סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קריפטו מטבעות דיגיטליים ביטקוין אתריום דוג'קוין
מטבעות קריפטו (צילום: שאטרסטוק)

לסמוך על האינסטינקט: 5 תמרורי אזהרה למשקיעי קריפטו

שוק הקריפטו אינו סלחן. לא רק כי הון שמושקע בו יכול להיעלם לנצח מסיבות מגוונות, אלא משום שהוא כמעט ולא מותיר זמן להגיב. הנה כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב, לסקרנים מתחילים בשוק

שוק הקריפטו אינו סלחן. לא רק כי הון שמושקע בו יכול להיעלם לנצח מסיבות מגוונות, אלא משום שהוא כמעט ולא מותיר זמן לרפלקציה. הכל נע במהירות, כסף נכנס וכסף יוצא, פרויקטים עולים ויורדים, משקיעים מממשים רווחים ומנהלים מטביעים מטבעות חדשים אחרי שהישנים מתים. להלן חמישה תמרורי האזהרה לסקרנים מתחילים בשוק.
1. היכנסו לשוק גדושים בספק וסמכו על האינסטינקטים שלכם. אל תאמינו למנהלים, אל תאמינו למובילי דעה - הם פעמים רבות מקבלים כסף כדי לפרסם סרטונים - ואל תסמכו על הבטחות, קל לפזר אותן. זכרו - אין כסף קל או תשואות דו־ספרתיות לאורך זמן ואין כזה דבר בשוק הקריפטו שהכסף שלכם "Safe Forever".
2. קראו את תנאי השימוש מההתחלה ועד הסוף. מי שהיה מקפיד לעשות זאת בצלזיוס היה מגלה שכל נכס שהכניס לפלטפורמה נמסר לידי החברה. אך לא למשמורת בלבד, אלא הוא מוסר את כל הזכויות שיש לו על הנכסים.
3. ודאו שאתם מבינים מהיכן מגיעה התשואה המובטחת. בצלזיוס לא חשפו היכן הם משקיעים. רק אחרי שפרויקטים קרסו או נפרצו, התגלה בדיעבד ניהול הסיכונים מעורר המחלוקת של החברה. כלל מפתח בשוק הקריפטו הוא שאם אינך מצליח להבין מהיכן מגיע הכסף - אתה מקור הכסף.
4. נסו להבין אם פועלים כדי לעורר אצלכם תחושה של כעס. בצלזיוס מינפו את הסנטימנט הציבורי השלילי נגד המערכת הבנקאית - האטומה, שמטרתה עשיית רווחים על חשבון הלקוח הקטן - לקידום עסקיה.
5. עדיף להפקיד כספים בידי אלו שיכולים לנמק את מהלכיהם העסקיים במנותק משחקנים אחרים.