סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
ווייז לא לבד: חברת הסייבר הישראלית סימפליפיי נמכרת לגוגל באקזיט של חצי מיליארד דולר

בעקבות הרכישה תקים גוגל חטיבת סייבר בארץ שתהיה חלק מפעילות הענן. עד היום גייסה סימפליפיי 58 מיליון דולר. כ-200 עובדי החברה יצטרפו לגוגל. סימפליפיי מפתחת פלטפורמת ניהול אבטחה שמאפשרת לאנליסטים בצוותי סייבר לעבוד ולהגיב מהר יותר. גוגל אישרה את קיום העסקה בבלוג רשמי: "אנחנו מודיעים רשמית על רכישת Siemplify, ספקית מובילה של פתרונות אוטומציה ותיאום תהליכי אבטחה ותגובה לאירועי סייבר"

אקזיט לחברת הסייבר הישראלית סימפליפיי (Siemplify). ענקית החיפוש גוגל רוכשת את החברה בשווי מוערך של חצי מיליארד דולר, כך נודע לכלכליסט. מדובר ברכישה הראשונה של גוגל בישראל בתחום הסייבר. גוגל גם אישרה את העסקה: "אנחנו מודיעים רשמית על רכישת Siemplify, ספקית מובילה של פתרונות אוטומציה ותיאום תהליכי אבטחה ותגובה לאירועי סייבר" (ראו הרחבה בהמשך הכתבה).
סימפליפיי מעסיקה 200 עובדים בישראל, בארצות הברית ובלונדון שיצטרפו כעת לגוגל. בעקבות הרכישה תקים גוגל חטיבת סייבר בישראל שתהיה חלק מפעילות הענן של החברה. על פי הערכה מייסדי החברה יישארו בחברה בתפקידם.
עד היום גייסה סימפליפיי הישראלית 58 מיליון דולר בארבעה סבבים כאשר בין המשקיעים בחברה: 83North, G20 Ventures הישראלית שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, ג'אמפ קפיטל וג'ורג'יאן פרטנרס שהשקיעה בחברת הסייבר הישראלית NoName Security לאחרונה.
את סימפליפיי הקימו ב-2015 עמוס שטרן (מנכ"ל), אלון כהן (סמנכ"ל פיתוח) וגרי פטחוב (סמנכ"ל תפעול). שטרן היה בחיל מודיעין וניהל את תחום הסייבר באחת היחידות של החיל ולאחר מכן עבר לאלביט והיה חלק מפעילות מודיעין וסייבר בחברה. באלביט פגש את שני שותפיו לחברה. תחום האבטחה הפך להיות מרכזי עבור פעילות הענן של גוגל קלאוד וסימפליפיי תשתלב במערך.
1 צפייה בגלריה
Alon Cohen Amos Stern Garry Fatakhov Siemplify
Alon Cohen Amos Stern Garry Fatakhov Siemplify
מימין: גרי פטחוב, עמוס שטרן, אלון כהן
(צילום: Siemplify)
לעבוד ולהגיב מהר יותר
סימפליפיי מפתחת פלטפורמת ניהול אבטחה שמאפשרת לאנליסטים בצוותי סייבר לעבוד ולהגיב מהר יותר. צוותי אבטחה ארגוניים וספקי שירותי אבטחת מידע מתמודדים עם כמות התראות שגדלה בהתמדה, ונאלצים לשלב בין בין כלים רבים כדי לתת מענה לניסיונות פריצה. הפתרון של סימפליפיי מאפשר יצירת תהליכים אוטומטיים המשלבים בין כלי אבטחה שונים באמצעות פלטפורמה אחת, שמסייעת לצוותים להגיב לאיומים וביעילות.
מערכת של סימפליפיי מאפשרת לארגונים לנהל ולנתח איומי סייבר בזמן אמת. מסייעת לזהות איומים ממשיים על הארגון המערכת מאפשרת לנהל את מערך אבטחת מידע (SOC) בארגון ולקצר את זמני הטיפול באירועי סייבר – החל מזיהוי ההתקפה וניתוח שלה באמצעות כלים מתקדמים, ועד לטיפול אוטומטי מהיר או טיפול ידני, במידת הצורך.
הרכישה הכי גדולה של גוגל עד היום בישראל היא חברת ווייז אותה רכשה ב-2016 בכ-1.1 מיליארד דולר. ב-2019 רכשה החברה באמצעות גוגל קלאוד את חברת Elastifile הישראלית ב-200 מיליון דולר ואת חברת אלומה בכ-100 מיליון דולר.
באוגוסט 2021 הבטיח מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהחברה תשקיע עשרה מיליארד דולר בתחום הסייבר. התוכניות של גוגל כוללות הרחבת תוכניות זירו טראסט - עזרה באבטחת שרשרת אספקת התוכנה ושיפור אבטחת קוד פתוח. גוגל התחייבה להכשיר 100 אלף עובדים בתחומים כמו תמיכת IT ו-Data Analytics, ללמוד מיומנויות מבוקשות כולל פרטיות נתונים ואבטחה. כחלק מהניסיון ליישם הבטחות אלו החלה החברה לבצע רכישות והשקעות כאשר הרכישה הראשונה היא של סימפליפיי והשקעה בחברת של 50 מיליון דולר בחברת סייבריזן הישראלית ב-2021.

