סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפל משקפי AR אפל ויז'ן פרו הושקו ביוני 2023
משקפי ה-AR של אפל (בלומברג)

"רגע אייפון" חדש? אפל השיקה משקפי AR שעשויים לשנות הכל

הבילד-אפ להשקה המצופה של משקפי ה-AR הפך להכרזה רשמית. המנכ"ל טים קוק הציג בכנה המפתחים השנתי של החברה את Vision Pro - משקפיים ב-3,499 דולר עם יכולות מרשימות כמו שליטה מדויקת באמצעות מחוות עין ואפשרות "להיכנס" לתוך סרטים. “זה מחשב מסוג חדש”

אפל נכנסת לעולם המציאות המועשרת (AR) עם מוצר החומרה החדש המשמעותי של החברה מזה שנים - משקפי Apple Vision Pro. מדובר ב"מחשב מסוג חדש" שמשלב בין העולם האמיתי לדיגטלי. "זה מכשיר אפל הראשון שרואים דרכו, ולא אותו", אמר מנכ”ל אפל טים קוק באירוע הפתיחה של ועידת המפתחים של החברה שבו נחשפו משקפי ה-AR.
המשקפיים נשלטים באמצעות מחוות עין, יד וקול, כשבמרכז ממשק המשתמש נמצאת חוויה דומה לזו של האייפון, עם אייקונים להפעלת אפליקציות שונות. אפלקיציות שמופעלות מוצגות במרחב הטבעי של המשתמש וניתן לשנות את מיקומן, להגדיל ולהקטין אותן. כמו כן ניתן ליצור סביבות נוף, טבע ועוד, שמקיפות את המשתמש מכל הכיוונים.
ניתן לנווט במערכת באמצעות מבט בלבד ואייקונים מגיבים למבט. הקשה של אצבע באצבע מאפשרת לבחור אפליקציה והבטה בשדה חיפוש מאפשרת להתחיל חיפוש חדש באמצעות דיבור בלבד. יכולת בשם EyeSight מאפשרת לאנשים אחרים לראות את עיני המשתמש ומספקת אינדיקציה מתי הוא שקוע באפליקציה אחרת. אם אדם אחר מתקרב בזמן שימוש באפליקציה, המשקפיים משלבים אותו בתצוגה לצד האפליקציה.

6 צפייה בגלריה
אפל Apple Vision Pro משקפי AR
אפל Apple Vision Pro משקפי AR
משקפי ה-AR
(צילום: Apple )

6 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים של אפל WWDC
(AFP)
המכשיר כולל גישה לכל האפליקציות המוכרות של אפל, כמו ספארי, מייל, messages ורשומות, אותן ניתן להציג במרחב זו לצד זו וכולן מסתנכרנות עם מכשירי אפל האחרים. להקלדה ניתן לעשות שימוש במקלדת וירטואלית, בהכתבה, או באביזרי צד ג'. האינטגרציה עם המק מאפשרת להציג את מסך המחשב על המשקפיים, תוך שימוש במק עצמו לשליטה ביישומים. לעבודה מרחוק, ניתן לשתף פעולה על מסמך אחד עם חברי צוות, או לבצע שיחות פייסטיים שבהן המשתמשים מוצגים בחלונות שיחה בגודל טבעי לצד כלי שיתוף אפליקציות או צפייה משותפת בתכנים.

