סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
תחרות אטלס מימין תום ניפרבסקי מנכ"ל Jux ו עוז אלון מנכ"ל ומייסד משותף HoneyBoo
מימין: תום ניפרבסקי מנכ"ל Jux ועוז אלון מנכ"ל ומייסד משותף HoneyBook (צילום: יריב כץ)

+Growth
"לקבל פידבק אמיתי מהמשתמשים"

עוז אלון מ־HoneyBook ותום ניפרבסקי מ־Jux נפגשו לשיחה על עיצוב מוצר ובניית תרבות לחברה. המפגש נערך במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק, במסגרתו מתקיימים מפגשי יעוץ וליווי אחד על אחד בין יזמים מנוסים לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן

עוז אלון, מנכ"ל ומייסד משותף HoneyBook שפיתחה פלטפורמת ניהול לקוחות עבור עסקים עצמאיים, נפגש לשיחה עם תום ניפרבסקי, מנכ"ל Jux המפתחת כלי עיצוב מבוסס קוד המאפשר למעצבים לעצב את המוצר האמיתי כפי שיהיה בייצור. המפגש נערך במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק, במסגרתו מתקיימים מפגשי יעוץ וליווי אחד על אחד בין יזמים מנוסים לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן.
עוז, ספר על משבר שנתקלת בו בתחילת הדרך ומה למדת ממנו שיכול לעזור ליזמים צעירים?
"אנחנו חברת מוצר. נעמה אלון אשתי, השותפה שלי, היא מעצבת, וככזו היא מאוד רוצה לפתור בעיות. אבל היא גם מאוד אוהבת לבנות את המוצר עצמו ולהיות גאה במוצר שהיא בונה, והדבר הזה מאוד השפיע על התרבות של החברה שלנו. יש רגע שאני זוכר מתחילת הדרך, שהשותף שלנו דרור שמעוני ביחד עם נעמה קיבלו החלטה לשנות מהיסוד את כל ה'פלואו' של המוצר. ואז יצאנו עם הדבר החדש שהם יצרו ושום דבר לא השתנה ואז אני קולט שהם שינו משהו שאף אחד לא ראה. הם ציפו שבשלב מסוים של המשפך השיווקי יהיה יחס המרה גבוה יותר, אבל אף אחד אף פעם לא הגיע לשלב הזה. הם שינו משהו שאף אחד לא ראה, לא נגע בו. הרגשנו אידיוטים והחלטנו שמעכשיו אנחנו משנים רק דברים שראינו את המשתמשים מגיבים אליהם. לאורך השנים המשכנו לעשות טעויות כאלה והיום אנחנו משתדלים להוציא חלקים קטנים יותר מהשינויים של המוצר ולקבל פידבק אמיתי מהמשתמשים ולהגיע לשוק הרבה יותר מהר".
עצת הזהב של עוז אלון: "האסטרטגיה הטובה ביותר היא שקיפות, גם עם עצמך, וכמה שיותר לצמצם את מרכיב האגו. וגם להיות נדיבים כלפי הסביבה, כלפי העובדות והעובדים וכלפי המשקיעים - זה טוב לחברה"

תום, מה הקושי הכי גדול שאתה נתקלת בו בשנה האחרונה?
"האמת שיש שני קשיים: הראשון הוא בניית מוצר, אבל עכשיו מתמקדים יותר באתגר של בניית תרבות נכונה לחברה. כלומר, החברה מתנהלת גם ביחד וגם כאינדיבידואלים ואיך להטמיע ערכים תרבותיים בתוך החברה".
עוז, מה ייעצת בנושא הזה?
"הנושא הזה של הערכים והתרבות של חברה זה מאוד 'תאגידי'. זה הדבר הזה שחברות ענק עושות, ואני חושב שאחד התהליכים שסטארט־אפים ישראליים עברו בעשורים האחרונים זה ההבנה שהם בונים חברות וחלק מהתהליך של בניית חברה הוא לעצב את התרבות שלה. כבר בשלב הראשוני צריך לתת את הדעת על מי אנחנו ומה אנחנו ומה יגדיר אותנו ויעזור לנו לנצח".
מה למדתם אחד מהשני?
עוז: "הפידבק שנותנים לתום דומה מאוד לפידבק שאני מקבל. אומרים לו 'יש לכם תרבות מאוד דמוקרטית ואתה נוהג לתת לצוות שלך לדבר הרבה. אני מאמין שככל שאני מדבר פחות בישיבות דירקטוריון, ויותר הצוות מדבר, ככה אני מודד אם הפגישה טובה".
תום: "כל הנושא של תרבות. אני באמת מאמין שהאווירה בחברה ואיך אנשים מתקשרים אחד עם השני - זה מה שגורם להם לבוא בבוקר.
ספרו על משהו מעניין או מפתיע שגיליתם היום אחד על השני.
תום: "זה שאנחנו עוברים את אותם דברים, למרות השלבים השונים של החברה. שהאתגרים והספקות העצמיים - זה משהו שכולם עוברים".
עוז: "למדתי שנולד לו בן תוך כדי התקופה המאוד קשה שבה הוא מרים את החברה. תקופה שבה צריך לעמוד ביעדים מורכבים, לגייס כסף, לבנות את החברה. דבר שמאוד אהבתי לשמוע זה נושא לקיחת האחריות. זה היכולת להגיד 'את הטעות הזו אני עשיתי' - משהו שמאוד חסר במחוזותינו".