סגור
חיפוש

דאטה בשירות השיווק
מנכ"ל GROO: "מהפכת הדאטה דילגה על העסקים הקטנים. פה נכנס המרקט פלייס"

כך אמר תומי שנפלד, בכנס ביג דאטה בשירות השיווק, בפאנל שנושאו הוא "איך משתמשים בדאטה כדי לדייק את הצעת הערך לצרכן?". לדבריו: " למסעדה או ספא קשה להכיר את המשתמשים ולהתאים הצעות באונליין. פה נכנס עולם המרקט פלייס שמאפשר לשחקנים קטנים ליהנות"

"בקורונה ראינו קפיצה גדולה בשימוש ברשת. בשמונה שבועות ראשונים של המשבר ראינו קפיצה זהה לחמש שנים, עלייה של 60% במשתמשי האונליין, הרבה אנשים שהחלו להשתמש בזום, ועלייה של 200% בחיפושים של קנייה מקוונת. וזה הביא לעלייה גדולה מאד בכמות הדאטה ומאפשר לחברות לדייק את הצעת הערך לצרכן". כך אמרה מאיה הנקין סמנכ"לית פתרונות מוצר בגוגל ישראל, בפאנל ביג דאטה בשירות השיווק, שהנחתה נטע לי בינשטוק, עורכת מדור פרסום ושיוווק ב"כלכליסט".

הנקין נתנה כדוגמא לכך את נטפליקס. "היא מחליטה על לוח השידורים והפורמטים דרך המידע שהיא יודעת על העדפות הקהל. נושא הבינה המלאכותית מאפשר לחברות להשתמש בדאטה בצורה חכמה. החברה יודעת האם סביר שלקוח יפסיק או ימשיך להשתמש בשירות שלה".
מה הטרנדים הכי חמים בעולמות המידע של ביג דאטה?
יואב מאיר וולף, סניור דירקטור ניהול מוצר, סיילספורס דאטורמה אמר בפאנל: "האתגרים נהיים יותר מורכבים בשנים אחרונות. משווק כיום עובד עם המון כלים שונים - בסושיאל, בווב, במובייל, וקשה לקבל תמונה איזה ערוצים עובדים יותר או פחות טוב. המידע מורכב ומפוצל בהרבה ערוצים שונים. החלק השני של ביג דאטה קשור לגדלים של המידע. אם עכשיו ההופעות חוזרות ורכשתי כרטיס להופעה, אז פחות מתאים לי לקבל אסאמאס על כרטיסים אחרונים על ההופעה, שכבר רכשתי אליה כרטיס. רואים צורך לאסוף הרבה מידע בכל מקום שבו אני פוגש את הלקוח שלי וזה דורש כמויות מידע הרבה יותר גדולות".
תומי שנפלד, מנכ"ל GROO, דיבר על ההתמודדות של עסקים קטנים עם ביג דאטה. "אנחנו עובדים עם מרקט פלייס שמחבר עסקים קטנים לצרכנים ומשיחות איתם בקורונה רואים שמהפכת הדאטה מדלגת עליהם. למסעדה או ספא קשה להכיר את המשתמשים ולהתאים הצעות באונליין. פה נכנס עולם המרקט פלייס שמאפשר לשחקנים קטנים ליהנות מהמערכות שלנו, אנחנו יכלים להנגיש להם חלק מהיכולות האלה".
יכולים בקלות לאבד קשר ללקוח
גם גלי ארנון, סמנכ"לית שיווק, Fiverr הסכימה עם הקביעה: "פייבר היא מרקט פלייס גלובלי שמחבר בין פרילנסרים לעסקים בכל הגדלים. חלק ניכר מהעסקים שלנו הם קטנים ובינוניים שצריכים את אותם פרילנסרים כדי להיות מותאמים לטרנספורמציה דיגיטלית. חלקם מצאו עצמם במצב בו היו צריכים לעבור מעולם האופליין לעולם חדש בו הם צריכים להנגיש שירותים שלהם בצורה דיגיטלית. צריך להתאים לכל לקוח את השירות שנדרש לו. למשל, מסעדה שרוצה להתחיל לעבוד אונליין, פייבר יכולה למצוא לה את הפרילנסר שיספק לה את השירות הזה".
לדבריה, "בעולם החדש מותגים ובעיקר מותגים גדולים יכולים בקלות לאבד את הקשר ללקוח, וחייבים להקפיד על מפגש בלתי אמצעי עם הלקוחות. היכולת לפגוש את הלקוח בצורה בלתי אמצעית, דרך ארועים או מפגשים פרסונליים, היא קריטית בתקופת משבר".

