סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלי בן-נון ושי גבאי, מייסדי TRUSTMI
אלי בן-נון ושי גבאי, מייסדי TRUSTMI (צילום: TRUSTMI NETWORKS LTD)

יש על מי לסמוך: Trustmi גייסה 17 מיליון דולר למניעת הונאות בהעברת כספים

החברה הישראלית שהוקמה ב-2021 עוסקת בתחום הסייבר-פינטק ופיתחה טכנולוגיה שמתריעה מפני חשד להונאה בהעברות דיגיטליות ומזהה פגמים בתהליך שנובעים מטעויות אנוש. את הגיוס הוביו אורן זאב וקרן Cyberstarts

חברת הסייבר-פינטק Trustmi גייסה 17 מיליון דולר בהובלת אורן זאב וקרן Cyberstarts, יחד עם משקיעים נוספים כמו חן עמית, אסף רפפורט ועינת גז. בין לקוחות החברה נמצאות חברות Fortune500 דוגמת Takeda pharmaceutical, Colgate-Palmolive ו- CNA. ב-2021 גייסה החברה 4 מיליון דולר מקרן Cyberstarts והיא מעסיקה 40 עובדים בתל אביב וארצות הברית.
Trustmi פיתחה מוצר שמשקף לארגונים האם ההעברה הכספית שביצעו בטוחה, מתריע מפני חשד להונאה, מגן מפני הונאות בזמן אמת ומזהה פגמים בתהליך שיכולים לנבוע מטעויות אנוש.
את החברה ייסדו ב-2021 שי גבאי, מייסד-שותף ומנכ"ל, ואלי בן-נון, מייסד-שותף ו-CTO. גבאי החל כהאקר חובב בגיל 13, שירת כ-8 שנים ביחידת 8200 ולאחר מכן כחלק מסיירת מטכ״ל. לאחר השחרור, עבד כשמונה שנים בבנק דיסקונט בתור ראש צוות אבטחת מידע וקודם לתפקיד מנהל תחום אבטחת המידע. בהמשך הוא שימש כמנהל החדשנות הראשי של Cyberbit, סמנכ"ל מוצרים ושירותים ב-Cynet ומנהל מרכז הפיתוח של Opora בישראל.
בן-נון עבד במשך שש שנים ברפאל, במהלכן לקח חלק בפרויקט כיפת ברזל והקים שני סטארט-אפים בתחומי הפינטק וה-cyber security - EPOK ו- Shield128. לאחר מכן, עבד במשך שנתיים כמנהל מוצר בבינת.
"לאורך השנים נחשפתי לאירועי הונאות רבים בהיקפי מיליוני דולרים, בהם נאלצתי להתמודד עם פריצות בזמן אמת", אומר גבאי לכלכליסט. "שם הבנתי לעומק את בעיית אבטחת התשלומים וגיליתי כי במקרים רבים האשמה מושלכת על העובד הזוטר שמבצע את תהליך העברת הכספים למרות שאין לו את הכלים להתמודד איתה.
"השאיפה שלנו כחברה היא להגן על השורה התחתונה של הארגונים - הכסף שלהם. זאת, לצד מטרתנו להוביל ולבנות את שוק אבטחת התשלומים העולמי ולהעלות את המודעות הציבורית לנושא. כיום אנו חוסכים ללקוחותינו מיליוני דולרים על ידי מניעת הונאות וייעול תהליכי העברת הכספים".
גילי רענן מקרן סייברסטארטס, סיכם: "בעיית ההגנה על תשלומים היא אחת מהסוגיות הכואבות והמורכבות ביותר עבור כל ארגון מודרני."