סגור
כנס לונדון אשחר בן שטרית
(כלכליסט)

ועידת לונדון
מייסד חברת תחליפי הבשר Redefine Meat: "החלטנו ליצור סטייק מושלם"

אשחר בן שטרית אמר את הדברים בוועידת Mind the Tech London 2022 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ולאבטק. לדבריו: "הבשר לא הולך להעלם. למה? כי זה ממש טעים. אנחנו מחפשים את הדרך שלא להתפשר על בשר"

"ביונד מיט ואימפוסבל פוד הן חברות מדהימות, אבל אנחנו רוצים ליצור בשר-חדש", כך אמר אשחר בן שטרית, מייסד משותף ומנכ"ל של חברת תחליפי הבשר Redefine Meat, בוועידת Mind the Tech London 2022 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ולאבטק. החברה שייסד בן שטרית בנס ציונה, יוצרת מגוון של מוצרי בשר-חדש בטעם ובמרקם דומה לבשר, עשויים מרכיבים צמחיים בלבד.


"אני רוצה לדבר על רתימת הטכנולוגיה לאיך שאנחנו צורכים אוכל. לחברות הבשר יש תעשייה ענקית שמזיקה לסביבה. תעשיית הבשר היא אחת הגדולות בעולם – מתוך עשרת החברות הגדולות בעולם, חמש מהן הן חברות בשר. הבעיה היא שבשר הוא גם התעשייה המזהמת הגדולה ביותר. זה לא הולך להיעלם, ואתם יודעים למה? כי זה ממש טעים".

בשר בצורה חדשה

לדברי בן שטרית, זו אחת הסיבות שהחברה מתמקדת בעיקר בטעם של בשר בקר ולא בתחליפים אחרים. "החלטנו להתמקד בבשר פרה, ובאופן ספציפי לנסות ליצור סטייק מושלם", אמר. "אנחנו מתמקדים באנשים שאוכלים בשר, ומרגישים רע לגבי זה, אבל אוהבים מאוד את הטעם של בשר. אנחנו מחפשים את הדרך שלא להתפשר על בשר. אנחנו משיקים בישראל סדרת מוצרים שכוללים המבורגרים, סטייק וקבבים".
המוצרים של רידפיין מיט ייכנסו בתור התחלה למעדניות באזור המרכז, וגם למסעדות כמו הוטל מונטיפיורי, שלדברי בן שטרית, "לא היתה להם שום מנה טבעונית בתפריט".
"אתמול בטיסה של אל על, שהיתה טיסת השקה של המוצרים שלנו, הגשנו את המוצרים האלה. אנחנו לא רק רוצים להגיש את המוצרים בצורה חדשה, אלא גם לשפר את המוצרים שלנו. אכילת בשר מוטבעת בדי.אן.איי שלנו, ואנחנו רוצים להמשיך ולשפר את המוצר שלנו ולכן אנחנו עובדים עם שף צמוד.

1 צפייה בגלריה
ועידת Mind The Tech אשחר בן שטרית מייסד משותף ומנכ"ל Redefine Meat
ועידת Mind The Tech אשחר בן שטרית מייסד משותף ומנכ"ל Redefine Meat
אשחר בן שטרית, מייסד משותף ומנכ"ל Redefine Meat בוועידת Mind The Tech
(צילום: אוראל כהן)

"ביונד מיט ואימפוסבל פוד הן חברות מדהימות, אבל אנחנו רוצים ליצור מוצר איכותי, שלא פונה בהכרח לקהל צמחוני או טבעוני. אנחנו יוצרים "בשר-חדש", המרקם והטעם דומה לבשר. החזון שלנו הוא שאנשים יצרכו בשר, אבל בצורה חדשה. המפתח בהשקת אוכל חדש, הוא לא רק לעבוד עם שף, אלא גם בהצגתו לצרכנים. יש זן חדש של צרכנים שלא רק נהנה מהמוצרים שלנו, אלא גם נהיה שותף שלנו ברשתות חברתיות. אנחנו בוחרים פרטנרים להשקות האלה – למשל בבריטניה נעשה הצגה בחודש הבא של הבשר החדש שלנו, ואני מזמין אתכם לטעום ולהבין מה הפער בין בשר לבשר חדש, וליצור מעורבות צרכנית חדשה".
האתגר הגדול, לדברי בן שטרית, הוא ביצירת הסטייק. "כשפתחנו את החברה לפני 5 שנים אנשים אמרו לנו: 'לעשות המבורגר וקבב זה קל, אבל לעולם לא תצליחו לעשות סטייק'. אם נצליח בכך, הטכנולוגיה תעזור למוצר לעזור לחיות ולעזור לסביבה. יש כאן שלושה מרכיבים חשובים עבורנו – טכנולוגיה, אימפקט והנאה".