גוגל מאשרת: רוכשים את סימפליפיי

בבלוג שהעלה סוניל פוטי, סגן נשיא לאבטחה, Google Cloud, הוא כותב: "ב-Google Cloud, אנחנו מחוייבים לקדם אמצעי אבטחה בלתי נראים ואת תהליך הדמוקרטיזציה במערכי האבטחה של כל ארגון. היום, אנחנו מודיעים רשמית על רכישת Siemplify, ספקית מובילה של פתרונות אוטומציה ותיאום תהליכי אבטחה ותגובה לאירועי סייבר (SOAR). לסימפליפיי ולנו חזון משותף בעולם הזה, והיא תצטרף לצוות האבטחה של Google Cloud, כדי לסייע לחברות להתמודד בהצלחה רבה יותר עם איומי סייבר.
"זהו תזמון מושלם לקבל את סימפליפיי לשורות Google, לאור העלייה המשמעותית בתדירות של מתקפות הסייבר ובנזק שהן גורמות. שתי החברות שותפות לרצון לאפשר למנתחי אבטחה לפתור אירועים מורכבים יותר בפחות מאמץ וגם בלי מומחיות מתקדמת. בעזרת סימפליפיי נוכל לשנות את כללי המשחק לגבי חיפוש איתור ותגובה לאיומי אבטחה.
עמוס שטרן, מנכ"ל סימפליפיי, אמר: "אנחנו שמחים להצטרף ל-Google Cloud ולמנף את ההצלחה שלנו בסיוע לחברות להתמודד עם איומי הסייבר המתרבים. השילוב בין הטכנולוגיה שלנו לבין הטכנולוגיות המתקדמות שמציעה Chronicle לניתוח אבטחה ואיתור איומים, ישדרג את היכולות של מומחי אבטחה להשתמש במרכזי האבטחה שלהם לצורך הגנה מאיומים עכשוויים".
לדברי פוטי, סגן הנשיא לענייני אבטחה מגוגל, "הפלטפורמה של סימפליפיי היא משטח עבודה אינטואיטיבי המאפשר לצוותי אבטחה לנהל את איומי האבטחה באופן מיטבי ובעלות מופחתת. באמצעות הפתרון של Siemplify, יכולים האנליסטים במרכז האבטחה של הארגון לנהל את מערך האבטחה על כל היבטיו, להגיב לאיומי סייבר במהירות ובדייקנות, וללמוד מכל אינטראקציה. הטכנולוגיה גם משפרת את ביצועי מערך האבטחה (SOC) משום שהיא מפחיתה את עומס המקרים, מייעלת את עבודת האנליסטים ומשפרת את המודעות לאירועי אבטחה מתחומים שונים.
"שירותי הענן של סימפליפיי יהיו התשתית להשקעה שלנו ביכולות SOAR, וצוות סימפליפיי יוביל את שדרוג יכולות SOAR של Google Cloud, על בסיס שירותי הענן של סימפליפיי. המטרה הסופית שלנו היא להטמיע את היכולות של סימפליפיי ב-Chronicle כדי לעזור לחברות לחדש ולהצעיד קדימה את האופרציה והאוטומציה של מערכי האבטחה של ארגונים וחברות".