סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סין מגבירה את הלחץ על דידי: תסיר 25 אפליקציות נוספות של החברה

הממשל הסיני, שכבר הורה להסיר השבוע את אפליקציית שיתוף הנסיעות של דידי מחנויות האפליקציות במדינה, ממשיך להצר את צעדי החברה. הסיבה הרשמית: איסוף מידע אישי על משתמשים בניגוד לכללים

הממשל הסיני הודיע היום (ו') כי יסיר 25 אפליקציות המופעלות על ידי ענקית שיתוף הנסיעות דידי - כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".
לטענת הסינים, האפליקציות המדוברות השתמשו בנתונים שנאספו על ידי דידי באופן בלתי חוקי. בין היתר, כוללות האפליקציות את שירות המשלוחים של דידי, המצלמה של החברה והאפליקציה הפיננסית של דידי, כך על פי הודעת מינהל הסייבר הסיני.
1 צפייה בגלריה
מונית דידי Didi סין
מונית דידי Didi סין
מונית של דידי בסין
(צילום: גטי)
בשבוע שעבר החברה החלה להיסחר בבורסת ניו יורק לאחר הנפקה ראשונית לציבור (IPO), שבה גייסה דידי 4.4 מיליארד דולר. שווייה של דידי בהנפקה עמד על 67.5 מיליארד דולר - נמוך בהרבה מהשווי שאליו כיוונה, 100 מיליארד דולר.
לטענת הסינים, האפליקציות המדוברות השתמשו בנתונים שנאספו על ידי דידי באופן בלתי חוקי. בין היתר, כוללות האפליקציות את שירות המשלוחים של דידי, המצלמה של החברה והאפליקציה הפיננסית של דידי
ימים ספורים לאחר ההנפקה הורה הרגולטור הסיני לחנויות האפליקציות במדינה להסיר את האפליקציה הראשית של דידי. הוא הורה לחברה גם להפסיק לרשום משתמשים חדשים, בעוד הוא פותח בחקירה נגד החברה בטענה לחשש לפגיעה בביטחון המדינה ובאינטרס הציבורי.
מניית דידי רושמת כעת עליות של יותר מ-3% לאחר שמוקדם יותר נסחרה ביותר מ-9%. החברה מחקה יותר מ-21 מיליארד דולר משויה בשלושה ימי מסחר השבוע בשל החשש של המשקיעים מהצעדים שבהם נוקט הממשל הסיני נגד החברה.