סגור
כנס חוסן ישראל - ליאור אשכול
(צילום: סיני דוד, יריב כץ)

ועידת החוסן
מנכ״לית וולט: ״אנחנו מהווים תשתית חיונית לכלכלה הישראלית בשגרה ובחירום״

ליאור אשכול אמרה בוועידת החוסן הישראלי של כלכליסט: ״במלחמה היכולות והאופי שלך כחברה, מתחדדים ולא מומצאים מחדש. החשיבות של וולט כתשתית לתנועה כלכלית עבור 8,000 בתי עסק, 18 אלף שליחים ו-2 מיליון לקוחות התעצמה״

"גם בימי משבר וגם בשגרה התשתית שלנו היא הבסיס לתנועה כלכלית, וכך גם נכנסנו למלחמה. עבורנו דבר אחד היה ברור: אנו תשתית חיונית ועלינו להיות פתוחים למען בתי העסק שזקוקים להכנסה. כלכלה צומחת תלויה בתשתית חיונית שעובדת גם בחירום" - כך אמרה ליאור אשכול, מנכ"לית Wolt, בראיון לעיתונאית "כלכליסט" אורנה יפת, בוועידת החוסן הישראלי של "כלכליסט" בשיתוף הפניקס.
לדבריה, "אנו פלטפורמה שעליה נסמכים 8,000 בתי עסק בכל הארץ, ממסעדות עד משווקי פרחים, ואנו מייצרים להם הכנסה נוספת. הם מחליטים מתי לקבל הזמנות. יש לנו 18 אלף שליחים עצמאיים שיש להם גמישות והכנסה נוספת. אנו מהווים תשתית שמחברת בין גורמים שונים שמייצרת תנועה כלכלית"
הצלחתם להשיג שליחים במלחמה?
"בהקשר של השליחים ראינו שהיכולת של כלכלת הפלטפורמה להגיב לצרכים משתנים מרשימה. כשליש מהשליחים הפחיתו פעילות, שליש נותרו ללא שינוי, ושליש השתמשו יותר בפלטפורמה כי העבודה האחרת שלהם נרגעה".
המסעדנים אומרים שיש ירידה בהזמנות ממשלוחים ממסעדות. יש להם בעיות עם הבנקים לדוגמה. והם מלינים גם על העמלות. יש לכם תוכנית סיוע?
"ראשית, תפקידנו הוא לתת הכנסה נוספת והחשיבות של ההמשכיות הזאת גדולה. זה מבחינתנו הבסיס הכי משמעותי. אבל בנוסף בתחילת המלחמה הובן שיהיה אתגר תזרימי לבתי העסק ולכן יצאנו בתוכנית מענקים של מיליוני שקלים כדי לוודא שיש לעסקים תזרים מיידי. בסופו של דבר באוקטובר היתה ירידה מסוימת אבל מינואר אנו רואים התאוששות. מה שאני אישית למדתי זה שבעת משבר ובמלחמה היכולת של החברה נבחנת והיא לא משתנה, היא רק מתחדדת".
אתם מעסיקים שליחים כפרילאנסרים, ומחכים לחוות דעת של היועמ"שית בנושא ההעסקה. כיצד אתם נערכים לשינוי מודל ההעסקה? האם זה ישפיע?
"אני סבורה שכלכלת הפלטפורמה רק מראה איזה חוסן יש בה. קודם דיברנו על שינוי אופי הפעילות של השליחים במלחמה, ואנו רואים שהשליחים בוחרים כל יום בכלכלת הפלטפורמה. ומעבר לכך, כל שליח יכול להיות שכיר בחברות אחרות. זה הכרחי בישראל לנוכח הדינמיות של הענף".
האם שליחים עזבו?
"המודל שלנו גמיש. השליחים פועלים לפי צורכיהם. למשל, יש שליחים שהם סטודנטים אז הם יותר עמוסים מאז תחילת הלימודים ולכן עובדים פחות".
איזה שוני אתם חווים ספציפית בישראל ביחס לשוק העולמי?
"אנו לומדים את צרכי הצרכן בישראל, ויש כאן הזדמנויות, למשל של אספקת תרופות ללא מרשם. אנו רואים שאנשים רוצים לקבל אקמול הביתה כשהם חולים. זה נושא שעבדנו עליו מול משרד הבריאות, וזה ייחודי לישראל".
בשנתיים האחרונות נכנסתם לתחום ה-MARKET. כיצד תתארו את הפעילות?
"כיום אחת מארבע הזמנות היא הזמנת ריטייל, לא מסעדות. זה נובע מהבנה של הצרכן בישראל ויש צורך מאוד משמעותי בסופרים. גם כאן רואים את חשיבות החוסן. אפילו ביום חמישי האחרון, כשהיתה בהלה סביב נושא ה-GPS, ראינו עלייה בשליחויות מהסופרים".