סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גוגל לוגו
גוגל (צילום: AFP)

עצומה בגוגל: יש להרחיב את ההטבות לביצוע הפלות לכלל העובדות

ביוני שלחה גוגל מייל לכל עובדיה בו הסבירה כי תכסה את ההוצאות על ביצוע הפלות מחוץ למדינות שבהן הדבר אסור, אולם מתברר כי הטבה זו מיועדת רק לעובדות במשרה מלאה. העצומה של איגוד העובדים של אלפבית גם קוראת לענקית הטכנולוגיה להפסיק לאחסן נתונים שיוכלו לשמש מאוחר יותר להפללת מי שתבצע הפלה ולטפל במידע השגוי שנמצא בתוצאות החיפוש

לקראת כניסתם לתוקף של חוקים למניעת הפלות במספר מדינות בארצות הברית, יותר מ-650 עובדי גוגל חתמו השבוע על עצומה של איגוד העובדים של אלפבית שקוראת לענקית הטכנולוגיה לאמץ מדיניות שתספק תמיכה לעובדות ולצרכניות המבקשות לבצע הפלה.
העצומה כללה שלוש דרישות מרכזיות: להרחיב את הגישה להטבות רפואיות שהחברה מציעה לעובדיה גם לעובדים זמניים ועובדי קבלן; להפסיק לקדם פוליטיקאים וארגונים "מכיוון שהפוליטיקאים האלה היו אחראים למינוי שופטי בית המשפט העליון שביטלו את רו נגד ווייד וממשיכים להפר סוגיות אחרות של זכויות אדם"; ולהפסיק לאחסן נתונים הקשורים לבריאות שיוכלו לשמש מאוחר יותר להפללת משתמשות ולטפל במידע השגוי בנוגע להפלות שנמצא בתוצאות החיפוש.
ביוני שלחה גוגל מייל לכל עובדיה לגבי ההפיכה ההיסטורית של בית המשפט העליון את הפסיקה של רו נגד ווייד, והסבירה בו כיצד תוכנית ההטבות וביטוח הבריאות של החברה בארצות הברית מכסים הוצאות על הליכים רפואיים מחוץ למדינה, שאינם זמינים במדינה בה העובד חי. החברה כתבה גם שעובדות במדינות בהן זה המצב יכולות להגיש בקשה להעברה, ללא צורך להסביר זאת. אולם מתברר כי להטבות אלו זכאיות רק עובדות במשרה מלאה.
"כדי ליישר קו עם ערכי הליבה של גוגל, אנו דורשות שאלפבית תכיר בהשפעת החלטת בית המשפט העליון על כל עובדיה ותפעל לאלתר להגן על הגישה של כל העובדים לשירותי בריאות על ידי קביעת סטנדרט הטבות בריאות אחיד לעובדים קבועים וזמניים", נכתב בעצומה.
"חלק מהעמיתות שלי בעבודה מפחדות", אמרה במבי אוקוגאווה, טכנאית באחד ממרכזי המידע של גוגל בטנסי, שבה איסור ההפלות שעתיד להיכנס לתוקף ב-25 באוגוסט הוא מהנוקשים ביותר בארצות הברית. "חלקן אמרו לי שהן בודקות אפשרויות עיקור כי הן יודעות שלא תהיה להן גישה להפלה בטנסי".
העצומה נשלחה למנכ"ל גוגל ואלפבית סונדר פיצ'אי, סמנכ"לית יחסי האנוש פיונה צ'יקוני, המפקח על "כוח העבודה המורחב" של גוגל בובי דנואה וסמנכ"לית המגוון של החברה מלוני פרקר.