להיות בתוך סרט של דיסני

בעזרת המשקפיים, ניתן לצפות בתמונות בגודל ענק, כשתאורת הסביבה מתעמעמת אוטומטית. תמונות פנורמיות מקיפות את המשתמש ויוצרות תחושה של הימצאות במקום שבו הן צולמו. המשקפיים גם כוללים יכולות צילום תלת-ממדיות, כשתצוגת התמונות והסרטונים שצולמו כוללת עומק שלדברי אפל מדמה בצורה מרשימה את החוויה עצמה. לצפייה בסרטים, המשקפיים משחזרים את חוויית הצפייה באולם קולנוע איכותי עם מסך ענק, אפילו מעבר לממדי החדר, בשילוב יכולות סאונד מתקדמות. כמו כן ניתן לצפות בסרטי תלת-ממד בעומק ובאיכות שיוצרים תחושה של שהות בסרט עצמו. כן ניתן לשחק במשחקי מחשב, כשעם ההשקה יתמכו המשקפיים בכ-100 כותרים משירות אפל ארקייד.
במסרת ההשקה של ויז'ון פרו, אפל משתפת פעולה עם דיסני. מנכ"ל ענקית הבידור, בוב אייגר, השתתף באירוע החשיפה ואמר: "הפלטפורמה תאפשר לנו להביא את דיסני למעריצים שלנו בדרכים שקודם לכן היו בלתי אפשרויות". סרטון שהוקרן הדגים שילוב של מותגי דיסני כמו סטאר וורז, מארוול, נשיונל ג'יאוגרפיק ו-ESPN תוך הבטחה לשילוב עמוק בפעולה, במשחק ספורט או בחקר מקומות רחוקים, ותכנים שונים שהותאמו לחוויה התלת-ממדית והמקיפה של המשקפיים. לדברי איגר, דיסני+ יהיה זמין למשקפיים ביום ההשקה שלהם.
עיצוב המשקפיים מבוסס על זכוכית תלת-ממדית שמשלבת מסך, עדשות, חיישנים ומעבד עצמתי. בראש המכשיר יש כפתור לחיץ וכתר גלילה דמוי זה של אפל ווטש לגישה מהירה ליישומים. החלק האחורי של המכשיר הוא רצועה מודולרית רחבה להתאמת המכשיר ונקודות האודיו בקלות. מרכיבי משקפיים יכולים לרכוש עדשות מותאמות מתוצרת זייס לשילוב בחזית המכשיר. המשקפיים הם אלחוטיים לחלוטין, פרט לסוללה עם חוט ארוך שמתחבר אליהם מגנטית.
שני מסכי המכשיר הם בגודל של בול בלבד, אך דוחסים 23 מיליון פיקסלים ומאפשרים הצגת וידיאו באיכות 4K וטקסט חד וקריא. יכולות הקול של המכשיר מתבססות על מיני-רמקולים משולבים שמדמים קול שמגיע מסביבת המשתמש. חיישני קול מאפשרים להתאים את הקול לסביבה שבה נמצא המשתמש.
בתחתית המשקפיים ולצד המסכים יש שורת חיישנים מסוגים שונים לזיהוי תנועה של ידיים ועיניים - מה שמאפשר שליטה ללא צורך בחומרה נוספת. יכולות המחשוב של המכשיר מתבססות של מעבד M2 ושבב ייעודי חדש בשם R1 שנועד בעיקר להתאמת החוויה הוויזואלית. בעריכת שיחות וידיאו, עושה אפל שימוש ביכולות למידת מכונה שבאמצעות סריקה מוקדמת של המשתמש יוצרות אווטאר דיגיטלי שמחליף את תצוגת פני המשתמש בשיחה פייסטיים.

לא לכל כיס

מפתחים שקיבלו גישה מוקדמת למכשיר יצרו אפליקציות כמו תצוגה מדויקת של לב פועם שמיועדת לתלמידי רפואה, אפליקציית דיג'י ופלנטריום אישי שחושף נופי חלל ייחודיים, בנוסף, מיקרוסופט כבר התאימה את יישומי אופיס למשקפיים, וכן זום. תשתית הפיתוח של ויז'ן פרו זהה לזו של האייפון והמק, כך שמתפתחים יכולים להתאים אפליקציות בקלות. לדברי אפל, עשרות אפליקציות יהיו זמינות למכשיר עם השקתו.
6 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים של אפל WWDC
(רויטרס)
מבחינת אבטחת מידע, מערכת בשם OpticID מזהה משתמש על בסיס מבנה הקשתית הייחודי שלו. קלט העין מופרד מהמידע שנגיש לאפליקציות, כך שאלו לא יוכלות לדעת היכן מביט המשתמש ומקבלות רק את פקודת הבחירה שלו.
אפל ויז'ון פרו יגיע לחנויות בארה"ב בתחילת שנה הבאה, במחיר התחלתי לא פשוט של 3,499 דולר. מועדי השקה למדינות אחרות יימסרו במועד מאוחר יותר.

