סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הפגנה מחאה מפגינים בתל אביב נגד ההפיכה השלטונית 21 בינואר
המחאה בתל אביב נגד ההפיכה המשטרית. ההייטק הישראלי מסיר את הכפפות (AFP)

מ-Wiz ועד למונייד: עובדי חברות ההייטק ישבתו ביום שלישי במחאה על החלשת מערכת המשפט

רדיס, נטורל אינטליג'נס, האניבוק ופורטר הן בין חברות ההייטק שהודיעו כי יאפשרו לעובדיהן לקיים ביום שלישי שביתת אזהרה קצרה של שעה במחאה על הרפורמה המשפטית שמבקשת לשנות את שיטת המשטר: "מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא"

יותר מ-10 חברות הייטק - ובהן למונייד, Wiz, רדיס והאניבוק - הודיעו על כוונתן לאפשר לעובדיהן לקיים שביתת אזהרה ביום שלישי הקרוב. זאת במחאה על הניסיון להחליש את מערכת המשפט ולייצר דה-פקטו הפיכה משטרית. מחאת החברות תתקיים ב-11:00 בבוקר למשך שעה במתחם שרונה בתל אביב.
זהו השלב השני במחאה של חברות ההייטק, שבשבת האחרונה לקחו חלק במחאה ברחבי הארץ, שבה השתתפו כ-130 אלף מפגינים. במחאה צפויות לקחת חלק גם נטורל אינטליג'נס, הלו הארט, אקטיב אימפלימנטס, אלגו סק, פיגי, צ'יטה טכנולוג'יס וטראק 160.
במכתב שפרסמו הערב מובילי המחאה והפנו לעובדי החברות נכתב: "עובדים ועובדות, אנו מניחים שאתם ערים לשיח הציבורי אודות הרפורמה המשפטית והמחאה שהיא עוררה.
"יש לנו עובדים ועובדות עם דעות מגוונות, ואנו תמיד מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. ביום שלישי הקרוב בשעה 11:00 תתקיים שביתה בת שעה במתחם שרונה של ארגונים וחברות, שאליה הצטרפו גם עובדים בחברות ההייטק. אנחנו כחברה נאפשר את ההפגנה של עובדים שירצו בכך - כל אחד ואחת על פי צו מצפונו ודעתו".
לפני מספר ימים קראו בכירי תעשיית ההייטק לעובדים להצטרף להפגנה שהתקיימה אתמול ברחוב קפלן בתל אביב. "ההייטק הישראלי מוריד כפפות ומצטרף למאבק על פניה של מדינת ישראל", נכתב בקריאה שעליה היו חתומים, בין השאר, שלמה קרמר, יודפת הראל בוכריס וסיון שמרי דהן.