סגור
(סיני דודפור)

כנס פינטק 2021
"יש הזדמנות בהשקעה באשראי אלטרנטיבי בשיתוף פלטפורמות פינטק"

כך אמר חגי שרייבר, מנהל ההשקעות הראשי בקבוצת הפניקס בכנס פינטק של כלכליסט. לדבריו: "הפניקס השקיעה 2 מיליארד שקל באשראי אלטרנטיבי בשיתוף פלטפורמות פינטק, כשמרבית ההשקעה בוצעה בשנה האחרונה"

"הנישות והסגמנטציה של תחום הפינטק גדלות. יש היום 530 חברות סטארט-אפ וחברות בשלבים מתקדמים יותר בתחום הפינטק בישראל וזו צמיחה משמעותית". כך אמר חגי שרייבר מנהל ההשקעות הראשי הפניקס, במסגרת כנס פינטק 2021 של כלכליסט.
לדבריו, "זה קורה בגלל הזינוק ב-eCommerce שכולל גם תשלומים וגם מניעת הונאה. פלטפורמות האיקומרס הגדולות הופכות להיות פלטפורמות פינטק. תהליכים נוספים שקורים הם הצמיחה בעולם ה-SaaS שמצד אחד מאפשר לחברות גדולות לדרוש שירות או מוצר שחסר להם ומצד שני חסם הכניסה להקמת סטארט-אפ ירד מאוד. חברות גדולות יכולות להשתמש בשירותים האלה וזה מאיץ כניסת שחקנים חדשים".
עם זאת, לדבריו כשמשווים את ישראל לארה"ב או אירופה אנחנו רחוקים מאוד גם כצרכנים, בעלי עסקים קטנים ואפילו כמשקיעים בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיה בתחום הפיננסי.
בנוגע להשקעות בפינטק, בפניקס ובאופן כללי מוסדיים מעדיפים להשקיע ישירות כאשר יש סיכון בביצוע ("אקסקיושן ריסק") לעומת השקעה כאשר הסיכון הוא בטכנולוגיה. "השקענו 300 מיליון שקל בחברות פינטק כמו Riskified, BlueVine ו-HoneyComb בהשקעות ישירות", אמר.

1 צפייה בגלריה
כנס פינטק 2021 חגי שרייבר משנה למנכ"ל ומנהל השקעות ראשי קבוצת הפניקס
כנס פינטק 2021 חגי שרייבר משנה למנכ"ל ומנהל השקעות ראשי קבוצת הפניקס
חגי שרייבר' משנה למנכ"ל ומנהל השקעות ראשי קבוצת הפניקס בכנס פינטק 2021
(צילום: יריב כץ)

לגבי פערי התמחור בין חברות הפינטק לחברות פיננסיות מסורתיות תהה שרייבר האם בנק דיגיטלי שווה 2 מיליארד שקל כאשר אין לו עדיין רישיון. "הנגיעה בעולם המסורתי קורית בעולמות האינשורטק ומכפילי המכירות הגבוהים שנותנים לחברות הפינטק מאפשרות להן לעשות דברים (כמו לרכוש חברות ביטוח מסורתיות) בעולם המסורתי", אמר.
ספאק הוא כלי לגיטימי להשקעה
על השקעות ספאק (SPAC) אמר כי "מבחינתנו זה עוד כלי השקעה לגיטימי. חברות בשווי של 720 מיליארד דולר יירכשו בשנתיים הקרובות על ידי ספאקים וחלק גדול ילך לפינטק".
הפניקס השקיעה 2 מיליארד שקל באשראי אלטרנטיבי בשיתוף פלטפורמות פינטק, כשמרבית ההשקעה בוצעה בשנה האחרונה.
לדברי שרייבר, הפניקס סימנה זאת לעצמה כמטרה לאור התשואות העודפות שיש לתחום זה להציע כיום ביחס לאשראי לחברות. "יש לנו את הגמישות והידע לבנות מכשירים מגוונים מול פלטפורמות האשראי האלטרנטיבי, הן בעולם הצרכני והן באשראי לעסקים קטנים, ונמשיך להשקיע מאמצים בבניית הצוות והיכולות להגדלת החשיפה לתחום כל עוד נראה שיש בו פוטנציאל לתשואה עודפת לעמיתים".