סגור
כנס מטח שירלי רימון מנהלת מינהל החינוך עיריית תל אביב–יפו
שירלי רימון (צילום: יריב כץ)

Shaping The Future
"תל אביב לא בועה אלא בבואה של החברה הישראלית"

כך אמרה שירלי רימון, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב־יפו, וסיפרה על שיתוף הפעולה עם ההורים והקהילה

"תל אביב-יפו היא עיר שיש לה תדמית של בועה, אך היא אינה בועה אלא בבואה של החברה הישראלית", אמרה שירלי רימון, מנהלת מינהל חינוך בעיריית תל אביב-יפו, בכנס Shaping The Future, בהובלת מט"ח ו-MindCET. "זוהי עיר מאוד מגוונת ומכילה, ועלינו להתאים את מערכת החינוך לכך. לכן מערכת החינוך שלנו אזורית, כלומר התלמידים לומדים ליד ביתם. מה שאנו מנסים לעשות הוא להתחיל קודם כל בערכים, ערכי קהילה ובית הספר. המנהלים פועלים יחד עם ההורים, והמערכת לומדת מן ההורים. לכן אנו מתחילים בערכים, שמתחלקים לשניים: קודם כל ידע גלובלי שמגיע מן הקהילה. אנו פותחים את בית הספר לאקוסיסטם. החלק השני הוא הכישורים, שמגיעים מן העולם הטכנולוגי.
לדברי רימון, לשיטה של מערכת החינוך התל אביבית יש חלק חשוב בצמצום פערים: "חשוב שהילדים יגורו ליד בית הספר כדי שלא יהיו תלויים בתחבורה - לא לכל הורה יש יכולת לשלם על כך. אנו משקיעים כיום הרבה במשפחות בעלות הכנסה נמוכה. החינוך הציבורי בישראל חזק, ותפקידנו כמחנכים הוא לתת לכל התלמידים סיכוי שווה. זה קשה כי בארץ קיימים הפערים משמעותיים".
רימון הוסיפה ופירטה: "אנו מתרכזים בשינוי חמישה מבנים בבתי הספר: אקולוגיה, כלומר היכן התלמידים לומדים, כולל יציאה לים ולפארקים, זה משהו שלמדנו בקורונה; מערכת השעות והלימודים - שהיא מערכת אחידה בישראל; פיתוח מקצועי של המורים, בהם הערכות למורים, שבתל אביב לא כוללות מספרים; ואנו מנסים להתאים בתי ספר למציאות גלובלית".
בסיכום דבריה הדגישה רימון: "אני מאמינה שמה שאנו צריכים במערכת החינוך הוא זמן. למורים אין זמן ליצור, לחלום. הקורונה הוכיחה שניתן לעשות פחות ועדיין להגיע להישגים; ניתן ללמד פחות שעות והילדים עדיין מגיעים להישגים. הייתי רוצה שנקבל יותר זמן - זמן ליצירה וללימוד".