אפספלייר מפטרת 100 עובדים: "הצעד הנכון לעתיד שלנו"
היוניקורן, המאפשר לבעלי אפליקציות לדעת מאיפה הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר שלהם, מעסיק 1,400 עובדים בישראל ובעולם. בגיוס שביצע ב-2020 הוערך שוויו ב-2 מיליארד דולר. ייתכן שהפיטורים הם צעד נוסף לקראת הנפקה
חברת אפספלייר (AppsFlyer) מפטרת 100 מעובדי החברה שהם כ-7% מכוח העבודה. החברה מעסיקה כיום 1,400 עובדים מתוכם שני שליש בישראל. הפיטורים יהיו גם בישראל וגם בשאר משרדי החברה בחו"ל.
אפספלייר הוקמה בשנת 2011 על ידי אורן קניאל ורשף מן. על פי הערכות הכנסות החברה עומדות כיום על כ-400 מיליון דולר וייתכן והפיטורים הם צעד נוסף לקראת הנפקה מתוכננת בשנה הקרובה.
החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבעלי אפליקציות לדעת מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם: חיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או בטוויטר, דיוור ישיר למייל, הודעת SMS, קמפיין טלוויזיוני ועוד.
בגיוס האחרון המשמעותי שביצעה החברה בשנת 2020 הוערכה בשווי של 2 מיליארד דולר. בין המשקיעים בחברה הישראלית General Atlantic, קרן ההשקעות של סיילספורס, קרן הצמיחה של גולדמן זאקס, קומרה קפיטל, DTCP, פיטנגו צמיחה ומגמה.
במכתב שהוציא לעובדי החברה אורן קניאל מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה הוא כותב כי "קיבלנו החלטה קשה להבטיח שנישאר זריזים, חדשניים להצלחה ארוכת טווח. כחלק מצעד זה, ניפרד מכ-100 חברי צוות - המייצגים 7% מכוח העבודה שלנו - עמיתים וחברים שהיו חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו וההשפעה שעשינו יחד.
"כארגון ממוקד באנשים, שקלנו היטב כל היבט לפני קבלת החלטה זו, והבטחנו שהיא נעשתה מתוך מחשבה עמוקה ודאגה לכל מי שנפגע. אני גם רוצה לספק כמה שיותר בהירות ושקיפות לגבי למה קיבלנו את ההחלטה הזו, למה עכשיו, ולמה אנחנו מאמינים שזה הצעד הנכון לעתיד שלנו.
"אנחנו נוקטים בצעד הזה כדי ארגון רזה יותר, אנו משפרים את הזריזות והמיקוד שלנו. עם פחות שכבות, נוכל לקבל החלטות מהר יותר, לבצע באופן יעיל יותר ולמקד משאבים בפרויקטים, מוצרים ויוזמות בעלי ההשפעה הגבוהה ביותר. גישה זו מאפשרת לנו לנצל הזדמנויות במהירות ולשפר את יכולתנו להתחרות", כותב קניאל.
"כדי להשיג את יעדינו האסטרטגיים, עלינו למקד את משאבינו בתחומים שמניבים את מירב ההשפעה – הן עבור החזון שלנו והן עבור לקוחותינו. משמעות הדבר היא תעדוף יוזמות בעלות ערך גבוה והפחתת השקעות בתחומים שאינם מהווים חלק מרכזי בחדשנות שלנו.
"כחלק מכך אנחנו מפטרים כעת כי בשנים האחרונות, השקענו משמעותית בטכנולוגיות לשיפור פרטיות ובהענקת תמיכה נרחבת לאקוסיסטם המובייל, גם בזמנים מאתגרים במיוחד. מאמצים אלו כללו פשרות בטווח הקצר – כמו מרווחים צרים יותר וחוסר יעילות תפעולית אך הם חיזקו את מעמדנו כמובילים במדידה מבוססת פרטיות ושיתופי פעולה מבוססי דאטה.
"אנו מחויבים לתמוך בכל עובד מושפע בכבוד ובדאגה במהלך תקופת המעבר. במקום שבו החוק המקומי מאפשר זאת, אנו מציעים ביטוח בריאות מורחב כדי להבטיח כיסוי רציף בתקופה זו. בנוסף, אנו מעניקים חבילת פיצויים מיוחדת שתסייע להם במעבר להזדמנויות חדשות".