סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אידו ג׳ינו מייסד ו מנכ״ל  RapidAPI
אידו ג׳ינו (צילום: Damian Marhefka)

טלטלה ב-Rapid הישראלית: אידו ג׳ינו, שהקים את החברה בגיל 17, עוזב את תפקיד המנכ"ל

ג׳ינו, שהקים את Rapid ב-2015, ישמש כיועץ טכנולוגי; סמנכ"ל הכספים מארק פרנד יחליף אותו בתפקיד המנכ"ל; בחברה מכחישים הערכות על סבב פיטורים, ואולם בשלב זה היא עוצרת גיוס של עובדים חדשים עד שהמנכ"ל החדש יגבש את תוכניתו

אידו ג׳ינו, שהקים את היוניקורן הישראלי Rapid ב-2015 כשהיה בן 17, יפסיק לכהן בתפקיד המנכ"ל. החברה עדכנה הערב את העובדים כי ג׳ינו ישמש יועץ טכנולוגי, וכי סמנכ"ל הכספים מארק פרנד יחליף אותו בתפקיד המנכ"ל.
בחברה אומרים כי פרנד הגיע ל-Rapid לפני שלושה חודשים כדי להחליף את ג'ינו בתפקיד המנכ"ל. עם זאת יצוין כי לרוב מי שמיועדים להחליף את המנכ"ל לא מתמנים קודם לתפקיד סמנכ"ל הכספים אלא למשנה למנכ"ל או לסמנכ"ל תפעול. כך או כך, פרנד ישמש בינתיים בשני התפקידים.
ב-Rapid מכחישים הערכות על סבב פיטורים שילווה את כניסתו לתפקיד, ואולם בשלב זה היא עוצרת גיוס של עובדים חדשים עד שהמנכ"ל החדש יגבש את תוכניתו.
Rapid פיתחה פלטפורמה למפתחים שנועדה לקצר את הליכי הפיתוח באמצעות שילוב מהיר של אפליקציות וממשקים.
ג׳ינו, שנחשב ל"ילד פלא" של תעשיית ההייטק הישראלית, הקים את Rapid יחד עם מיקי הסלבסקי (שעזב לפני כמה שנים) לאחר פגישה עם היזם הוותיק דב מורן במסגרת האקאתון.
קרן הון הסיכון גרוב של מורן היא בין המשקיעים הבולטים בחברה לצד קומרה, ויולה צמיחה וסיטי ונצ׳רס. בנוסף מושקעות בה גם קרנות בינלאומיות בולטות, ובראשן אנדריסן הורוביץ', סופטבנק וגרין ביי.
Rapid הפכה ליוניקורן לפני שנה כאשר השלימה גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר . הגיוס האחרון הביא את סך הגיוסים של החברה לכמעט 300 מיליון דולר.