כנס AI
"לא השקענו בשיווק - סרטונים ויראליים הם דלק הצמיחה שלנו"
חברת הבינה המלאכותית THE DOR BROTHERS כבר יצרה קליפ ב-AI לראפר סנופ דוג, ביימה פרסומת ל-eToro והקליפ הפיקטיבי שלה, שבו מנהיגי העולם שותים ומעשנים זכה ל-100 מיליון צפיות. עומר שיבי, סמנכ"ל התפעול והקריאייטיב של החברה, הסביר בכנס ה-AI של כלכליסט בשיתוף Vultr איך נראה התחום הסוער
הנשיא טראמפ לוגם שמפניה בלימוזינה תוך כדי שהוא מעשן סיגר, ויריבו פוטין אוחז ברובה ענק בעודו חנוט בחליפה. האם כל זה קרה במציאות? ממש לא. טראמפ ופוטין מעולם לא הסכימו להצטלם כך - אלא הופיעו בקליפ שנוצר כל כולו באמצעות בינה מלאכותית על ידי חברת ה-AI הישראלית THE DOR BROTHERS.
האם הטכנולוגיה ישראלית תאפשר ליוצרים מארץ הקודש להגיע להוליווד? כך לפחות טוען עומר שיבי, סמנכ"ל תפעול וקריאייטיב בחברה שהסביר בכנס AI של כלכליסט בשיתוף Vultr: "אנחנו ישראלים שמתמחים בקליפים, פרסומות, סרטים קצרים ובעתיד סרטים באורך מלא".
לפי שיבי, "לפני שלוש שנים היינו בין 300 המשתמשים הראשונים במידג'רני וזה היה שינוי - אז זה היה בסיסי אך אנו קלטנו שזה יתפתח. לא באנו בכלל מהתחום הזה, אבל אהבנו קולנוע ואהבנו מוזיקה. ההבנה הזאת שכל אחד יכול לבוא ומהבית לבוא עם רעיון שהיה במגירה, ויכול עם המחשב בבית להיות במאי.
"ככה התחלנו את העסק, והדבר הראשון שעשינו היה ליצור סרטונים ויראליים. הרעיון שלנו היה לבקר משהו שקורה בעולם, לעשות את זה באופן מהיר וחד בסרטון של שלוש דקות. את הסרטון האחרון שפרסמנו, עם דונלד טראמפ ופוטין, הוצאנו ביום שאחרי הבחירות והיו לו מעל 100 מיליון צפיות ברשתות החברתיות".
בזמן ששיבי הסביר מה עושה החברה, הופיעו מאחוריו על המסך בכנס מפורסמים לוגמים שמפניה בלימוזינות על מסך ענק על רקע מוזיקה קצבית. הסרטונים נראים אמיתיים לחלוטין. לדבריו, "סרטונים ויראליים הם הדלק שלנו, לא השקענו בשיווק. כפי שהתעשייה הזאת צמחה כל כך מהר, כך גילינו שאנו מכינים סרטונים ללהקות, ומשם לראפר סנופ דוג. עשינו תצוגות לחברות כמו הוגו בוס, וגם למשל פרסומת לחברת eToro".
עם זאת, לא כל מומחה AI זוכה לייצר קליפים עבור סנופ דוג. כיצד דווקא חברה ישראלית הגיעה למעמד זה? לדברי שיבי, "מה הסוד שלנו? מה גורם לנו לבלוט? זה לא כלי סודי, הסוד שלנו להצלחה הוא לחיות ולנשום את התחום, כל יום. אנחנו קצת וורקוהוליקים, אבל זה לא לב הדבר. חוד החנית של עשיית הוידאו בענף שיש בו מרוץ חימוש, זה להיות כל הזמן על זה. כל שבוע לייצר אסטרטגיה. כל שבוע להחליט איזה כלי יותר טוב, מה מייצר יותר אפקט. אין כאן רגע אחד של מנוחה או שאננות".
לדברי שיבי, אנחנו עובדים עם חברות גדולות בתחום, ככה אנו מבטיחים שנישאר הכי רלוונטיים. זו מלחמת הישרדות כדי להיות במקום הכי גבוה בתחום". את דבריו סיכם שיבי כך: "יש לנו חדשות מסעירות בדרך, אנו נקיים את תחרות הבינה המלאכותית הגדולה ביותר שהיתה עד כה, עם חבר שופטים מדהים. זהו מסע מרתק ואנו שמחים להיות חלק ממנו".
























