כלכלת הנדל"ן
"AI תשפר את עבודת מנהלי הנכסים ותגדיל את שביעות רצון הדיירים"
איתי גרדי CTO ומייסד משותף של Doorloop בכנס כלכליסט ומזרחי טפחות: "המטרה להעביר את הפוקוס מפעולות אדמיניסטרטיביות לחוויית הדייר. פיתחנו מערכת שירות לקוחות 24/7 ומנהלי נכסים יכולים להפיק דוחות בקליק"
"אם מסתכלים על העתיד בתחום ניהול נדל"ן, ישתמשו ב-AI ובטכנולוגיות כדי להגדיל את שביעות הרצון של הדיירים ולשפר את עבודת מנהל הנכס, זאת ע"י הפיכת פעולות ידניות מסובכות לפעולות אוטומטיות פשוטות", כך אמר איתי גרדי, CTO ומייסד משותף בחברת Doorloop בכנס כלכלת הנדל"ן 2025 של כלכליסט ומזרחי טפחות.
DoorLoop מציעה למנהלי נכסים ובעלי נכסים פתרון מקיף לניהול תיק הנכסים שלהם, להתייעל ולמקסם את רווחיהם. התוכנה של החברה מאפשרת ניהול מלא של נכסי נדל"ן להשכרה; אוטומציה מלאה של מגוון תהליכים כמו, מציאת דיירים, ניהול חוזי שכירות, גביית שכר דירה, ניהול חשבונות ודיווחי מס, בקשות תחזוקה, תקשורת עם דיירים ועוד. כיום מנוהלים דרך הפלטפורמה מעל לרבע מיליון נכסים בארה"ב.
"תחום ניהול נכסי הדירות עובר טרנספורמציה בשנים האחרונות", אמר גרדי. "המטרה של הפלטפורמה שלנו היא לאפשר למנהל הנכס לבצע את כל הפעולות במקום אחד מקצה לקצה. תחום מנהלי הנכסים מורכב מפעולות ידניות שלוקחות הרבה זמן. היום באמצעות שימוש בטכנולוגיות ו-AI אנחנו מצליחים להעביר את הפוקוס מפעולות אדמניסטרטיביות של ניהול הנכס לחוויית הדייר. החלטות מתקבלות על בסיס דאטה ותהליכים מורכבים של הנהלת חשבונות מבוצעים בקליק אחד".
על חווית הדייר אמר גרדי "תהליך מציאת הדירות הפך ליותר קל. באמצעות הפלטפורמה אנחנו יכולים לפרסם את הנכסים באתרים בארץ ובעולם. הדייר זוכה לראות את הנכסים, תהליך הגשת הבקשה לדירה הופך להיות קל יותר וגם ההחלטה אם להיכנס לנכס או לא. ברגע שהדייר כבר נכנס לדירה יש כלים שמאפשרים לייעל את חוויות הדייר כמו שירות לקוחות 24/7 לכל שאלה או בקשה. פיתחנו סיסטם שנותן מענה מיידי ובכך מייעל את העבודה של מנהל הנכס ומגדיל את שביעות הרצון של הדייר".
גם בתחום גביית שכר הדירה לנכסים יש פתרון במערכת. "ברגע שמדובר על דירה אחת או שתיים זה תהליך פשוט, אבל כשיש מאות יחידות דיור זה מסובך. פיתחנו מערכת פורטל לדיירים בה הם יכולים לשלם באמצעות כרטיס אשראי או הוראת קבע ותהליך הגבייה הופך לנוח".
גם תחום פרסום הנכסים "כל מנהל נכס מחזיק פורטפוליו ואחת המטרות היא לאכלס את הנכס. בעבר זו היתה פעולה ידנית שמשמעותה לעבור אתר אתר ולפרסם. באמצעות המערכת ניתן לסנכרן מול מספר אתרים בעולם את כל הנכסים בקליק. הדיירים מגישים מועמדים בצורה יותר קלה ומנהל הנכנס מצליח לאכלס בצורה טובה יותר".
גם בתחום הנהלת חשבונות לדורלופ יש פתרונות. "חלק בלתי נפרד מעבודה של מנהל הנכס היא הגשת דוחות, גביית שכר דירה והפקת דוחות לדיירים. במקום ללכת לרו"ח אצלנו פעולות הפקת דוחות מתבצעת בקליק. מנהל נכס יידע בכל שלב איפה הוא עומד".
גם התקשורת עם הדייר הופכת לפשוטה יותר. "במקום שיחות טלפון או פגישות' הדייר נכנס לפורטל הדיירים בו הוא מקבל מענה 24/7 באמצעות AI שפותר את רוב הבעיות. אם הוא לא פותר את הבעיה הדייר מנותב למנהל הנכס. התקשורת הופכת יעילה יותר ומנהל הנכס יכול להוריד את העבודה שלו מאדמניסטרטיבית לדאגה לחוויות הלקוח. גם תהליך חידוש החוזה אוטומטי, כולל חתימה אלקטרונית". למנהלי הנכסים שעובדים עם דורלופ יש AI אסיסטנט. "זו ישות שערה 24/7 ומספקת פתרונות וקבלת החלטות מבוססות דאטה. זה משפר את עבודתו של מנהל הנכס ומגדיל את שביעות הרצון של הדייר".
























