סגור
ועידת Mind the Tech ניו יורק אדם סינגולדה וארז שחר
אדם סינגולדה וארז שחר (צילום: יריב כץ)

Mind The Tech
אדם סינגולדה: "היו כבר תוכניות לסגור את טאבולה"

כך חשף מייסד ומנכ"ל החברה בפאנל של קומרה בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק. הוא אף הוסיף כי "לפעמים גם צריך להיות נאיבי כי אם הייתי יותר מנוסה ייתכן שהייתי סוגר את טאבולה כמה פעמים"

"טאבולה לא היתה הראשונה בכלום, בכל שוק שרציתי להיכנס אליו כבר הייתה או אאוטבריין (המתחרה הישראלית של טאבולה - ס.ש) או חברה מקומית באותה מדיה שעשתה המלצות תוכן, אבל הפכנו להכי גדולים עם הזמן", כך אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה בפאנל של קומרה בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק. במהלך השיחה איתו על הקשיים בהקמת חברות וניהולן חשף כי היו כבר תוכניות לסגור את טאבולה.
לדבריו, "לא צריך גם את הטכנולוגיה הטובה ביותר. גוגל הכי גדולה היום והיא לא הייתה הראשונה בתחום וגם לא פייסבוק. כל חברה - טובה ככל שתהיה - גם אותה אפשר לעקוף, וזה מה שטיקטוק עושה כעת לפייסבוק. הכי חשוב בחברות זה ביצוע כי כל השאר משתנה כל הזמן - אף אחד לא צפה את הקורונה ואת המלחמה באירופה ולא את האינפלציה ושהכל יקרה בו זמנית, אבל חברות טובות יכולות לצמוח בכל מצב".
בפאנל השתתפו לצד סינגולדה והשותפים בקומרה גם המייסדים והמייסדות של 10 חברות הסטארט-אפ הישראליות המבטיחות שפרסמה קומרה השבוע. המייסדים החדשים קיבלו הזדמנות לשאול שאלות את ארז שחר, שותף מנהל בקרן קומרה וכן את סינגולדה.
"הכרתי את אדם כשהוא היה חייל משוחרר בן 26, לפני 15 שנה, עוד לא היה בדיוק ברור מה טאבולה עושה", פתח שחר את דבריו, "השקענו בחברה בגלל אדם כי הוא היה איש חזון ומאז הפכנו להיות חברים ומשפחה. החברה צמחה משישה עובדים לקרוב ל-2,000 היום, וזו אחת החברות הישראליות שהצליחה לגדול באופן משמעותי למרות לא מעט אתגרים. הסוד של טאבולה הוא בביצוע המדויק מעבר לחזון, ובנייה של מוצר וטכנולוגיה יוצאי דופן. החברות שמצליחות הן כאלה שהאישיות של היזם משתקפת בהן. זה גם בונה תרבות ארגונית חזקה".
"כשאתה מספר שתיים או שלוש החיים יותר קלים כי אתה יודע את מי אתה צריך לעקוף", הוסיף סינגולדה. לטעמי הכי חשוב שיהיה לך תמיד יעד לעקיפה, קצת כמו במירוצי פורמולה 1. האתגר של טאבולה היום כמספר אחד בשוק שלה הוא איך מייצרים אצל העובדים את תחושת הדחיפות. להיות אנדרדוג זה סוף הדרך וזה בדיוק היתרון גם של ישראל כמדינה, אף פעם לא יהיה לנו את הצבא הגדול בעולם, אבל הוא יכול להיות הכי חזק. לכם יש יתרון אדיר על פני כי אני בחמש השנים הראשונה גייסתי רק 15 מיליון דולר. זה רחוק מהיקפי הגיוסים שלכם כשאתם מגייסים עשרות מיליוני דולרים כבר בשנים הראשונות לקיום החברה, אבל מצד שני כן קשה להיות אנדרדוג. לפעמים גם צריך להיות נאיבי כי אם הייתי יותר מנוסה ייתכן שהייתי סוגר את טאבולה כמה פעמים. כבר היו גם תוכניות עם הבורד לסגור את החברה", חשף סינגולדה.
בהמשך ענה סינגולדה על מספר שאלות של היזמים הצעירים שהשתתפו בשולחן העגול. אחת מהן הייתה, כיצד משמרים תרבות ארגונית כשגדלים?
"יש כמה משברים שעוברים בכל גודל לפי מספר העובדים בחברה ואחד האתגרים הגדולים שלי היום איך להיות נוכח בחדר מבלי להיות שם פיזית. כדי להשיג את היעד הזה אנחנו מאוד שקופים בחברה, עושים מפגשי all hands כל שבוע שבכל מפגש כזה אני עונה על שאלות של העובדים. יש אפשרות לשאול שאלה אנונימית ואנשים שואלים אותי גם על השכר שלי ואני עונה על הכל”.
מה גובר על מה לקוחות או תחרות?
"זה מאוד תלוי בשלב של החברה. בהתחלה הטווח הקצר והחשיבה על לקוח היא החשובה. לא הייתי משקיע בתשתית ובגיוס בכירים עד שאי אפשר יותר ועד שדברים לא מתחילים להישבר. עד אז חייבים למקד את כל המאמצים בהבנה מה הלקוח צריך. לרוב האירוע הזה קורה בהכנסות של יותר ממאה מיליון דולר. ככל שאתה מקטין את כמות השקרים שאתה מספר לעצמך, כך אתה מקטין את מספר הטעויות. זה נוגע לגיוס של בכירים אמריקאים, מעבר לארה"ב ועוד דברים רבים. עדיף להיות צנוע".