סגור
כנס לונדון משה ליאון
(כלכליסט)

ועידת לונדון
משה ליאון: "האתגר האמיתי בירושלים - לשלב בהייטק חרדים וערבים, בייחוד נשים"

ראש עיריית ירושלים אמר את הדברים בוועידת Mind the Tech London 2022 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ולאבטק. לדבריו: "היום ירושלים עיר נס של הייטק. אם נצליח להביא לאינטגרציה של קהילות נוספות, זו תהיה מהפכה מטורפת"

"האתגר האמיתי של ירושלים הוא להביא לאינטגרציה של קהילות נוספות שייקחו חלק בנס הפריחה של העיר", כך אמר משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, בוועידת Mind the Tech London 2022 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ולאבטק.


ליאון תיאר את התוכניות להרחבת הפעילות הטכנולוגית של העיר ואת תוכנית הבנייה בעיר לטובת מתחמי הייטק, אבל באותה נשימה אמר: "באנו לדבר על העתיד, אבל אנחנו חייבים גם לזכור את העבר. אנחנו היום ליד ביתו של בנימין דיזרעלי (יהודי שהיה ראש ממשלת בריטניה – נ"ב). אפילו הוא לא יכול היה לדמיין מה ירושלים נהפכה להיות, ומה היא עוד יכולה להיות".

"היום ירושלים היא נס של הייטק"

"ירושלים תמיד היתה עיר של שאיפות, אבל היום היא עיר של השראה. היום היא עיר שעוברת מהפכה – ולא רק בחלקה המערבי, אלא בכל העיר, ובעבור כל תושביה – יהודים, מוסלמים ונוצרים. לאורך כל ההיסטוריה נסים תמיד קרו בעיר ירושלים – והיום זה לא שונה. היום ירושלים היא נס של הייטק. עיר עם מעל מיליון תושבים, היא היום סיפור הצלחה, משגשגת ופורחת כחממה טכנולוגית".
לדברי ליאון, "600 חברות טכנולוגיה בעיר מעסיקות יותר מ-20 אלף אנשים, כמו מובילאיי, אינטל, רפאל ועוד רבות. יש לנו גם 46 אלף סטודנטים חיים בעיר. אבל בכל אלה אנחנו רואים מעורבות של רק שליש מהעיר. לקהילות מסוימות – הקהילה החרדית ותושביה הערבים, בפרט הנשים - אין כמעט חלק במהפכה הזאת, בנס הזה, וזה האתגר האמיתי של ירושלים.

1 צפייה בגלריה
ועידת Mind The Tech משה ליאון ראש עיריית ירושלים
ועידת Mind The Tech משה ליאון ראש עיריית ירושלים
משה ליאון ראש עיריית ירושלים
(צילום: אוראל כהן)

"תדמיינו את הפוטנציאל האמיתי של העיר – אם נוכל להביא אותם להשתתף במהפכה, זו תהיה צמיחה מטורפת. אם נוכל ליצור אינטגרציה בעולם ההייטק – פוטנציאל הצמיחה עוד לא מומש. נמשיך להקדיש את כל המשאבים שלנו בחינוך, בתכנון, בפיתוח – לעזור לכל חלקי העיר וקהילות העיר. להנות מהנס הזה של ירושלים. ולכן אני גם קורא לכם ואומר – יזמים, חברות טכנולוגיה, וסטארטאפים – ירושלים פתוחה לעסקים. כבר השגנו כל כך הרבה, ואנחנו יכולים להשיג עוד המון. אני עומד כאן וקורא לכם – בואו להשקיע בירושלים, בואו לגדול איתנו".