יתחרה בגוגל כרום? פרפלקסיטי השיקה דפדפן AI
לפי הודעת פרפלקסיטי, Comet מאפשר למשתמשים לשאול שאלות, לבצע משימות ולבצע מחקר – הכל בממשק אחיד אחד. הדפדפן זמין בשלב רק למנויי פרפלקסיטי MAX, שעולה 200 דולר לחודש
לאחר תקופה הכנה ממושכת, פרפלקסיטי (Perplexity) השיקה היום (ד') את Comet - דפדפן אינטרנט חדש עם יכולות חיפוש מבוססות בינה מלאכותית, ששואף להתחרות בגוגל כרום.
ההשקה מסמלת את כניסתה של פרפלקסיטי, מפעילת מודל חיפוש מבוסס בינה מלאכותית, לשוק הדפדפנים התחרותי, עם מטרה להחליף את הניווט המסורתי בסוכן (Agentic AI), שלדבריה "יכול לחשוב, לפעול ולקבל החלטות בשם המשתמשים".
לפי הודעת פרפלקסיטי, Comet מאפשר למשתמשים לשאול שאלות, לבצע משימות ולבצע מחקר – הכל בממשק אחיד אחד. הדפדפן כולל עוזר מובנה שיכול להשוות בין מוצרים, לתמצת תכנים, לקבוע פגישות ולהפוך תהליכים מורכבים לחוויות שיחה פשוטות.
דפדפן Comet זמין כרגע למנויים משלמים בשירות הפרימיום של פרפלקסיטי (MAX), שעולה 200 דולר לחודש, ונגישות רחבה יותר תיפתח רק בחודשים הקרובים – על פי הזמנה.
לפי נתוני חברת המחקר StatCounter, גוגל כרום החזיק ב-68% משוק הדפדפנים הגלובלי במחצית הראשונה של 2025, מה שמקבע את מעמדו כדפדפן הפופולרי בעולם. הכניסה של Comet לתחרות מולו ומול יתר הדפדפנים הפופולריים (בהם Edge של מיקרוסופט) תפתח בפני פרפלקסיטי אפיקי הכנסה חדשים בתחום הפרסום והמסחר האלקטרוני.
Comet יתחרה לא רק עם הדפדפנים המסורתיים והוותיקים בשוק, אלא גם עם מנועי החיפוש של החברה המובילה בתחום פעילות הליבה שלה. בשנה שעברה הוסיפה OpenAI מנוע חיפוש ל-ChatGPT, והפכה אותו לאחרונה לזמין לכל המשתמשים.
פרפלקסיטי השלימה לאחרונה גיוס של 500 מיליון דולר שהעלה את שוויה ל-14 מיליארד דולר. אחת המשקיעות המרכזיות בחברה היא אנבידיה. בחודש שעבר דווח כי אפל בוחנת את רכישת החברה על מנת לשלב את יכולות החיפוש שלה בדפדפן ספארי. לפי דיווחים, גם מטא ניסתה לרכוש את פרפלקסיטי מוקדם יותר השנה.






























