סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
 מייסדי אוטו ליד סטאר AutoLeadStar
מייסדי אוטו ליד סטאר. מימין: ישי גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות; אהרון הורוביץ, מנכ"ל החברה; אליאב משה, סמנכ"ל המוצר (צילום: מיכה פול )

הסטארט-אפ הירושלמי אוטו ליד סטאר גייס 40 מיליון דולר

אוטו ליד סטאר פיתחה טכנולוגיה עבור סוכנויות ויצרני רכבים המאפשרת שיווק מותאם אישית, מסחר דיגיטלי ומעורבות צרכנים. סבב ה-C של החברה, אותו הובילה Riverwood Capital והשתתפה בו Target Global, מביא את סך הגיוסים של החברה ל-57 מיליון דולר. "ההכנסות שלנו מכפילות את עצמן כל שנה", אמר מנכ"ל החברה

חברת הסטארט-אפ הירושלמית אוטו ליד סטאר (AutoLeadStar), שפיתחה מערכת המסייעת לסוכנויות וליצרניות הרכב בארה"ב, גייסה 40 מיליון דולר בסבב C בהובלת Riverwood Capital ובהשתתפות Target Global.
אוטו ליד סטאר הוקמה בשנת 2017 על ידי אהרון הורוביץ, המשמש כמנכ"ל החברה, אליאב משה, המשמש כסמנכ"ל המוצר, וישי גולדשטיין, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה טכנולוגיה עבור סוכנויות ויצרני רכבים המאפשרת שיווק מותאם אישית, מסחר דיגיטלי ומעורבות צרכנים.
אוטו ליד סטאר מעסיקה כ-100 עובדים, למעלה מ-60 מתוכם במרכזי המו"פ של החברה בירושלים ובתל אביב והשאר במיאמי שבארה"ב. הטכנולוגיה שלה משרתת כ-1,000 סוכנויות ברחבי ארצות הברית וקנדה, לרבות סוכנויות מקבוצות של רשתות הסחר המובילות. עם לקוחותיה נמנה תאגיד הרכב סטלאנטיס, שמייצר 14 מותגים בינלאומיים מוכרים כמו ג'יפ, קרייזלר, דודג׳, פיג׳ו, סיטרואן, פיאט, אופל, אלפא רומיאו, מזראטי ועוד.
הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-57 מיליון דולר. עם המשקיעים הקיימים בחברה נמנים PICO Venture Partners ו-Aleph. מנכ"ל החברה אהרון הורוביץ מסר ל"כלכליסט" ששווי החברה בגיוס הנוכחי עלה משמעותית. "ההכנסות שלנו מכפילות את עצמן בכל שנה בשלוש השנים האחרונות", אמר הורוביץ.
"שוק הרכב בארה"ב מאוד גדול", סיפר הורוביץ. "זה שוק שאימץ טכנולוגיה מאוד מוקדם. הקמנו את החברה בירושלים, נכנסתי לסוכנות רכב בארה"ב והבנתי עד כמה הם צריכים את התוכנה שלנו".
בהתייחס למצב הכלכלי בארה"ב אמר הורוביץ: "אנחנו רואים שהריבית עולה וגם ההלוואות לרכב, ומחירי הרכב קופצים. השוק מעמיד אתגרים, אבל עדיין יש ביקוש עצום לרכבים בעקבות הקורונה, ביקושים שלא סופקו, וזה משטח את הלחץ של הריבית. הרבה אנשים מחפשים להחליף רכבים ישנים. יש עדיין מכירות, אבל הסוכנויות משקיעות הרבה יותר בטכנולוגיה".
"גייסנו את הכסף עכשיו כי זיהינו שיש הזדמנות להכניס עוד טכנולוגיה למוצר שלנו ולהכפיל את הצוות הטכנולוגי שלנו עם עוד כמה עשרות מפתחים", הוסיף הורוביץ. "נשקיע עוד הרבה בתחום השיווקי בארצות הברית ונרחיב את צוות הלקוחות שלנו שם".