שבבים סופר מהירים

האירוע הערב נפתח בשורה של הכרזות למחשבי המק של החברה, שברבעון שעבר סבלו מצניחה חדה במכירות על רקע החזרה לשגרה בתום מגיפת הקורונה. ראשית, הציגה החברה דגם מקבוק אייר חדש עם מסך בגודל 15.3 אינץ' עם ברזלים דקים ברוחב 5 מ"מ. עובי המחשב 11.5 מ"מ, הדק ביותר בקטגוריה, והוא שוקל 3.3 פאונד. למחשב כניסת טעינה מגנטית, שתי כניסות USB-C וחיבור לאוזניות. יש לו שישה רמקולים וחיי סוללה של עד 18 שעות.
לדברי אפל, המחשב מהיר פי 2 ממחשבי PC מקבילים, וחיי הסוללה שלו ארוכים ב-50%. בפנים, המחשב מבוסס על שבב M2, שהשיקה החברה בשנה שעברה. המחיר ההתחלתי של המחשב בארה"ב עומד על 1,299 דולר. במקביל, אפל הוזילה את מחיר המקבוק אייר 13 אינץ' ב-100 דולר ל-1,099 דולר.
מחשב הפרו הנייח של אפל למשתמשים עם דרישות ביצועים גבוהות, מק סטודיו, זוכה לגרסה משודרגת. ראשית, השבב של המחשב שודרג ל-M2 Max, עם אפשרות שדרוג לשבב עתיר ביצועים חדש בשם M2 Ultra, שמהיר פי 2 מגרסת המקס של השבב ומהיר משמעותית מדור האולטרה הקודם. לדברי החברה, השבב מסוגל לאמן אלגוריתמי למידת מכונה שמחשבים אחרים לא יכולים להתמודד אתם בגלל מגבלות זיכרון, ומדובר בשבב המהיר ביותר למחשבים אישיים. המק סטודיו החדש יתומחר החל מ-1,999 דולר.
כמו כן השיקה אפל גרסה חדשה של המק פרו, המחשב העצמתי ביותר שלה, עם שבב M2 Ultra בעל 24 ליבות וזיכרון פעולה של 192 גיגה-בייט. משתמשים יכולים לבצע התאמה אישית של המחשב עם שישה כניסות PCI לחיבור כרטיסים והתקנים חיצוניים. המחשב יתומחר החל מ-6,999 דולר. כל המחשבים שהציגה אפל הערב יגיעו לחנויות בארה"ב בשבוע הבא. עם השקת המק פרו החדש, השלימה אפל את העברת כל ליינאפ המחשבים שלה משבבים של אינטל לשבבים פרי פיתוחה.

