סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה עליבאבא ב סין
מטה עליבאבא בסין

גם עליבאבא רוצה: תשיק צ'אטבוט בסגנון ChatGPT בכל מוצריה

חטיבת מחשוב הענן של ענקית הטק הסינית הודיעה כי השירות החדש - טונגי קיאנוון - יושק תחילה בתוכנת התקשורת שלה למקומות עבודה ובספקית המכשירים החכמים לבית; מניותיה רשמו בעקבות כך עלייה של כ-4% בהונג קונג

עליבאבא קלאוד, חטיבת מחשוב הענן של ענקית הטק הסינית עליבאבא, הודיעה היום (ג') שתשיק צ'אטבוט בינה מלאכותית משלה בסגנון ChatGPT, בשם טונגי קיאנוון (Tongyi Qianwen).
הצ'אטבוט, שמבוסס על יכולות שפה אנגלית וסינית, יושק תחילה בדינגטוק, תוכנת התקשורת למקומות עבודה של עליבאבא, ובטימון ג'ני, ספקית של מכשירים חכמים לבית, כך הודיעה החברה.
מניות עליבאבא הנסחרות בהונג קונג עולות בכמעט 4% בעקבות ההודעה. במקביל מניות המתחרה באידו יורדות בשיעור דומה.
בפסגת הענן של עליבאבא 2023 החברה מסרה שתשיק את הצ'אטבוט בכל מוצריה "בעתיד הקרוב".
"אנחנו ברגע טכנולוגי חשוב שמונע על ידי בינה מלאכותית ומחשוב ענן, ועסקים בכל המגזרים החלו לאמץ את המגמה כדי להישאר מעודכנים", אמר דניאל ז'אנג, מנכ"ל ויו"ר קבוצת עליבאבא ומנכ"ל עליבאבא קלאוד. החברה מסרה כי "מודל הבינה המלאכותית החדש ישולב בכל עסקיה של החברה כדי לשפר את חוויית המשתמש בעתיד הקרוב. לקוחות החברה ומפתחיה יקבלו גישה למודל כדי ליצור מאפייני בינה מלאכותית מותאמים בדרכים חסכוניות".
לפי כתבה ב-CNBC, עליבאבא קלאוד תציע ללקוחותיה גישה לטונגי קיאנוון בענן. הצ'אטבוט "יכוונן" במידע זכויות יוצרים ומידע מלקוחות, מה שיפחית עלויות עבור החברות המשתמשות בו. לקוחות עליבאבא קלאוד בסין יקבלו גישה לצ'אטבוט החדש לצורך התנסות בגרסת הבטא.
"אנו מקווים לעזור לעסקים מכל התעשיות במעבר שלהם לבינה מלאכותית, ולבסוף לעזור להם לשפר את יעילותם, להרחיב את מומחיותם ויכולותיהם וליצור הזדמנויות יותר מרגשות באמצעות חדשנות", אמר ג'ינגרן ז'ו, סמנכ"ל הטכנולוגיה של עליבאבא קלאוד.