סגור
מירי גלבורט
(צילום: אוראל כהן, צילום וידאו: LONDON FILMED)
ועידת לונדון

כלל ביטוח מציגה את כלי הבינה המלאכותית שלה לנהיגה זהירה

מירי גלבורט, מנכ"לית מערכות המידע (CIO) של כלל ביטוח, השתתפה בוועידת Mind the Tech London 2025 של כלכליסט ובנק לאומי; בין המוצרים שהוצגו, היא סיפרה על ביטוח הרכב "כלל Behave" שמתגמל נהיגה זהירה; "אנו משלבים מקרים רבים של שימוש ב-AI באפליקציות שלנו"

מנכ"לית מערכות המידע (CIO) של כלל ביטוח, מירי גלבורט, שוחחה עם כתבת CTech איימי שפירו. זאת במסגרת ועידת Mind the Tech London 2025 של כלכליסט ובנק לאומי.
לדבריה, "במשך השנתיים-שלוש האחרונות אנו משלבים מקרים רבים של שימוש ב-AI באפליקציות שלנו. אנו משלבים אותם הן עם לקוחות, סוכנים אחרים או יישומים אחרים ששולחים בקשות, ואנו יודעים כיצד ליישם אותם במערכות הליבה שלנו. אנו משלבים הן AI והן את המהפכה הדיגיטלית".
לדברי גלבורט, כלל ביטוח משלבת יכולות פיננסית עם טכנולוגיה חדשנית כדי לספק ללקוחותיה חווית ביטוח מתקדמת ומותאמת אישית. כמנהיגת חטיבת הטכנולוגיה, גלבורט הדגישה כי היא מונחית על ידי הבטחת יציבות ויעילות של המערכות התומכות בפעילות העסקית, כמו גם פיתוח פתרונות חדשניים ומוצרים מתקדמים המייצרים ערך ללקוחות ומאפשרים צמיחה עסקית. חזון זה כולל האצת תהליכים, אוטומציה, יעילות, מצוינות ושירות לקוחות אישי.
לדבריה, התשתית הטכנולוגית של כלל היא היברידית, ומשלבת פתרונות מקומיים (on-prem) עם פתרונות ענן, כולל ענן פרטי, מוצרי SaaS ואזורי נחיתה מאובטחים לנתונים. גישה זו מאפשרת לחברה לפתח יישומים מתקדמים במהירות וביעילות.
בין המוצרים החדשניים שהוצגו, היא סיפרה על מוצר ביטוח הרכב "כלל Behave" שמתגמל נהיגה זהירה: הסמארטפון של הלקוח משמש כחיישן המודד התנהגויות נהיגה כמו בלימות חזקות, מהירות ושימוש בטלפון בזמן נהיגה. נתונים אלו מחושבים במהירות במערכות החברה ומתורגמים להנחות משמעותיות לנהגים, ובכך מפחיתים סיכונים הן לחברת הביטוח והן ללקוח, ומעניקים ערך משמעותי.
דוגמה נוספת היא אפליקציית ביטוח הנסיעות, המאפשרת ללקוח להעלות מסמכים רפואיים במקרה של אירוע רפואי בחו"ל, ולקבל מקדמה, מבלי שיצטרך לשלם מכיסו. מאחורי אפליקציה זו פועלת סביבת AI המופעלת על ידי כלי Open AI שפותחו בחברה, אשר קוראת ומנתחת את מסמכי התביעה, מקדמת את התביעה כולה ומעבירה את המקדמה הנדרשת.
האימוץ של AI בכלל ביטוח הוא נרחב ומשולב עמוק במערכות הליבה. לדברי גלבורט, שני עקרונות בסיס מניעים את האינטגרציה הזו: ניהול API מתקדם המאפשר חיבור לאלפי שירותים חיצוניים, ושימוש נרחב בשירותי Open AI ופלטפורמות רבות נוספות.
פתרונות AI גנרטיבי משולבים בתהליכים קריטיים כמו ניהול תביעות, שבו המערכת מנתחת מסמכים שהלקוח מעלה, ומקדמת את ניהול התביעה מקצה לקצה במהירות.
בתהליך הפקת פוליסה, ה-AI מאמת את כל המסמכים הנדרשים כדי להבטיח את תקינותם והשלמתם. בנוסף, כלל מפעילה צ'אטבוטים מבוססי AI ומגוון רחב של שימושים נוספים בבינה מלאכותית, המשולבים במערכות הליבה שלה.
מעבר לשירותי הלקוחות, AI משמש גם כמנוע יעילות פנימי: צוותי החברה, מהנדסי ענן ומפתחים משתמשים בכלי AI בעבודתם היומיומית, מה שמאיץ את העבודה ומאפשר להם לפתח מוצרים נוספים, מהר יותר וביעילות רבה יותר.