, האתגר הגדול הוא לשמר את תשומת הלב של השחקן"
"כל סטודיו אצלנו פועל כמו סטארט-אפ עם DNA משלו", כך אמרה דלית בר-גרברסקי, מנהלת תחום תובנות ושיתוף ידע רוחביות בפלייטיקה (Playtika), באירוע טק עצמאות של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ופלייטיקה שנערך על חוף הים של יפו אתמול (א'). לדבריה, "המטרה שלנו היא לייצר את הקרוס הזה - ללמוד מה עושים בכל סטודיו ולהביא להם את האקסטרה-ידע". בפאנל שהנחתה מעין מנלה מכלכליסט, בר גרברסקי שיתפה את הנוכחים באסטרטגיית החדשנות של החברה בשוק הגיימינג התחרותי.
דלית, עם כל מה שקורה בשוק והתעשייה שלנו והתחרות בגיימינג, איך מצליחים להישאר רלוונטיים?
בר-גרברסקי: "בפלייטיקה חדשנות זה דבר של מה בכך. בכל שנה נכנסים לשוק עשרות אם לא מאות משחקים חדשים, והאתגר הוא לשמר את תשומת הלב של השחקנים ולחזק את המעורבות שלהם. לכן חדשנות צריכה להיות משהו שהוא בשוטף אצלנו. כל הזמן צריכים להיות שם ולשאוף לשם. זה לא מתכון שצריך לשמר, אלא לשכלל אותו, וזו העבודה שלנו".
לדברי בר-גרברסקי, "פלייטיקה השכילה להבין שהתחרות כל הזמן קיימת, ולכן הקימה את המחלקה שאני שייכת לה שיש בה מחלקת אנליזה רוחבית שכל הזמן לומדת את הדאטה. אנחנו מבינים מה קורה עם הדאטה הזה ועל בסיסו פוקדים את התעשייה עצמה ורואים מה קורה בה, לאן היא הולכת מבחינת המשחקים - גם בפלייטיקה וגם מחוץ לה.
"את כל זה הופכים מדאטה ומספרים למשהו אנושי, ובודקים עם השחקנים מה עובד ומה מצליח ולמה. השאלה היא למה משהו עבד ולמה משהו לא עבד. אנחנו מתמקדים בשאלה הזו ובאיך מייצרים ידע, ועם הידע הזה עובדים במשחקים שלנו. יש לנו פורטפוליו רחב של משחקים. כל אחד מהם עובד כמעין סטארט-אפ משל עצמו כי יש לו את התרבות שלו ואת ה-DNA שלו. מצד שני, אנחנו לוקחים את הידע הארגוני והופכים אותו למנוף שלוקח את פלייטיקה צעד אחד קדימה".
איך משכפלים הצלחה?
בר גרברסקי: "אנחנו כל הזמן בקשר רציף עם הסטודיואים השונים. לומדים הן מהאנשים עצמם והן מהנתונים במקומות שבהם מפתחים כל משחק. באמצעות קשר יומיומי עם הסטודיואים אנחנו מבינים את תהליכי העבודה שלהם, ובהתאם לכך מייצרים את הקשרים הנכונים. מצד אחד אנחנו לומדים מהקשר עם הסטודיואים, ומצד שני חוקרים וחוברים למה שקורה בתעשייה, לומדים כל הזמן מה קורה ומה מתחדש.
"אנחנו מחברים את זה לתובנות אנושיות של שחקנים, ועם זה חוזרים בחזרה לסטודיואים. בסופו של דבר, כשאני מסתכלת על ההצלחה שלי, אני שואלת: האם כשהסטודיו יוצא עם פיצ'ר חדש, יש לו את כל התובנות והידע הכי טוב כדי להצליח עם הדבר החדש שהוא הולך להכניס למשחק, או לשפר את הדבר הקיים".
אתם ארגון מאוד גדול, ועדיין כל סטודיו הוא ממש כמו סטארט-אפ שעומד בפני עצמו?
בר-גרברסקי: "כן. האתגר העיקרי הוא לייצר תובנות ארגוניות אפקטיביות. כל יחידה ספציפית מתפקדת כמו סטארט-אפ קטן שמקיים את עצמו, והמטרה שלנו היא לייצר את החיבור הרוחבי - ללמוד מהניסיון המצטבר ולהעניק לכל סטודיו את הידע הנוסף שיכול לקדם אותו. אנחנו עושים המון מפגשים כדי לחבר את הידע, ודואגים שכולם ילמדו ויקחו את התובנות הלאה".
לדברי בר-גרברסקי, "מה שלא עבד במקום אחד יכול להצליח בסטודיו אחר. יש צרכים שונים שיכולים להיות שונים בכל סטודיו, אבל עדיין אפשר ללמוד המון מהעשייה, והמטרה היא לשכלל את כל זה".
איך מכשירים את האנשים, הרי אין אוניברסיטה לגיימינג?
בר גרברסקי: "שאלה מעולה. אין אוניברסיטה שמכשירה אנשי פרודקט ייעודיים לעולם המשחקים או כלכלני משחקים. התפקיד שלנו הוא לפתח מומחיות פנימית בתעשייה, להפוך את הידע למנוף צמיחה ולא להסתפק בניתוחי אקסל בלבד. אנחנו יוצרים מגוון רחב של מפגשים, סדנאות ופורומים שבהם הידע עובר מאחד לשני, וזה מה שמייצר את אנשי הפרודקט המצוינים וגורם לפלייטיקה להמשיך להוביל בתחום הזה".
