מערכת הפעלה חכמה

לאחר המקים, נחשפה גרסה 17 של iOS של מערכת ההפעלה לאייפון. אפליקציית החייגן - כן, עדיין יש אנשים שעושים שיחות טלפון באייפון - תאפשר למשתשמים לבחור איזו תמונה שלהם תוצג על המסך של הנמען שאליו הם מתקשרים, עם תצוגת פוסטר שמופיעה על כל המסך, ואפשרות לשנות את פונט השם ולשלב עיצובים שונים. יכולת בשם Live Voicemail תציג תמלול בזמן אמת של ההודעה הקולית שמשאיר מתקשר במקרה שהנמען לא ענה לשיחה (תכונה זו כנראה לא תהיה זמינה בישראל).
בפייסטיים ניתן יהיה להשאיר הודעת וידיאו קצרה במקרה שהנמען לא ענה. אפליקציית המסרים המידיים Messages כוללת שדרוג יכולות החיפוש בסיוע פילטרים, יכולת לגלול להתחלה הודעות שלא נקראו בצ'ט קבוצתי, תמלול מובנה של הודעות קוליות ושיתוף מיקום עם מכרים בתוך חלון השיחה. יכולת בשם Check In מאפשרת למסור למכרים עדכון על הגעה בשלום ליעד וזיהוי של עיכוב אפשרי בדרך תוך שיתוף מיקום, מסלול ומצב סוללה. לחובבי הסטיקרים, ניתן יהיה להפוך תמונות שצולמו לסטיקר וכן להשתמש בכל האימוג'י הקיימים כסטיקר. כן מספקת אפל גישה לסטיקרים ביישומי צד ג', כמו ווטסאפ.
גם יכולת השיתוף בין מכשירי אפל, AirDrop, מתרחבת ותאפשר עתה לשתף מספר טלפון ופרטי קשר עם משתמש אחר באמצעות קירוב שני מכשירים זה לזה. כמו כן ניתן לשתף בין אייפון לאפל ווטש וקירוב שני מכשירים מאפשר גם לשתף תמונות ואף לבצע פעילויות משותפות כמו צפייה משותפת בלייב סטרים בטוויץ'.
המקלדת המובנת של האייפון מקבלת יכולות זיהוי חכמות. יכולת התיקון האוטומטי עושה שימוש במודל שפה להגברת הדיוק של תיקון הטעויות, ושיפורי ממשק לביטול תיקון טעויות. היכולת גם תלמד לזהות קללות שבהן נעשה שימוש, ולא תשנה מילים גסות ל-Ducking. כנראה שמרבית יכולות אלו לא יהיו זמינות בהקלדה בעברית.
יישום מובנה חדש בשם Journal נועד לאפשר למשתמשים לנהל יומן דיגיטלי בסיוע יכולות בינה מלאכותית שאוספות חוויות מיישומים כמו תמונות, כושר, מיקום ואנשי קשר, ומספקות הצעות ליצירת רשומות חדשות מועשרות במולטימדיה.
6 צפייה בגלריה
מנכ"ל אפל טים קוק בכנס המפתחים של החברה WWDC
מנכ"ל אפל טים קוק בכנס המפתחים של החברה WWDC
מנכ"ל אפל טים קוק בכנס המפתחים של החברה
(רויטרס)
יכולת בשם Standby נכנסת לפעולה כשהאייפון נטען על צדו ומציגה שעון גדול, הופכת את האייפון למצגת תמונות אחרונות, או מאפשרת להציג ווידג'טים שונים שמציגים אוטומטית מידע רלוונטית כמו פגישה קרובות, תוצאות משחק או מצב של משלוח שהוזמן מוולט. היכולת גם מתאימה את הצבעים לשעות היום. חידושים נוספים כוללים אפשרות להפעיל את סירי באמצעות אמירת "סירי" בלבד, הורדה של מפות לשימוש לא מקוון וזיהוי של חיות המחמד המשפחתיות באפליקציית התמונות.
הגרסה החדשה של iPadOS כוללת תוספת של ווידג'טים אינטראקטיביים, כמו סימון של משימות שבוצעו, שליטה באורות הבית או ניגון מוסיקה ישר מהווידג'ט, בלי צורך להיכנס לאפליקציה עצמה. מסך הנעילה מגבל יכולות פרסונליזציה דומות לאלו שכבר קיימות באייפון, עם מבחר של טאפטים מובנים ואפשרות לשלב תמונות לייב פוטו מונפשות וכן הוספה של ווידג'טים ו-Live Activies. יישום ה-Health מגיעה גם הוא לראשונה לאייפד, עם עיצוב שמותאם למסך הגדול של המכשיר אך יכולות דומות לגרסה האייפון.
תצוגת מסמכי PDF באייפד זוכה לשדרוג מבוסס יכולת למידת מכונה שמזהה שדות למילוי בטפסים, כולל טפסים שנסרקו במצלמה. כן ניתן לשלב מסמכי PDFבאפליקציית ה-Notes המובנת, שם ניתן להוסיף להם הערות באמצעות האפל פנסיל, ואפשרות לערוך מסמכים במשותף עם משתמש אחר כאשר שינויים במכשיר אחד מוצגים מיידית בשני.


6 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים של אפל WWDC
כנס המפתחים
(רויטרס)