1 צפייה בגלריה
כנס סיילספורס פאנל ביג דאטה מימין מאיה הנקין תומי שנפלד גלי ארנון יואב מאיר-וולף
כנס סיילספורס פאנל ביג דאטה מימין מאיה הנקין תומי שנפלד גלי ארנון יואב מאיר-וולף
פאנל ביג דאטה. מימין: מאיה הנקין, תומי שנפלד, גלי ארנון, יואב מאיר-וולף

הנקין גם כן חושבת שההכרות האישית עם הלקוח חשובה. "ללא ספק המשווקים צריכים לשמור על תחושת הקהילתיות עם הלקוחות שלהם. מדהים לראות במשבר מצד אחד את העסקים מבינים עד כמה הם צריכים נוכחות דיגיטלית, אבל מצד שני עד כמה הטכנולוגיה מסייעת להם. אפילו חברות כמו נייס שבעבר פנו לעסקים גדולים, היום יכולות לתת ניתוח קול סנטרים גם לעסקים קטנים בשל הטכנולוגיה. דווקא הטכנולוגיה היא זו שמנגישה את הדיגיטציה ללקוחות".
רגולציה חדשה בנושא פרטיות הצרכן
עם העלייה בשימוש בביג דאטה מתגבשת בעולם רגולציה חדשה בנושא פרטיות הצרכן. מאיר וולף: "זו רגולציה שהחלה בארה"ב והתפתחה. אנחנו רואים שיש למשל דרישה מצד לקוחות שלנו לטכנולוגיה שמאפשרת שכל הפרטים של המשתמש יישכחו. א זמפתחים מוצרים שהדאטה צריך לענות עליהם כל הזמן. שיינפלד אמר כי גם GROO מתאימה עצמה לרגולציה. "אם נחכה לרגולציה נאכזב את הלקוחות שלנו. אנחנו עוסקים באבטחת מידע ופרטיות ביחד. הצרכנים רוצים לדעת שאנחנו שומרים על המידע שלהם במקום בטוח וגם משקפים להם מה אנחנו עושים עם המידע שלהם. כל זה הוא אתגר טכנולוגי שמצריך עוד השקעה בטכנולוגיה. אחד מהקשיים לעבוד בדאטה כמו שצריך זה עלויות הדיגיטציה".
ישראל מתקדמת בכל הקשור לטכנולוגיה וביג דאטה. לדברי ארנון, "בעשור האחרון קמו גם חברות כמו פייבר ואחרות שהן בחזית לא רק בתחום החומרה ופיתוח הטכנולוגיה אלא גם חברות אינטרנט וחברות גלובליות שמשווקות בישראל ובעולם. ביג דאטה עובד היום בשירות הטכנולוגיה, המוצר והשיווק. אבל חסרים הרבה טאלנטים בתחום הזה. זה מתחיל מחינוך טכנולוגי בכל המגזרים וזה אינטרס לאומי לוודא שנוכל להכשיר יותר טאלנט בתחום הביג דאטה. ישראל בפער אדיר לעומת העולם בנושא הזה".
הנקין הוסיפה ואמרה כי "בישראל יש יכולות בכל הקשור בדאטה. יש פה סטארטאפים שנותנים שירותים של שימוש חכם בדאטה לחברות אחרות, שאין להן יכולת לגייס את הטכנולוגיה. למשל בחברות המסורתיות בישראל, המעבר לביג דאטה יותר איטי ומאתגר" .