סגור
רון עצמון בכנס Banking AI
(צילום ועריכה: סיני דוד)

Banking AI
"גניבת זהות דיגיטלית היא אתגר, עוד אין סטנדרט איך מבזרים ומצפינים אותה"

כך אמר רון עצמון, מייסד ויו"ר אותנטיקס שעושה אימות של לקוחות עבור חברות בתחומים מגוונים, בכנס The power of AI in banking של כלכליסט.

"עתיד הזהויות עדיין לא ברור, עדיין לא יודעים איך תיראה הזהות שלנו בעולם הדיגיטלי העתידי. איך לוקחים את הנתונים ומבזרים אותם על תשתית של בלוקצ'יין למשל. כי אם גנבו לך את כרטיס האשראי אז בסדר, תמחק את כרטיס האשראי, אבל אם גנבו לך את הזהות זה אתגר שממש בתחילת דרכו ועוד אין סטנדרט לגבי איך מבזרים, שומרים ומצפינים את זה", כך אמר רון עצמון, מייסד ויו"ר אותנטיקס שעושה אימות של לקוחות עבור חברות בתחומים מגוונים, בכנס The power of AI in banking של כלכליסט.
"אנחנו עוזרים לוואן זירו לפתוח חשבונות למשתמשים בהם מאשרים תשלומים ליוזרים כמו בפייפאל, לסוחרים בקריפטו או למשכירי דירות ב-AirBNB", הסביר.
לדבריו, יש הבדל בין אותנטיפיקציה של משתמשים בחברות רגילות לבין בנק. "יש הבדל ברמת הסיכונים בין אם אתה פותח חשבון בנק, משכיר דירה לבין שאתה מקבל אספקת אלכוהול. במערכת שלנו אתה יכול לקנפג מה אתה מוכן להעביר ומה לא. מבחינת המשתמש זה אותו הדבר, החוכמה היא מה שאנחנו עושים מאחורי הקלעים".
כניסת הבינה המלאכותית היא 'צרה גדולה' מבחינת אותנטיפיקציה, אמר עצמון. "אחד הכלים שיש לנו הוא כלי שעושה monitoring ברמה גלובלית, אנחנו רואים המון טראפיק ומצליבים וקטורים שונים של נתונים בין הלקוחות שלנו. זה חלק מהדרכים שלנו עם נושאים כמו דיפ פייק", אמר.