הגרסה החדשה של macOS, שמכונה Sonoma, תכלול רבות מהיכולות שהוצגו לאייפון ולאייפד. שדרוגים ייחודיים כוללים שומרי מסך סטייל אפל TVשמשלבים נופים נעים והופכים אוטומטית לרקע עם חזרה לפעולה. הווידג'טים למק זוכים לשדרוג, וניתן עתה להצמיד אותם באופן קבוע לדסקטופ (כיום זמינים רק בסווייפ מימין). גלריה ייעודית מרכזת את כל הווידג'טים הזמינים, וכן ניתן לצפות אוטומטית בווידג'טים שמותקנים על האייפון, גם אם האפליקציה הרלוונטית לא מותקנת במק.
יכולות הגיימינג של המק משודרגות באמצעות Game mode - מצב פעולה שמקדיש את רוב משאבי המחשוב של המק למשחק על חשבון יישומי רקע, ומשפר את התמיכה בבקרי קונסולות. כן יצרה אפל כלי למפתחי משחקים שמאפשר להם לייבא אותם בקלות למק ומפשט את ההליכים השונים הקשורים להמרת משחק שפותח לפלטפורמות אחרות למק. ביצוע שיחות וידיאו במק כולל יכולות חדשות כמו הצגת הדובר על רקע מצג פאוור פוינט, ותוספת של אפקטי תגובה תלת-ממדיים, כמו בלונים או זיקוקים שמשולבים בחלון השיחה.
דפדפן ספארי במק מאפשר כעת לנעול טאבים שלא בשימוש וכך מונע טעינת טראקרים. פרופילים מאפשרים ליצור חוויות שימוש נפרדות לשימושים שונים כמו עבודה, לימודים או פנאי באמצעות הפרדה בין הקוקיז, ההיסטוריה, המועדפים ועוד בין הפרופילים. יכולת בשם Webapp מאפשרת להפוך אתר שנמצא בשימוש קבוע ליישום שמופיע בדוק ונפתח בחוויית שימוש דמויית אפליקציה במקום חלון דפדפן מלא, כולל תמיכה בהודעות פוש.

אוזניות אוטומטיות, פייסטיים באפל TV

אוזניות איירפודס מקבלות יכולת בשם Adaptive Audio, שמשלבת בין מוד שקיפות לביטול רעשים, כך שרעשים מסיכי דעת מבוטלים אבל רעשים רלוונטיים, כמו צלצול אופניים, מועברים למשתמש. כשמשתמש מתחיל לדבר, האוזניות אוטומטית ינמיכו מוסיקה, יפחיתו רעשי רקע וימקדו את הקול של בן השיח. חוויית המעבר האוטומטי בין מכשירים שופרה והיא חלקה ונוחה יותר.
באפל TV, מערכת ההפעלה tvOS מספקת מרכז בקרה חדש עם גישה מהירה לפרופילי משתמש, למצלמות חכמות ועוד. איבדתם את שלט האפל TV? אפשר יהיה לאתר אותו באמצעות יכולת FindMe באייפון. כן יתמוך אפל TV בשיחות פייסטיים, עם אפשרות להשתמש באייפון או באייפד כמצלמה ומיקרופון, במסך הטלוויזיה להצגת משתתפי השיחה, ואפשרות לצפות יחד בתכנים. כלי מפתחים יספקו ליישומי צד ג' כמו זום גישה ליכולת זו.
גרסה 10 של watchOS מביאה לאפל ווטש שורת יכולות חדשות, בהן גישה מהירה לווידג'טים מכל פני השעון באמצעות סיבוב הכתר הדיגיטלי. שורת יישומים עברו עיצוב מחדש, בהם שעון עולמי שמקבל רקעים דינמיים בהתאם לשעת היום, גישה מהירה להישגים וסיכומים באפליקציית הפעילות. כמו כן משיקה אפל שני פני שעון חדשים, ובהם פני שעון בכיכוב סנופי ו-וודסטוק.
רוכבי אופניים יוכלו לחבר את האפל ווטש למכשירי מדידה תומכי בלוטות' וכן יוצגו מדדים חדשים בזמן רכיבה. כן ניתן יהיה לשקף מדדים על מסך האייפון תוך כדי רכיבה. בפעילות הייקיניג, האפל ווטש ידע להציג את הנקודה האחרונה שבה היה למשתמש חיבור סלולרי, וגישה מהירה לשיחות חירום בכל ספקית סלולר. יישום המפות על השעון משודרג בארה"ב לתמיכה במפות טופוגרפיות.
במסגרת יכולות הבריאות של האפל ווטש, השעון יאפשר למשמתמשים לתאר את המצב הנפשי שלהם, כמו רגוע, לחוץ ומדוכא, ולקבל מידע רלווונטי על מדדים גופניים באותה עת ואפשרות לנטר את השינויים לאורך זמן. על מנת להתמודד עם קוצר ראייה, האפל ווטש מודד את הזמן שמשתמש נמצא באור שמש, שחשיפה אליו מפחית את הסיכון לפיתוח קוצר ראייה, ויכול לזהות האם משתמש מחזיק מסך אייפון או אייפד קרוב מדי לפניו.
כל השדרוגים למערכות ההפעלה השונות יהיו זמינים בבטא פומבית ביולי ולציבור הרחב בסתיו הקרוב.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.