סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אמזון סקאוט רובוט משלוחים רובוטים
רובוט של אמזון (צילום:Amazon)

בכיר באמזון: "רובוטים גוזלים מקומות עבודה? זה מיתוס"

ענקית המסחר המקוון התקינה בחמש השנים האחרונות טכנולוגיות שונות במרכזי השילוח באירופה ב-700 מיליון יורו; מנהל תחום הרובוטיקה: "רובוטים וטכנולוגיה עוזרים לעובדים שלנו, למשל על ידי הפחתת מרחק ההליכה בין משימות"

"זהו מיתוס שרובוטים וטכנולוגיות אחרות גוזלים מקומות עבודה מבני אדם" - כך אמר בכיר באמזון. סטפנו לה רוברה, מנהל תחום הרובוטיקה, המכטרוניקה והאריזות בנות הקיימא באמזון, אמר בראיון ל-CNBC כי במקום לקחת מהם מקומות עבודה, רובוטיקה מתקדמת, בינה מלאכותית וטכנולוגיות אחרות מחזקות את תפקידם של בני האדם ומובילות ליצירת סוגי עבודה חדשים לגמרי.
לפי אמזון, השקת טכנולוגיות חדשות קידמה יותר מ-50 אלף מקומות עבודה במרכזי השילוח שלה באירופה. ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה כי התקינה יותר מ-1,000 טכנולוגיות חדשות במרכזי השילוח האירופיים שלה בחמש השנים האחרונות, בהשקעה כוללת של יותר מ-700 מיליון יורו.
"רובוטים וטכנולוגיה עוזרים לעובדים שלנו... ע"י הפחתת מרחק ההליכה בין משימות, ביצוע פעולות חזרתיות, או ע"י עזרה בהרמת משאות כבדים", אמר לה רוברה. "בתורם, העובדים שלנו יכולים ללמוד מיומנויות חדשות, להוסיף ליכולותיהם, ולרכוש ידע חדש שיכול לעזור להם להתקדם אל עבר יעדי הקריירה שלהם".
לדבריו, "בשנים האחרונות, יותר מ-700 קטגוריות חדשות של משרות נוצרו בזכות השימוש בטכנולוגיה". הוא ציין כדוגמה לכך את הצוות שלו - מחלקת ה-AI והרובוטיקה של אמזון, שממוקדת בהכנסת אוטומציה לרשת העצומה של מרכזי שילוח של אמזון.