סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל וויוורק הפורש סנדיפ מטראני Wework
מנכ"ל WeWork הפורש סנדיפ מטראני (צילום: WeWork)

אחרי 3 שנים: מנכ"ל WeWork פורש ועובר לקרן השקעות פרטית

סנדיפ מטראני הוביל את החברה בתקופת הקורונה, בה נהנתה החברה מפריחה יחסית בזכות העבודה מרחוק, אך נפגעה באחרונה מגל הפיטורים בחברות ההייטק. מתחילת השנה מניית WeWork איבדה 76% והחברה נסחרת כיום לפי שווי של 745 מיליון דולר

מנכ"ל WeWork, סנדיפ מטראני, פורש מתפקידו. לפי הודעה שפרסמה חברת שיתופי המשרדים, הפרישה תיכנס לתוקף החל מ-26 במאי. מטראני מונה לתפקיד בפברואר 2020 במטרה לאושש את החברה לאחר הניסיון הכושל להנפיק אותה והדחתו של המייסד אדם נוימן. שנה לאחר מכן מונה גם לתפקיד יו"ר החברה.
בסופו של דבר WeWork הונפקה ב-2021 תחת הנהגתו של מטראני. הוא הוביל את החברה גם לאורך מגפת הקורונה ועזר לחסוך בעלויות, להעלות את ההכנסות ולחזק את המאזן. החברה אמנם הרוויחה מהמעבר לעבודה מרחוק בחסות המגפה, אך נפגעה מהפיטורים בחודשים האחרונים בסקטור הטכנולוגיה.
מהחברה נמסר כי עזיבתו של מטראני לא נובעת מחילוקי דעות עם הנהלה. חבר הדירקטוריון דיוויד טולי מונה לשמש כמנכ"ל זמני, בעוד שהדירקטור החיצוני דניאל הורוביץ יכהן כיו"ר ויעמוד בראש ועדה מיוחדת לאיתור מנכ"ל קבוע. בסוכנות רויטרס דיווחו כי מטראני ישמש כמנהל פעילות הנדל"ן של חברת הפרייבט אקוויטי סיקמור פרטנרס. "לאחר שעבדתי עם דיוויד טולי בחודשים האחרונים, אני בטוח שהידע הפיננסי וכישורי המנהיגות שלו יעזרו לקדם את WeWork שתמשיך להוביל את התעשייה", מסר מטראני.
מניית WeWork נפלה מאז תחילת השנה ב-76%, ושווי השוק שלה ירד ל-745 מיליון דולר, כך לפי הנתונים של חברת Refinitiv. זאת בעוד שב-2019 שווי השוק שלה הוערך ב-47 מיליארד דולר. בחברה שמרו על התחזית לרבעון השני, שלפיה ההכנסות יעמדו על 840-865 מיליון דולר.