סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אינטל: שבבי הגרפיקה שלנו יגיעו לחנויות מאוחר משציפינו

סגנית הנשיא ומנכ"לית קבוצת המיחשוב הוויזואלי של החברה ליזה פירס הודיעה שהטמעת שבבי Arc 3, שנחשפו במרץ השנה, במחשבים ניידים תתעכב נוכח התפרצות הקורונה המחודשת בסין ו"בעיות תוכנה", אותן נמנעה מלפרט. גם אספקת שבבי Arc A למחשבים נייחים תתעכב

אינטל ערכה אמש (ג') את כנס ויז'ן שלה, בו חשפה מספר מוצרים חדשים, אבל מעט לפני - ובדיסקרטיות יתרה - החברה פרסמה עמוד שאלות ותשובות שנכתב בידי ליזה פירס, סגנית הנשיא ומנכ''לית קבוצת המיחשוב הוויזואלי, ובו היא מודה שהזמינות של שבבי הגרפיקה Arc 3 שנחשפו לפני מספר שבועות תיקח יותר זמן ממה שצפו בחברה.
אינטל השיקה את שבבי Arc 3 במרץ האחרון עם הבטחה לזמינות מהירה של מחשבים המצויידים בצ'יפ. בנוסף היא הכריזה על שבבי Arc 5 ו-7 ואמרה שיגיעו בתחילת הקיץ. ואולם, כעת מתברר שהתחזית היתה מאוד אופטימית. מי שחיכה למחשב מצויד בשבבים החדשים כנראה תהה למה לוקח לחברה כל כך הרבה זמן, אבל אינטל לא ממש שיתפה ציבור המתעניינים בסיבות לאיחור הלא אופנתי.
כעת מתברר שהאשם הוא בהתפרצות הקורונה המחודשת בסין, בשילוב עם בעיות תוכנה. בעוד הסיבה הראשונה אכן משפיעה כבר זמן מה על שרשרת האספקה הגלובלית של חברות רבות, "בעיות התוכנה" שפירס מציינת בפוסט שלה לא ממש ברורות. האם מדובר בבעיה בדרייברים או בממשקים מול מערכות ההפעלה? פירס לא ממש מסבירה.
1 צפייה בגלריה
מטה אינטל ב קליפורניה
מטה אינטל ב קליפורניה
מטה אינטל בקליפורניה
(צילום: גטי)
בכל מקרה, פירס הבטיחה שמחשבים ניידים מצוידים ב-Arc 3 יתחילו להגיע לחנויות בהקדם האפשרי, אם כי היא נמנעה מלנקוב במסגרת זמן מדויקת. שבבים אלה צפויים להגיע במחשבים של HP, אייסר, לנובו, אסוס וסמסונג. שבבי Arc 5 ו-Arc 7 יגיעו למחשבים רק בתחילת הקיץ וגם זאת אם לא יהיו עיכובים נוספים.
במקביל, גם שבבי Arc A למחשבים שולחניים יגיעו לחנויות באיטיות. שבבים אלו יורכבו בכרטיסים נפרדים או בלוחות האם על ידי היצרנים. פירס הסבירה שאלה יגיעו בתחילה רק ליצרני מחשבים OEM (כמחשבי מותג) בסין בסביבות יוני ויופצו בהמשך לשאר העולם. גם כאן נמנעה פירס מלנקוב בתאריכים מדויקים או לפחות לציין מסגרת זמן לזמינות עולמית.