סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אמזון Amazon
אמזון. צפי להכנסות של עשרות מיליארדים מבינה מלאכותית גנרטיבית (צילום: MARK LENNIHAN/AP)

הבהלה לעובדי AI: אמזון תציע בחינם קורסים להכשרה בתחום

ענקית הטכנולוגיה מקווה להכשיר באמצעות התוכנית 2 מיליון עובדים עד 2025. החברה מציעה שמונה קורסים במיומנויות בסיסיות עד מתקדמות. לפי סקר שערכה, 75% מהמעסיקים לא מצליחים לגייס מספיק מומחים למרות כוונתם להטמיע את הטכנולוגיה בשנים הקרובות

אמזון משיקה תוכנית להכשרת עובדים בתחום הבינה המלאכותית, כחלק מהמאמצים של ענקית הטכנולוגיה להשיג יתרון בקרב על עובדים בתחום המבוקש, כך לפי דיווח וול סטריט ג'ורנל.
תוכנית ההכשרה נקראת AI Ready, והיעד שהציבו בחברה הוא הכשרת כ-2 מיליון עובדים עד 2025 במיומנויות בסיסיות עד מתקדמות ב-AI, בהן כיצד להשתמש בטכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית שעומדת מאחורי צ'טבוטים כמו ChatGPT. באמזון מקווים גם לגייס עוד עובדים בתחום, לנוכח התחרות הגוברת מול חברות כמו מיקרוסופט וגוגל.
התוכנית כוללת שמונה קורסים מקוונים שמתמקדים בבינה מלאכותית גנרטיבית ומיועדים לאנשים בתעשיית ההייטק. ישנן גם רמות שונות לקורסים, חלקם מיועדים למתחילים ואחרים לבעלי ניסיון. הקורסים הם בחינם ומוצעים באתר Amazon learning.
"בינה מלאכותית הולכת להיות הטכנולוגיה הטרנספורמטיבית ביותר שניתקל בה בדור שלנו, אך היא תגיע למלוא הפוטנציאל שלה רק אם יהיה לנו את כוח העבודה המוכן לאמץ אותה", אמר סוואמי סובאסוברמאניאן, סגן נשיא באמזון. עוד הוסיף כי המטרה המרכזית של אמזון היא להפוך את ההכשרה בתחום ל"דמוקרטית יותר", וכי ההכשרה הזו של עובדים תיטיב לא רק עם אמזון, אלא גם עם הארגונים שעובדים איתה ומחפשים עובדים בעלי הבנה ב-AI.
לפי אמזון, יש מחסור במומחי AI. סקר שערכה החברה יחד עם חברת הייעוץ אקסס פרטנרשייפ בקרב אלפי עובדים וארגונים מצא שקרוב ל-75% מהמעסיקים לא מצליחים לגייס מספיק עובדים המבינים ב-AI, זאת על אף כוונתם להטמיע את הטכנולוגיה באופן רחב יותר בחמש השנים הבאות.
בנוסף לקורסים, אמזון גם מממנת מלגות לסטודנטים שילמדו AI.
המאמץ של ענקית הטכנולוגיה יוצא לדרך לאחר שהמנכ"ל אנדי ג'אסי העריך לאחרונה כי בינה מלאכותית גנרטיבית תכניס לחברה עשרות מיליארד דולרים בשנים הבאות. בהתאם, בספטמבר הודיעה אמזון כי היא משקיעה 4 מיליארד דולר בחברת ה-AI אנתרופיק.